کد خبر : 1868708 | 16 بهمن 1401 ساعت 16:50 | 24.7K بازدید | 7 دیدگاه

زمین تختی را گرفتند و به مترو دادند

جزییات تهاتر بزرگ به نفع استقلال و پرسپولیس

مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران از اقدام جدی وزارت ورزش و جوانان برای واگذاری دو استادیوم شهید کاظمی و امام رضا (ع) به تیم‌های پرسپولیس و استقلال خبر داد.

جزییات تهاتر بزرگ به نفع استقلال و پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، شهرداری تهران مدت‌هاست استادیوم شهید کاظمی را به تیم پرسپولیس و استادیوم امام رضا (ع) را به تیم استقلال واگذار کرده است، اما این انتقال قطعی نبوده و به نوعی باید گفت سند این دو استادیوم به اسم سرخابی‌ها صادر نشده است. با این حال، روند واگذاری قانونی این مجموعه‌ها از سوی وزارت ورزش در حال پیگیری است. در تهاتری که با شهرداری تهران صورت گرفت، به ازای ۱۷ هکتار از زمین مجموعه تختی در شرق تهران برای احداث مترو، پیشنهاد واگذاری مجموعه‌های ورزشی امام رضا (ع) و شهید کاظمی به سرخابی‌های پایتخت به وزارت ورزش ارائه شد. ورزشگاه تختی با وسعت افزون‌ بر ۱۰۵ هکتار در شرق پایتخت و در بزرگراه افسریه قرار دارد.

1798630

علی جوادی، مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران در این باره توضیح داد و گفت: تعیین وضعیت این مجموعه‌ها در کمیته کارشناسی وزارت ورزش در حال بررسی است. به طور قطع خروجی این واگذاری به ۲ تیم پرطرفدار پایتخت از سوی سیدحمید سجادی به برنا فیروزی، معاون توسعه مدیریت و منابع و مرتضی فلاح، مدیر کل امور حقوقی وزارت ورزش تفویض شد، تا ابعاد آن را مورد بررسی قرار دهند. اداره کل ورزش و جوانان به عنوان یک عضو در این کارگروه حضور دارد تا حمایت خود را از ۲ باشگاه پرطرفدار پایتخت داشته باشد. معتقدم استقلال و پرسپولیس عیار ورزش استان تهران هستند و باید این اقدام به گونه‌ای رقم بخورد تا عواقب آن به نفع ورزش استان تهران ختم شود.

1798631

او در خصوص ایرادات استادیوم شهید کاظمی، از جمله عدم انشعاب قانونی و موقوفه بودن این مجموعه گفت: به طور حتم اداره کل حقوقی وزارت ورزش این مشکلات را احصا خواهد کرد. اگر این املاک جزء موارد مسئله‌دار باشد، این مجموعه‌ها از دستور کار شهرداری خارج خواهد شد. این موضوع هم‌اینک از سوی اداره کل حقوقی وزارت به صورت تخصصی بررسی می‌شود.

جوادی همچنین در خصوص آخرین مراحل واگذاری کمپ مرحوم حجازی و درفشی‌فر به سرخابی‌ها، این چنین توضیح داد: این مجموعه‌ها جزء املاک اداره کل ورزش و جوانان استان تهران به حساب ‌می‌آید و در گذشته طبق تفاهم‌نامه‌ای از سوی وزارت ورزش و باشگاه‌ها در اختیار تیم‌های استقلال و پرسپولیس قرار گرفت. در خصوص نهایی شدن سند این املاک به نام این ۲ تیم اطلاع دقیقی ندارم.

دیدگاه‌ها