کد خبر : 1868637 | 16 بهمن 1401 ساعت 12:17 | 35.3K بازدید | 2 دیدگاه

به رقبا کاری ندارم، هدفم حضور در المپیک پاریس است

واکنش زارع به کشتی نگرفتن حریف آذربایجانی در فینال

سنگین وزن آملی تیم ملی کشتی آزاد مدال طلای خود در کرواسی را به مردم زلزله‌زده خوی تقدیم کرد.

واکنش زارع به کشتی نگرفتن حریف آذربایجانی در فینال

به گزارش "ورزش سه"، امیرحسین زارع که در اوج جوانی در المپیک و مسابقات جهانی کشتی مدال آور شد، همچنان مدعی اول سنگین وزن کشتی آزاد ایران به شمار می‌رود. با اینکه رقبایی مثل امیررضا معصومی جوان در ماه‌های اخیر خوش درخشیدند و زنگ خطری برای این پسر آملی به صدا درآوردند، اما او بدون توجه به حاشیه‌ها مسیر خود را پیش می‌رود. 

زارع اخیرا در مسابقات بین‌المللی کرواسی که البته در غیاب رقبای نامدارش برگزار شد، توانست با شکست تمامی رقبا به مدال طلا دست پیدا کند. غیبت حریف آذربایجانی او در فینال هم باعث به وجود آمدن برخی شایعات شد؛ اگرچه با انتشار عکس مصدومیت حریف از ناحیه چشم شایعات هم به فراموشی سپرده شدند. 

قهرمان سنگین وزن کشتی آزاد جهان در سال 2021 در خصوص حضورش در تورنمنت کرواسی به "ورزش سه" گفت: "بعد از رقابت‌های جهانی در هیچ رقابت بین‌المللی شرکت نکرده بودم و این اولین مسابقه من در سال 2023 بود. مسابقه کرواسی از این نظر اهمیت داشت که دارای رنکینگ بود و خدا را شکر من با آمادگی نسبی خودم توانستم مدال طلا را کسب کنم. کشتی‌گیران خیلی مطرحی در وزن من حضور نداشتند، اما در کل میدان خوبی برای من بود که توانستم محک بخورم و با موفقیت به کشورم برگردم."

وی در خصوص دلیل حاضر نشدن حریف آذربایجانی در فینال عنوان کرد: "حریفم از ناحیه چشم آسیب دیدگی شدید داشت و نتوانست برای فینال روی تشک بیاید. شایعات همیشه وجود دارند، اما این موضوع کاملا ورزشی بود و دیدید که این کشتی‌گیر روی سکو هم حاضر شد و مشخص بود وضعیت آسیب دیدگی چشمش جدی است." 

1798506

زارع در پاسخ به این سوال که در ادامه مسیر خود در چرخه انتخابی تیم ملی در چه مسابقه‌ای کشتی می‌گیرد، گفت: "امیدوارم توانسته باشم در کرواسی جواب اعتماد کادر فنی را بدهم. من قصدم این است در هر مسابقه‌ای که به میدان می‌روم، بهترین نمایش را داشته باشم. ان‌شالله در همین چرخه انتخابی بتوانم بار دیگر دوبنده تیم ملی را به دست آورم و نماینده خوبی برای کشورم در مسابقات جهانی 2023 و بعد از آن المپیک 2024 پاریس باشم. مسابقه بعدی من جام تختی خواهد بود."

دارنده مدال برنز المپیک توکیو همچنین مدال خود را به زلزله‌زدگان خوی تقدیم کرد و گفت: "متاسفانه مردم عزیز منطقه خوی به خاطر زلزله در این روزهای سرد با شرایط سختی دست و پنجه نرم می‌کنند. واقعا به خاطر این اتفاق ناراحت هستم و مدال طلای خودم را به آن‌ها تقدیم می‌کنم و امیدوارم هر چه زودتر مشکلاتشان رفع شود."

وقتی در پایان از امیرحسین زارع در خصوص رقبای داخلی‌اش پرسیدیم، پاسخ داد: "من در خصوص هیچ کشتی‌گیری صحبت نمی‌کنم و تمرکزم روی کار خودم است."

دیدگاه‌ها