کد خبر : 1869013 | 18 بهمن 1401 ساعت 12:00 | 973 بازدید | 0 دیدگاه

اردوی بسکتبال با ویلچر بانوان در ترکیه

می‌خواهیم با قدرت در بازی‌های آسیایی حاضر شویم

رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر گفت: بسکتبال با ویلچر بانوان را تقویت کردیم و در پی این اقدامات تیم ملی بانوان را برای دیدارهای تدارکاتی راهی ترکیه خواهیم کرد.

می‌خواهیم با قدرت در بازی‌های آسیایی حاضر شویم

به گزارش "ورزش سه" محسن نجمی صادق در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، خوشبختانه تیم بسکتبال با ویلچر کشورمان در مسابقات آسیا و اقیانوسیه به مقام سوم رسید که به نوعی جواز حضور در بازی های پاراآسیایی بود. مسابقات جهانی امارات با توجه به اینکه در بالاترین سطح خود قرار داشت و صلاح نبود در شرایطی که توان رویارویی با قدرت های جهان را نداریم به این مسابقات برویم. واقعیت این بود که تیم بسکتبال با ویلچر کشورمان با توجه به شرایطی که داشت نمی توانست در این مسابقات شرکت کند برای همین تصمیم گرفتیم در مسابقات دیگر حاضر شویم تا بتوانیم در به آمادگی خوبی برسیم و در دوره بعدی راهی رقابت های جهانی شویم. 

وی در خصوص حضور تیم‌های ملی بسکتبال با ویلچر در بازی‌های آسیایی هانگژو عنوان کرد: برای بازی‌های آسیایی هانگژو مقرر شد تا تیم های بسکتبال با ویلچر آقایان و بانوان در این رقابت‌ها حضور پیدا کنند. ما بعد از رقابت‌های آسیا و اقیانوسیه در صدد تقویت تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان بودیم. هم در بخش کادر فنی هم در بخش انتخاب بازیکنان که بتوانیم روند رو به جلویی را داشته باشیم. خوشبختانه با مشورت‌هایی که کردیم آزاده معینی را به عنوان سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان انتخاب کردیم که در گذشته هم این سمت را برعهده داشته است. در خصوص کمک‌های معینی هم با چند نفر صحبت کردیم و در تمرینات تیم ملی حضور خواهند داشت تا در آینده با توجه به تصمیمات معینی نفرات کادر فنی انتخاب شوند.

نجمی صادق افزود: در ادامه تقویت تیم که گفتم تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان اسفندماه یک اردوی مشترک با ترکیه پیش بینی شده است که 5 روز در ترکیه خواهند بود هم اردوی خواهند داشت و هم بازی‌های تدارکاتی که بتوانند آماده شوند تا در مسابقات آینده عملکرد خوبی را داشته باشند.

رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر کشورمان در خصوص حضور مربی خارجی در تیم ملی بانوان گفت: ما مربیان خوبی را داریم و به این نتیجه نرسیدیم که مربی خارجی داشته باشیم. صحبتی هم در این باره نداشتیم و کادر فنی تیم ملی همه از کشورمان خواهند بود.

وی درباره اردوهای برون مرزی و دیدارهای تدارکاتی تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان گفت: اردوی تیم ملی از دی‌ماه آغاز شده است و تا پیش از اعزام به ترکیه 3 اردو را پشت سر خواهند گذاشت و تنها اردوی برون مرزی تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان تا به امروز همان اردوی ترکیه خواهد بود و بعد از آن هم هرماه در ایران اردو خواهند داشت، چرا که نه دعوت نامه ای و نه درخواستی از کشورهای مختلف برای ایران ارسال شده است. بنابراین ما هرماه اردوی خود را داریم تا مراحل آمادگی خود را داشته باشیم. 

نجمی در پایان در رابطه با در خواست خود از مسئولان فدراسیون برای دیدارهای تدارکاتی از فدراسیون گفت: دیدارهای تدارکاتی باعث می شود تا بازیکنان بیشتر آماده شوند و در مسابقات هم عملکرد بسیار خوبی را داشته باشند، اما همیشه باید شرایط را درک کنیم. تا به امروز اردوی برون مرزی به جز ترکیه نخواهیم داشت ولی طبق توافق دوطرفه با ترکیه سال آینده در یک زمان مشخص تیم ترکیه به ایران خواهد آمد تا با تیم ملی اردوی مشترک و دیدار تدارکاتی داشته باشد. 

دیدگاه‌ها