کد خبر : 1868583 | 16 بهمن 1401 ساعت 05:30 | 69.8K بازدید | 7 دیدگاه

دلامادونینا؛ شماره 235

امشب همه دنیا این بازی را تماشا می‌کنند

در رویارویی‌های پیشین اینتر 86بار و میلان 79بار به پیروزی رسیده‌اند و 69بازی هم مساوی تمام شده؛ 325 گل زده برای اینتر و 310 گل برای آث‌میلان.

امشب همه دنیا این بازی را تماشا می‌کنند

به گزارش ورزش سه، اینترمیلان کمتر از سه هفته بعد از آخرین موفقیتش در دربی، می‌خواهد روزهای تیره رقیب همیشگی‌اش را در بازی امشب تداوم بخشد. نراتزوری 28 دی در سوپرجام ایتالیا با سه گل برابر روسونری به پیروزی رسید و حالا به‌دنبال جداشدن از بقیه تیم‌های تعقیب‌کننده ناپولی صدرنشین است. اما مدافع عنوان قهرمانی در باخت سه مسابقه آخرش 12 گل خورده و این دربی شاید واقعاً برایش ترسناک باشد.
بعد از سوپرجام ایتالیا که در عربستان با نتیجه سه بر صفر به سود اینتر تمام شد، دو تیم شهر میلان باز هم با هم روبه‌رو می‌شوند؛ این‌بار در سری‌آ. اینتر به نیمه‌نهایی کوپا ایتالیا هم رسیده و به قرعه یوونتوس خورده است. اینتری‌ها آتالانتا را برای رسیدن به این مرحله شکست دادند و یووه لاتزیو را برده‌اند. اینتر برای چهارمین فصل متوالی به نیمه‌نهایی کوپا ایتالیا رسید و در سه دوره قبلی در مرحله یک‌چهارم نهایی حذف شده بود. میلان یک‌دور زودتر از دور رقابت‌ها کنار رفت. بازی امشب، دیدار شماره235 دربی دلامادونینا خواهد بود. 
*در رویارویی‌های پیشین اینتر 86بار و میلان 79بار به پیروزی رسیده‌اند و 69بازی هم مساوی تمام شده؛ 325گل زده برای اینتر و 310گل برای میلان.
* این صد‌و‌هفتاد‌و‌هشتمین دربی میلان در سری‌آ خواهد بود؛ 67برد برای اینتر و 54تا برای میلان، 56تساوی. روسونری (آبی‌وقرمزها) مقابل هیچ حریف دیگری بیشتر نباخته‌اند. به یوونتوس هم دقیقاً 67بار در سری‌آ باخته بودند.
 *اینتر مقابل هیچ حریف دیگری در لیگ این همه مساوی نکرده؛ 56بار!
*با وجود شکست در سوپرجام، میلان هر دو بازی قبلی لیگ را از حریف برده است. از سال 2004 که چهار بار پیاپی رقیب همشهری را شکست داده بودند، هرگز پیش نیامده بیش از دو بار در دربی برنده باشند.
*میلان در بازی‌های اخیر زیاد گل می‌خورد؛ 3 گل از اینتر، 4 گل از لاتزیو و 5 گل از ساسولو اما دفاع اینتر خیلی خوب شده است. هیچ تیمی در این فصل سری‌آ در خانه خودش کمتر از اینتر و آاس‌رم (5گل) گل نخورده است. تنها ناپولی در این فصل (28) امتیازات خانگی بیشتری نسبت به اینتر (24امتیاز در 10بازی خانگی) کسب کرده است.

1798416

*میلان هیچ‌یک از پنج بازی آخر خود را نبرده؛ یک‌ تساوی و چهار شکست. میلان در دیدار خانگی با رم، دو امتیاز را مفت از دست داد و بعد از جام حذفی کنار رفت، آنها به‌زحمت از لچه تساوی 2 بر 2 گرفتند، اما بعد از باخت در عربستان اوضاع برای تیم استفانو پیولی بدتر شد. در پایتخت چهار بر صفر به لاتزیو باختند و هفته گذشته در خانه 5 بر 2 برابر ساسولو تحقیر شدند تا هرگونه امیدی برای تکرار قهرمانی از بین برود. مربی سابق اینتر حالا تحت فشار است که در دربی شرایط را به نفع تیم تغییر دهد و میلان هم می‌خواهد برای نخستین بار بعد از شش سال چهار بازی پیاپی را نبازد. میلان در ژانویه 18 گل خورد که بدترین آمار این تیم در یک ماه در تاریخ پرافتخارش در سری A محسوب می‌شود. میلان از ناپولی صدرنشین 15 امتیاز عقب افتاده و حالا برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان هم وضعیت سختی دارد.

*اخبار تیمی
استفان دی فرای و نیکولو بارلا از محرومیت و مارسلو بروزوویچ از مصدومیت برمی‌گردند تا اینتزاگی برای این بازی تیم کاملی در اختیار داشته باشد. سمیر هاندانوویچ، دروازه‌بان باتجربه هم برگشته تا ذخیره آندره اونانا باشد، میلان اشکرینیار هم در دفاع شروع می‌کند با وجود آنکه ابراز تمایل کرده در تابستان از اینتر جدا شود. در خط حمله هم ژکو با مارتینس همکاری می‌کند که در رقابت‌های مختلف شش گل به میلان زده و اگر یکی دیگر بزند، در فهرست گلزنان خارجی اینتر در دربی دلا مادونینا نفر دوم می‌شود. بدشانسی‌های میلان در زمینه مصدومیت هم ادامه دارد و چند بازیکن کلیدی این بازی را از دست می‌دهند از جمله اسماعیل بن ناصر در خط میانی، فیکایو توموری در دفاع و مایک ماینیان، دروازه‌بان اصلی تیم.
زلاتان ابراهیموویچ بعد از دوران مصدومیت به تمرین‌ها برگشته است، اما این مهاجم 41ساله فعلاً نمی‌تواند برای تیم پیولی بازی کند. در عوض، اولیویه ژیرو که در دو دربی اولش در لیگ سه گل زد، رهبر خط حمله خواهد بود. در نبود بن ناصر، تومازو پوبگا و راده کرونیچ، ساندرو تونالی را در خط میانی همراهی می‌کنند ضمن اینکه احتمال دارد پیولی برای پایان دادن به ناکامی‌های تیمش از سیستم آزموده و مورد اعتماد خود، 1-3-2-4 دست بردارد.

ترکیب احتمالی
اینتر: اونانا؛ اشکرینیار، آچربی، باستونی؛ دارمیان، بارلا، چالهان اوغلو، مخیتاریان، دی مارکو؛ مارتینس، ژکو
میلان: تاتاروشانو؛ کالابریا، کالولو، کیائر، هرناندس؛ پوبگا، تونالی، کرونیچ؛ سالماکرز، ژیرو، لیائو

دیدگاه‌ها