کد خبر : 1868528 | 15 بهمن 1401 ساعت 18:43 | 58.2K بازدید | 23 دیدگاه

بله آقای دایش، اورتون حالا بردن را بلد است

اولین نگرانی‌ها در آرسنال: بدموقع است میکل، بدموقع!

شان دایش در اولین بازی خود به عنوان سرمربی جدید اورتون کار بزرگی کرد و موفق شد صدرنشین پر قدرت لیگ برتر، آرسنال، را شکست دهد.

اولین نگرانی‌ها در آرسنال: بدموقع است میکل، بدموقع!

به گزارش "ورزش سه"، اورتون بعد از مدت‌ها به یاد آورد که پیروزی چه مزه‌ای دارد. شان دایش در اولین بازی خود به عنوان سرمربی تافی‌ها دست به کاری بزرگ زد و دومین شکست فصل آرسنال را به شاگردان میکل آرتتا تحمیل کرد.

میکل آرتتا و تیمش چند هفته‌ای بود که با برتری کامل حریفان خود را از پیش رو بر می‌داشتند و اکثر کارشناسان فوتبال در انگلیس معتقد بودند توپچی‌ها را از همین حالا می‌توان نامزد شماره یک قهرمانی دانست، اما توپچی‌ها می‌دانستند وقتی تیمی مربی‌اش را به دلیل نتایج ضعیف اخراج کرده و مربی جدیدی استخدام می‌کند معمولا در اولین بازی با روحیه‌ای استثنایی وارد زمین می‌شود. همین پدیده بود که امروز برای آرتتا و تیمش به بهای از دست دادن سه امتیاز تمام شد.

1798262

ضربه سر جیمز تارکوفسکی روی کرنری که داویت مک‌نیل ارسال کرد باعث شد اورتونی‌ها با شان دایش بیش از پیش به سقوط نکردن و ماندگار شدن در لیگ برتر امیدوار شوند. جالب اینجا است که دایش سابقه هدایت برنلی را دارد و هم تارکوفسکی و هم مک‌نیل در گذشته در برنلی شاگرد او بوده‌اند.

1798263

اورتونی که از ماه اکتبر تا امشب در لیگ برتر حتی یک پیروزی به دست نیاورده بود موفق شد آرسنالی را شکست بدهد که در چهارده مسابقه پیاپی در این لیگ شکست نخورده بود. آمادو اونانا و عبدو دوکور که هر دو در جریان بازی برای اورتون درخشان ظاهر شدند وقتی سوت پایان به صدا در آمد در زمین چمن گودیسون پارک زانو زده و خدایشان را شکر کردند تا نشان بدهند این پیروزی برای تافی‌ها چقدر با اهمیت است.

شان دایش فصل گذشته که به عنوان سرمربی برنلی، اورتونِ فرانک لمپارد را شکست داد به خبرنگاران گفت نمی‌داند اورتون پیروزی را یادش رفته یا نه؟ سوالی که امروز دایش در اولین روز حضورش روی نیمکت اورتون پاسخش را گرفت.

اورتون بازی را با یک سازمان دفاعی بسیار منظم آغاز کرد و نیم ساعت طول کشید تا آرسنال بتواند اولین رخنه را در این دفاع ایجاد کند. ساکا موفق شد انکتیا را در حاشیه محوطه جریمه اورتون صاحب توپ کند، اما انکتیا با اینکه با سرعت خود از تارکوفسکی گذشت ولی ضربه آخر را بد زد تا توپش از بالای دروازه بیرون برود. در نیمه اول ساکا دومین موقعیت آرسنال را به دست آورد و سانتر زینچنکو را با یک شوت به سمت دروازه حریف فرستاد که از پیکفورد عبور کرد ولی کودی دروازه تیمش را نجات داد.

1798265

لئاندرو تروسار، خرید جدید آرسنال، هم که به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد کاری از پیش نبرد و توپچی‌ها در جریان بازی نتوانستند مثل بازی‌های قبلی‌شان نمایشی درخشان و دائما تهدید کننده به نمایش بگذارند.

در لحظات پایانی بازی که آرسنالی‌ها به امید تساوی با همه قوا به سمت دروازه اورتون حمله می‌کردند اولکساندر زینچنکو و نیل موپای در دقیقه 90+5 با هم گلاویز شدند و دیگر بازیکنان آرسنال به سرعت خودشان را به زینچنکو رساندند تا شاهد درگیری بازیکنان دو تیم باشیم. آرسنالی‌ها اگر بخواهند هر زمان که عقب می‌افتند به دلیل استرس بالا با بازیکنان حریف درگیر شوند، در بازی‌های مهم با احتمال بالای محروم شدن مواجه هستند و این می‌تواند در کورس قهرمانی به ضرر آن‌ها باشد. 
1798258

دیدگاه‌ها