کد خبر : 1868595 | 16 بهمن 1401 ساعت 08:10 | 22.7K بازدید | 8 دیدگاه

سه ماه حساس در انتظار استقلال؛

ساپینتو حرف فرگوسن آویزه گوش کرد!

اتفاقات بازی استقلال و مس در کرمان، شاید اتحاد این تیم را در روزهای مهم فوتبالی بیشتر از گذشته کند.

ساپینتو حرف فرگوسن آویزه گوش کرد!

به  گزارش "ورزش سه"، دو اخراج و کارت‌های زرد متعدد در هجده هفته برگزار شده لیگ ایران، از ساپینتو مردی جنجالی و برونگرا معرفی کرده است. سرمربی که در کنار زمین از بازیکنان هم بیشتر کالری می‌سوزاند و برای رسیدن به نتیجه دلخواه یک لحظه آرام و قرار ندارد.

اینکه داورها بازی را برای دقایقی نگه دارند و به طرف نیمکت استقلال بدوند و در روزهایی انگ اخراج  و اخطار به پیشانی ات بخورد که تیمت برنده از زمین بازی بیرون آمده، نشان می‌دهد هیجان این مربی فوق العاده پر انرژی، برای برد تیمش و یا نتیجه‌گیری از طریق فشار بر روی داورها نیست. ساپینتو همینی هست که نشان می‌دهد، مانند یک نوجوان در کنار زمین عکس العمل گل و یا پیروزی از خود بروز می‌دهد و یا همانند یک معلم در زمان اشتباهات بازیکنانش از کوره در می‌رود. اینکه ساپینتو اخطار اول در کرمان بخاطر اعتراض به نحوه عملکرد یکی از بازیکنانش گرفت و یا در بازی با مس رفسنجان کنترل خودش را بخاطر شکایت ربیعی به داور در بین دو نیمه از دست داد و یا فریادهای او در دنیایی تنهایی خودش از پنالتی سیاوش یزدانی برابر سپاهان برای تخلیه فشار زیاد بازی، موضوع وایرال شده این روزهای فوتبال ایران را به بد اخلاقی این مربی نسبت دهیم، راه را کج رفته ایم و یا نخواسته ایم واقعیت را درست ارزیابی کنیم.

شاید باورش سخت باشد، ساپینتو دوبار و در دیدار گل گهر و مس و هر دو در کرمان از بازی اخراج شد که در هر دو شرایط برنده شدن را در واپسین لحظات بازی داشت، او در دیدار برابر همین مس در تهران، هوادار و نساجی هم رنگ کارت زرد جلوی چشماش دید، در حالی که تیمش نتیجه نهایی را در آن روزها به نام خود ثبت کرد. کارت زرد او در بین دو نیمه بازی مس رفسنجان هم بخاطر شکایتش از نگرفتن پنالتی محرز ضربه شهباززاده و برخورد توپ به دست مدافع مس و پیشی گرفتن از شکایت ربیعی به داور بود.

1797895

بعد از اتفاقات کرمان و صحبت‌های فراوان عوامل اجرایی بازی و افراد منتسب به هر دو باشگاه، هواداران استقلال ساپینتو را مقصر نمی‌دانند و پشت او در آمده اند.

این بهترین خبر به سرمربی تیمی است که شرایط جدول در این دو هفته بر خلاف دو هفته قبل تر باب میلش بوده و تیمش را به کورس قهرمانی برگردانده است.

حالا ورق برای ساپینتو بی قرار در کنار زمین برگشته است، مدیر عامل در نیم فصل نتوانسته هیچ بازیکنی به باشگاه اضافه کند، با بازگشت ستاره‌های مصدوم و بخصوص آرش رضاوند نظم تیمی استقلال بهتر از گذشته شده است. سرمربی تیم حمایت هوادارها را بخاطر نتایج این دو هفته که با هفت گل زده برای استقلال همراه بود و برخوردهای صورت گرفته با سرمربیشان در کرمان در کنار خود می‌بیند، هنوز دوازده هفته و ۳۶امتیاز دست نخورده و به اندازه امتیازات این هجده هفته تیم صدرنشین باقی مانده است. جام حذفی در راه است و از همه مهمتر سه ماه اصلی و پایانی لیگ تازه آغاز شده است. سه ماهی که قبل از آغازش امید ساپینتو بود و او در اصفهان و بعد از شکست برابر سپاهان و اختلاف هشت امتیازی با صدر جدول به آن امید داشت و قاطعانه گفت هیچ چیز هنوز تمام نشده است.

سه ماه فوریه، مارس و آوریل که به قول سرآلکس فرگوسن مهمترین روزهای فوتبالی هر لیگی در جهان است و برای مربیان ارزش فراوانی دارد، در این سه ماه می‌توان هر چه کاشته ای را خراب کنی و یا از زمین بایر گذشته نتیجه مطلوب را بگیری و محبوب دل هوادارانت شوی.

این سه ماه مهمترین روزهای فوتبالی هر باشگاهی است، برای رسیدن به نتیجه این سه ماه را باید با چنک و دندان ازش مراقبت کرد، مدیریت کرد و نتیجه گرفت. سه ماهی که ساپینتو خوب شروع کرده است و برای خوب تمام کردنش باید علاوه بر شاگردانش خودش را هم خوب مدیریت کند.

محمدرضا تقی خانی

دیدگاه‌ها