کد خبر : 1868650 | 16 بهمن 1401 ساعت 13:01 | 20.9K بازدید | 11 دیدگاه

به گزارش یک شاهد عینی

درگیری‌های کرمان، چه کسی مقصر بود

روایتی بی‌طرفانه از اتفاقات بی‌سابقه در زمین باهنر؛ چیزهایی که کمتر به چشم دیده بودیم.

درگیری‌های کرمان، چه کسی مقصر بود

به گزارش "ورزش سه"، کرمان بعد از مدت‌ها بارانی بود، اما در استادیوم شهید باهنر همه چیز مهیای یک جدال جذاب بود. جایی که ریکاردو ساپینتو بعد از برد چهار گله مقابل ملوان این بار مقابل دیگر تیم تازه صعود کرده به دنبال انجام بازی برگشت تیمش و کم کردن فاصله‌ها بود. فقط با یک نگرانی ؛ از بابت خط دروازه که البته از همان نقطه نیز تیمش گل اول را دریافت کرد. 
اما خیلی زود این اشتباه با اشتباهی بزرگ‌تر از تیم رقیب جبران شد تا آن‌ها بازنده به رختکن نروند. این در حالی بود که آن‌ها بارها سمت راست دفاعی مس را هدف قرار بودند و ایجاد موقعیت کردند. اتفاقی که در نیمه دوم نیز تکرار شد و علی‌رغم تدابیری که فرزاد حسین خانی در نظر گرفته بود، قایدی توانست با غافلگیری و تکنیک قابل توجه خود تیمش را به پیروزی نزدیک کند.

تنش: درگیری اما بعد از گل سوم استقلال تهران شکل گرفت. ساپینتو سرمست از پیروزی محتمل تیمش، ابتدا با هواداران تیمش که حدود هزار نفر و مشرف به نیمکت این تیم بودند جشن پیروزی برپا کرد و در شرایطی که شاگردانش بازی را پی می‌گرفتند بطری آبی را از کنار خط فنی را برداشت و سپس حین نوشیدن آب واکنشی نیز به نیمکت مس کرمان داشت که از چشم مربی اسپانیایی حریف دور نماند.

اولین حمله: تنها دقایقی کوتاه به پایان بازی باقی‌مانده بود که سرمربی پرتغالی مطمئن از برد دیگری از سوی تیمش، به سمت نیمکت مس حرکتی انجام داد که کالی تروئبا مربی اسپانیایی مس را خشمگین‌تر کرد، اما در شرایطی که ناگهان یک توده صدا روی نیمکت‌ها ورزشگاه را کنجکاو کرده بود، مربی گلرهای مس در حرکتی غیرحرفه‌ای به سمت وی رفته و در حالیکه داور در صحنه حضور داشت و شاید به دنبال مجازات مقصر بود، ساپینتو را لمس کرده و هل داد.

1798520
باشگاه مس کرمان مدعی است جرقه جنجال از اینجا زده شد؛ جایی که ساپینتو مطمئن از پیروزی تیمش و در شیطنتی جالب در حالی که آب می‌خورد حرکتی تحریک‌آمیز نسبت به نیمکت تیمش داشت که با واکنش کالی و اعتراض سرمربی اسپانیایی مواجه شد. داور چهارم مشرف به صحنه بود و با مشاهده آن، همرنگ را فراخواند تا کارت زرد نصیب ساپینتو شود.

واکنش ساپینتو: او که دقایقی پیش کارت زرد گرفته آرام است.ریکاردو مشخصا نمی‌خواهد سریال اخراج‌هایش در لیگ ایران ادامه یابد، پس سعی می‌کند خود را بی توجه به این موضوع نشان دهد و در انتظار تصمیم داور برای مربی حریف بماند، اما در این لحظه تمام نیمکت‌نشینان دو تیم به یکدیگر می‌پرند و کار برای داور و کمک‌هایش سخت‌تر می‌شود. داور چهارم اما به واسطه فریادهایی که پیش از فراخواندن داور از سوی نیمکت مس به واسطه اعتراض به ساپینتو شنیده، همرنگ را مجاب به دادن کارت قرمز به مربی استقلال و در نهایت اخراج او می‌کند.

تصمیم داور: همرنگ به واسطه دقایق کوتاهی که به پایان بازی مانده، کارت قرمز خود را به ساپینتو نشان داده و خیلی سریع عزم حضور در زمین و ادامه بازی را می‌کند. ساپینتو ثانیه‌هایی کوتاه مسخ شده و انگار که به برزخ رفته باشد، هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد، اما ناگهان انگار که عزم حمله به نیمکت مس کرمان را می‌کند که با حلقه حمایتی نیمکت‌نشینان تیمش این اتفاق ممکن نمی‌شود، اما مسی‌ها عصبانی بابت این اقدام به حرکتی متقابل رو می‌آورند و در این بین همرنگ بار دیگر بازمی‌گردد و این بار مربی بدنساز مس را با کارت قرمز مواجه کرد.

دو درگیری در یک دقیقه: ابتدا به صحنه اخراج مربی بدنساز اخراج بپردازیم؛ او بعد از دریافت کارت قرمز به شدت عصبانی شده و در شرایطی که فرزاد حسین خانی در این ثانیه‌ها مدعی است تیمش باید آرامش داشته باشد و بازی را در دقایق پایانی دنبال کند، با همراهی نیمکت‌نشینان و ناظر بازی مسیر خروج به سمت رختکن را دنبال می‌کند. در این لحظه یکی از هواداران روی جایگاه اعتراض تندی به مربی بدنساز مس نشان می‌دهد که با واکنش نیروی انتظامی و عصبانیت دوباره این مربی همراه می‌شود که اگر حلقه امنیتی نیروی انتظامی نبود، مشخص نبود چه اتفاقی رخ می‌داد؛ چرا که ظاهرا این مربی به دنبال رهایی از دست نیروی انتظامی و حضور روی سکوها برای برخورد با این هوادار بود!

1798519
ساپینتو در لحظه نزدیک شدن به رختکن تیمش ناگهان نسبت به اعتراضات روی سکوهای جایگاه ویژه اینچنین واکنش نشان داد تا درگیری به سمت دیگری برود و نیروی انتظامی نیز وارد ماجرا شود.

بازهم ساپینتو: در سمت مقابل اما ساپینتو بعد از اینکه کارت قرمز را دریافت کرد و اقدامش به سمت نیمکت مس بی‌نتیجه ماند، در شرایطی که با خیل عظیمی از نیمکت‌نشینان تیمش و تیم امنیتی استادیوم به سمت رختکن مشایعت می‌شد، با ورود یکی از افراد که گفته می‌شود مرتبط به هیئت فوتبال کرمان است و مشخص نشد به چه قصدی به ساپینتو نزدیک شده، با عصبانیت سرمربی پرتغالی مواجه شده و برخورد بین طرفین با هل دادن ساپینتو و سرنگونی این فرد همراه شد.
ساپینتو در ادامه به سمت سکوی هواداری تیمش رفت و بار دیگر با مشت‌های گره کرده، نوعی خوشحالی ( بابت برد) – و عصبانیت (بابت اتفاقات دقایق پایانی و اخراج) را با شور و حرارت بالا نشان داد. تا اینجا هیچ اتفاق خاصی رخ نداده بود، اما ناگهان فریادهای اعتراضی از سکوی جایگاه ویژه به سمت ساپینتو توجه او را به این سمت جلب کرد؛ ساپینتو ناگهان به سمت این سکو رفت و این‌بار با حرکات دست شادی را به مرز تحریک برد. موضوعی که باعث شد تا ناگهان افراد مختلف و متفرقه به شکل عجیبی به وی حمله‌ور شوند و به زعم خود به دنبال این باشند که مانع از تشدید درگیری‌ها باشند!

لگد و سیلی: در این حین هل دادن ساپینتو به سمت رختکن ناگهان با یک لگد نیز همراه شد تا او دیگر از کنترل خارج شود و او  پاسخ آن را با یک سیلی بدهد. بعد از آن یکی از اعضای تدارکات باشگاه با بغل کردن ساپینتو او را به داخل رختکن کشید و فرد دیگری نیز به دنبال این بود تا جلوی دهان مربی پرتغالی را بگیرد و مانع از تصویربرداری خبرنگاران بشود. در نهایت با همه تنش‌ها ساپینتو به رختکن رفت و استقلال در نهایت پیروز از این بازی جنجالی خارج شد.

1798518
لحظه برخورد ساپینتو با فردی که گفته می‌شود نماینده هیئت فوتبال کرمان است و ادامه ماجراها...

شایعات: تاخیر چند ساعته اعضای استقلال برای خروج از رختکن و حضور در فرودگاه با شایعات زیادی همراه شد. در این لحظات گفته می‌شد که یگان ویژه با امضای صورت‌جلسه‌ای علیه ریکاردو ساپینتو بابت درگیری‌های ایجاد شده با یکی از نفرات، به دنبال بازداشت وی است. موضوعی که باعث شد تا بازار وساطت‌ها داغ شود تا این موضوع ابعاد جدی‌تری به خود نگیرد. در نهایت با گذشت بیش از یک ساعت از پایان بازی، اعضای استقلال یکی یکی از رختکن خارج شده و ساپینتو نیز با اسکورت یکی از نفرات به سمت اتوبوس تیم برود. در این لحظات اما با توجه به حضور اندک هواداران استقلال که برای گرفتن عکس یادگاری جلوی خروج رختکن تجمع کرده بودند، او با شعارهای حمایتی مواجه شد و اخم چهره‌اش کمی باز شد شد.

*استقلال با دستیابی به دومین برد پیاپی خود و نزدیک‌تر شدن به جمع مدعیان کرمان را اما با ماجرا و حواشی بزرگی ترک کرد و اکنون همه در انتظار گزارش داور و ناظر بازی در خصوص اتفاقات این دیدار هستند تا مشخص شود و چه کسانی مقصرین یکی از عجیب‌ترین درگیری‌ها در خلال برگزاری بازی لیگ برتر هستند.

دیدگاه‌ها