کد خبر : 1868912 | 17 بهمن 1401 ساعت 18:55 | 57.5K بازدید | 93 دیدگاه

از آمانوف خبر نداریم، جذب بازیکن جدید جایز نیست

دستیار ساپینتو: فدراسیون این قانون جنگل را بردارد!

روی ماتا، مربی استقلال، پیش از دیدار با نفت مسجدسلیمان گفت هر بازی برای ما از این به بعد خیلی سخت خواهد بود.

دستیار ساپینتو: فدراسیون این قانون جنگل را بردارد!

به گزارش "ورزش سه"، استقلال و نفت مسجدسلیمان فردا در دیداری از هفته نوزدهم لیگ برتر به مصاف هم می‌روند. ریکاردو ساپینتو به دلیل محرومیت در نشست خبری حضور پیدا نکرد و دستیار او یعنی روی ماتا پاسخگوی سؤالات خبرنگاران بود.

ماتا در ابتدای صحبت‌هایش ضمن تسلیت و ابراز همدردی با مردم خوی و ترکیه گفت: قبل از اینکه مصاحبه امروز را شروع کنم، من، سرمربی و کل کادرفنی با زلزله‌زدگان آذربایجان و مردم ترکیه و غازی عینتاب ابراز همبستگی می‌کنیم. به همه آنها تسلیت می‌گویم و امیدوارم که مشکلات زودتر برطرف شود و به شرایط مطلوب برسند.

* از زمان حضور عنایتی، نفت گلی نخورده است
برای بازی فردا انتظار یک مسابقه سخت را داریم. اگر چه تیم نفت در جدول رده‌بندی جایگاه خوبی ندارد. مطمئنیم که فردا بازی سختی خواهیم دید. از زمانی که مربی آنها تغییر پیدا کرده گلی دریافت نکرده‌اند و این موضوع برای آنها یک امتیاز محسوب می‌شود.

* برای پیروزی باید جنگنده باشیم
برای اینکه 3 امتیاز این مسابقه را بگیریم، باید مسیری را که طی می‌کنیم ادامه دهیم. باید نبردهای هوایی را ببریم و جنگنده باشیم. ضمن اینکه باید کیفیت خودمان را با توپ به حریف نشان دهیم. لحظات خوبی را سپری می‌کنیم. ولی نباید دست‌کم بگیریم. هر بازی از حالا به بعد سختی خاص خودش را خواهد داشت و فردا هم یکی از همین بازی‌ها خواهد بود.

* هیچ اطلاعی از آمانوف نداریم
خروج آمانوف از ایران؟ تا الان هیچ اطلاعی از او نداریم و نمی‌دانیم که از ایران خارج شده است یا نه، خبری به ما نرسیده است. از فسخ قراردادش هم اطلاعی نداریم، ولی در دو-سه روز اخیر هم در تمرین حاضر نشده است و هیچ خبری از او نداریم.

1799038

* شرایط فعلی تیم ما خوب است
گلزنی‌های اخیر استقلال و گل نخوردن نفت؟ همان‌طوری که گفتم بازی سختی خواهد بود، اما شرایط فعلی تیم ما خوب است و اگر آن سطح را نگه داریم، می‌توانیم 3 امتیاز بازی فردا را کسب کنیم.

* امیدوارم آخر فصل خوشحال باشیم
خوش‌بینی به قهرمانی؟ دو هفته پیش ما هشت امتیاز با صدر جدول فاصله داشتیم و همه انتقاد می‌کردند و الان این فاصله به سه امتیاز رسیده است. این فوتبال است و ما باید کار خودمان را انجام دهیم و در آخر امیدواریم که خوشحال باشیم.

* در خیلی از بازی‌ها نیمکت حریف تمرکز ما را بر هم می‌زند
نتیجه نگرفتن استقلال بدون ساپینتو در بازی‌های قبل؟ او سرمربی ما است و این بحث برای ما خیلی مهم است. همه این را می‌دانند. در خیلی از بازی‌ها وقتی تیم حریف از ما عقب می‌افتد، نیمکت حریف سعی می‌کند حرکاتی را انجام ‌دهد که باعث برهم زدن آرامش تیم ما می‌شود و تیم ما را تحریک می‌کنند. نمی‌توانم باور کنم که در بازی قبل چه اتفاقی افتاد! چرا مربی تیم حریف باید به سمت ما بیاید؟ من از شما می‌پرسم، چرا؟ چرا باید این کار را انجام بدهد؟

ویدئو: 271841

* اگر فدراسیون برخورد نکند، قانون جنگل می‌شود!
و یک سؤال دیگر. چرا فدراسیون نباید روی این موضوع واکنش نشان دهد؟ باید قانون‌گذاری داشته باشند، چون این‌طوری مثل قانون جنگل می‌شود و هر کسی به سمت نیمکت دیگری می‌رود باید کارت قرمز بگیرد. ما همیشه سعی کردیم روی تیم خودمان تمرکز کنیم، ولی نمی‌توانند این‌طور با ما رفتار کنند و در بازی قبل دیدید که مربی ما دو، سه بار مورد تحریک تیم حریف قرار گرفت و بعد از اینکه گل اول را خوردیم، آنها به سمت ما آمدند و زمانی هم که سه بر یک شدیم، آنها آمدند و مربی ما را هُل دادند. چرا؟

* فدراسیون جلوی این کار را بگیرد
روی فوتبال تمرکز کنید. چون این کاری است که ما انجام می‌دهیم. از فدراسیون خواهش می‌کنم که جلوی این کار را بگیرند، شاید این‌طوری این مشکل حل شود، چون ما بازی مس را برده بودیم و نمی‌خواستیم تیم حریف را تحریک کنیم.

* این حرکات برای فوتبال ایران خوب نیست
این کار برای بار اول و دوم نیست و دفعه‌های قبل انجام دادند. این کار برای فوتبال ایران خوب نیست. ما می‌خواهیم کیفیت بازی را بالا ببریم و هر چقدر کیفیت بازی‌ها بالا باشد، همه لذت می‌برند. لطفاً از مربیان تیم‌های دیگر خواهش کنید که فقط روی تیم خودشان و بازیکنان خودشان تمرکز کنند.

* به صورت مستمر ما را تحریک می‌کنند
او در پاسخ به این سؤال که تحریک کردن ساپینتو به ابزاری برای تیم‌های حریف تبدیل شده و آیا بهتر نیست که ساپینتو وارد این ماجراها نشود، گفت: صحنه‌های بازی قبل را دیدید؟ دیدید که به راحتی ساپینتو را هُل داد؟ آیا او عکس‌العملی نشان داد؟ به خاطر این است که ما از فدراسیون خواهش می‌کنیم که ترتیب اثر نشان دهند، چون اگر ما یک کاری را انجام داده باشیم درست است، ولی این اتفاق به صورت مستمر افتاده و ما را تحریک می‌کنند. هر موقعی که ساپینتو کنار تیم نبود بازیکنان ما یک صددرصد دیگر به عملکردشان اضافه کردند، چون ما یک خانواده هستیم. هر وقت یکی از ما نیست، ما اتحادمان بیشتر می‌شود و فردا هم یکی از آن روزهاست.

1799037

* ما یک خانواده‌ایم و هرگاه یکی نیست، اتحادمان بیشتر شده است
هر زمانی که ساپینتو کنار تیم نبود، بازیکنان عملکرد 100درصدی دیگری را به خودشان اضافه کردند. چون ما یک خانواده هستیم و هر زمانی که یکی از ما حضور ندارد، اتحاد ما بیشتر شده است و فردا هم یکی از همان روزها است.

* برای آوردن بازیکن آزاد باید دقت بالایی داشته باشیم
عدم اضافه شدن یک هافبک به دلیل درخواست کادرفنی؟ همان‌طور که می‌دانید، آن زمانی که پنجره نقل‌وانتقالات باز بود، ما نمی‌توانستیم بازیکنی جذب کنیم. بعضی از بازیکنانی بودند که می‌خواستیم اضافه کنیم، ولی متأسفانه امکانش نبود. الان بازار آزاد است و برای آوردن بازیکن آزاد باید از دقت خیلی بالایی برخوردار باشیم. آن بازیکنی هم که می‌آوریم باید در سطح خیلی بالایی باشد تا بتواند تفاوت و تغییری در تیم ایجاد کند، چون بازیکنی اگر بیاید و در سطح بازیکنان خودمان باشد، خوب نیست.

ویدئو: 271840

* از تیممان راضی هستیم و به بازیکنان اعتقاد داریم
ما از تیم خودمان خیلی راضی هستیم و اعتقاد مضاعفی به بازیکنان داریم. سختی کشیدیم، ولی هر روز رو به جلو پیشرفت داشتیم، چه آنهایی که بازی کردند و چه آنهایی که بازی نکردند، یازده نفر اول ما و بازیکنانی که اضافه می‌شوند یا کسانی که با ما به سفر نمی‌آیند، همه آنها پیشرفت کردند. بعضی از بازیکنانی که مصدوم بودند اکنون به تیم اضافه می‌شوند. رقابتی که بین بازیکنان ایجاد شده، خیلی خوب است و این نیز به تیم کمک می‌کند تا به سطح مطلوبی برسد. همان‌طور که خودتان می‌دانید، پول گران شده است. اگر قرار است که یک بازیکن بیاوریم، باید بازیکنی بیاوریم که خیلی خیلی تاپ باشد و تفاوت ایجاد کند. اگر نشد هم که این 27 بازیکنی را که به ما شهامت داده‌ایم، تا آخر حفظ می‌کنیم.

* بعضی وقت‌ها نمی‌شود بازیکنی که موردنظر است را بیاوریم
ما بازیکنان خیلی زیادی را با مدیریت باشگاه بررسی کردیم. همه کار خودشان را انجام دادند، ولی بعضی وقت‌ها نمی‌شود آن بازیکنی را که موردنظر است، بیاوریم. دوباره می‌گویم ما از تیم خودمان راضی هستیم و به تمامی امکان‌ها و آپشن‌ها نگاه کردیم، ولی در این موقعیت اگر نتوانید بازیکنی در سطح بالایی بیاورید، جایز نیست که اصلاً بازیکنی بیاورید.

* بازیکنان خارجی که اضافه می‌کنیم باید سطح بالایی داشته باشند
من درباره تیم خودم صحبت می‌کنم. ما بازیکنان خیلی خوبی داریم چه ایرانی و چه خارجی و بر این باور هستم که بازیکن خارجی را اگر قرار باشد اضافه کنیم، باید سطح بالایی داشته باشد. بازیکنان باکیفیتی در ایران داریم که از پتانسیل بالایی برخوردار هستند و بازیکنی که می‌خواهد اضافه شود باید سطح بالایی داشته باشد؛ در غیر این صورت باید روی بازیکنان خودمان شرط ببندیم و به آنها اعتمادبه‌نفس بدهیم، چون پتانسیل بالایی دارند و لایق این کار هستند.

ویدئو: 271837

دیدگاه‌ها