کد خبر : 1869071 | 18 بهمن 1401 ساعت 17:45 | 122.1K بازدید | 206 دیدگاه

تهاجمی، پرگل و زیبا می‎‌برند

استقلال 3 - نفت MIS یک : قایدی چه خوبه برگشتی!

استقلال با یک برد پرگل خانگی دیگر به روند خوب خود در لیگ برتر فوتبال ایران ادامه داد .

استقلال 3 - نفت MIS یک : قایدی چه خوبه برگشتی!

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در روزی که عملکرد بسیار خوبی داشت، از سد نفت مسجدسلیمان گذشت. آبی ها سه بار دروازه میهمان را باز کردند، یک پنالتی را از دست دادند و چندین موقعیت آنها نیز به هدر رفت. در سمت مقابل نیز تیم رضا عنایتی بهتر از دیدارهای قبلی خود ظاهر شد و حتی تیرک دروازه آبی ها را به لرزه درآورد.

استقلال این بازی را خیلی خوب آغاز کرد. عارف غلامی با یک پاس از زمین خودی، توپ را به سمت راست برد که کوین یامگا با فراری دیدنی از سد مدافع نفت عبور کرد. پاس زمینی و در عرض او، از قایدی رد شد و به رضاوند رسید که این بازیکن با یک شوت بغل پای دیدنی، توپ را به گوشه دروازه فرستاد تا آبی ها در همان دقیقه پنجم به گل برسند.

پس از این گل، نفت برای به تساوی کشاندن بازی حملاتی را آغاز کرد که شوت دهقانی با فاصله زیاد به بیرون رفت. سعید مهری در دقیقه 14 با یک شوت از پشت محوطه جریمه، دروازه حریف را تهدید کرد. ضربه او با برخورد به بازیکن نفت، ارتفاع گرفت که مجد کرمانشاهی با واکنشی به موقع، توپ را راهی کرنر کرد.

مطهری می توانست در دقیقه 20 اختلاف را افزایش دهد. پاس دیدنی غلامی از پشت محوطه جریمه خودی، در مرکز میدان به مطهری رسید و او ابتدا با یک ضربه سر، توپ را از مدافع نفت عبور داد و در شرایطی که مجدکرمانشاهی، گلر نفت از دروازه بیرون آمده بود، او را نیز از سر راه برداشت که توپ از او فاصله گرفت و پیش از اینکه مطهری دروازه خالی را باز کند، گودرزی مدافع میهمان توپ را دور کرد.

وقت های تلف شده نیمه نخست با دو صحنه مهم همراه بود. ابتدا ضربه سر محبی را کرمانشاهی راهی کرنر کرد و در سمت مقابل، علیرضا رضایی با واکنشی خوب، امیرحسین کریمی را ناکام گذاشت. در آغاز 45 دقیقه دوم، سعیدی فر جانشین علیرضا رضایی مصدوم شد. در نیمه دوم نفت مسجدسلیمان حملاتی را به روی دروازه استقلال خلق کرد اما این مهدی قایدی بود که با استفاده از پاس دیدنی رضاوند، اختلاف را به عدد 2 رساند.

روز بسیار خوب قایدی همچنان ادامه داشت و او در دقایق پایانی بازی با یک شلیک دیدنی و در شرایطی که کرمانشاهی واکنشی نشان نداده بود، گل سوم را به ثمر رساند. در وقت های تلف شده، نفت توانست توسط میلاد شیخ سلیمانی یکی از گل های خورده را جبران کند. در واپسین ثانیه های بازی نیز قایدی با فراری تند و تیز، توانست یک پنالتی برای تیمش بگیرد ولی کرمانشاهی آن را مهار کرد.

در نهایت استقلال با نتیجه سه بر یک از سد نفت مسجدسلیمان گذشت و هم امتیاز با سپاهان و پرسپولیس، در رده سوم قرار گرفت. حالا آبی ها در انتظار نتیجه بازی های این دو تیم هستند.

ویدئو: 271926

گزارش لحظه‌به‌لحظه دیدار تیم‌های استقلال و نفت مسجدسلیمان را در همین صفحه از "ورزش سه" دنبال کنید:
بازی از هفته نوزدهم - بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر 
سه‌شنبه: 18/11/1401 ؛ ساعت: 15:30 
ورزشگاه: آزادی تهران /  2 هزار تماشاگر 
گروه داوری: حمید حاج ملک / کمک ها: آرمان اسعدی – عباس پورحیدری ؛ داور چهارم: حامد سیری / ناظر: یداله جانبازی

1799286

ترکیب استقلال:
علیرضا رضایی (46- سینا سعیدی فر) – رافائل سیلوا – عارف غلامی – کوین یامگا (70- صالح حردانی) – جعفر سلمانی – روزبه چشمی – سعید مهری (70- امید حامدی فر) – آرش رضاوند – محمد محبی (79- پیمان بابایی) – مهدی قایدی – ارسلان مطهری (70- سجاد شهباززاده)
سرمربی: ریکاردو ساپینتو
1799270
ترکیب نفت مسجدسلیمان:
فرهاد مجد کرمانشاهی، علیرضا دغاغله (81- میلاد شیخ سلیمانی)، عقیل کعبی (46- جهانبخش ذبیحی طاهر)، سینا عبداللهی، حسین شنانی (67- محمد خرم‌الحسینی)، پیمان رنجبری، رضا مغانلو، مسلم مجدمی (70- محمود صالحی)، حسین گودرزی، امیرحسین کریمی، رضا دهقانی (67- پیمان میری)
سرمربی: رضا عنایتی

🟨 اخطار ها:
نفت مسجدسلیمان: امیرحسین کریمی (45)

استقلال: امید حامدی فر (90+5)

⚽شرح گل:
استقلال یک – نفت مسجدسلیمان صفر (دقیقه 5: آرش رضاوند): پاس دیدنی عارف غلامی در قوس مرکز زمین برای یامگا، با فرار تند و تیز این بازیکن از سمت راست آغاز شد. پاس زمینی و در عرض او پس از عبور از قایدی، به آرش رضاوند رسید و هافبک آماده این روزهای استقلال، با یک ضربه بغل پای دیدنی، گل نخست را برای استقلال به ثمر رساند.

ویدئو: 271907

استقلال 2 – نفت مسجدسلیمان صفر (دقیقه 55: مهدی قایدی): پاس در عمق و دیدنی آرش رضاوند به مهدی قایدی رسید و این بازیکن در موقعیتی تک به تک با مجد کرمانشاهی، توپ را به گوشه دروازه فرستاد و دومین گل استقلال را به ثمر رساند.

ویدئو: 271914

استقلال 3 – نفت مسجدسلیمان صفر (دقیقه 90+1: مهدی قایدی): پاس روزبه چشمی در محوطه جریمه به مهدی قایدی رسید و این بازیکن پس از چند حرکت پا، سنیا عبداللهی مدافع روبروش را فریب داد و سپس ضربه غافلگیرکننده اش را به سمت دروازه زد که فرهاد مجدکرمانشاهی هیچ واکنشی روی این توپ نشان نداد و استقلال با درخشش قایدی، به گل سوم خود نیز دست پیدا کرد.

ویدئو: 271922

استقلال 3 – نفت مسجدسلیمان یک (دقیقه 90+3: میلاد شیخ سلیمانی): پرتاب بلند رضا مغانلو به روی دروازه، با اشتباه سینا سعیدی فر همراه شد و توپ مقابل میلاد شیخ سلیمانی قرار گرفت که این بازیکن با شوتی محکم، توپ را به طاق دروازه استقلال چسباند و اختلاف را کاهش داد.

ویدئو: 271923

بهترین بازیکن میدان:
پنالتی ثانیه های پایانی، می توانست خامه روی کیک عملکرد فوق العاده مهدی قایدی باشد. باشوی کوچک در این چند هفته به حدی خوب بود که حتی پنالتی از دست رفته اش نیز نمی تواند مانع از انتخاب او به عنوان بهترین بازیکن زمین شود. وینگر بوشهری امروز هر چقدر که دلش خواست، خط دفاعی نفت را آزار داد و 2 گل نیز به ثمر رساند.

اتفاق ویژه:
استقلال در روزی که ریکاردو ساپینتو را کنار زمین نداشت، از سد نفت گذشت. سرمربی آبی ها به دلیل دریافت کارت قرمز در بازی قبل، از روی سکوهای استادیوم آزادی نظاره گر عملکرد شاگردانش بود.

⏱لحظات حساس:
دقیقه 7: پس از گلی که استقلال به ثمر رساند، نفتی ها برای به تساوی کشاندن بازی حملات خود را آغاز کردند که رضا دهقانی پس از تصاحب توپ در پشت محوطه جریمه، ضره اش را با پای چپ زد که توپ با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 14: شوت محکم سعید مهری از پشت محوطه جریمه با برخورد به بازیکن نفت ارتفاع گرفت و مجد کرمانشاهی با واکنشی دیدنی، توپ را از زیر طاق بیرون کشید و به کرنر فرستاد.
دقیقه 20: روی پاس دیدنی عارف غلامی از پشت محوطه جریمه خودی، ارسلان مطهری با یک ضربه سر توانست از مدافعان نفت عبور کرده و حتی فرهاد مجد کرمانشاهی، گلر بیرون آمده میهمان را نیز دریبل کند اما در آخرین لحظات و در شرایطی که ارسلان با دروازه خالی روبرو بود، گودرزی زودتر از او به توپ رسید و با یک تکل، مانع از باز شدن دروازه تیمش شد.
دقیقه 25: ارسال کرنر مهری با ضربه سر عارف غلامی همراه شد و این ضربه در تیر دوم می توانست به محبی برسد که سرعت توپ زیاد بود و به بیرون رفت.
دقیقه 34: استقلال در 2 صحنه درون محوطه جریمه صاحب فرصت شد که در هر 2 مورد، پاس های محبی به مقصد نرسیدند و آبی ها در امر گلزنی ناکام بودند.
دقیقه 39: شوت امیرحسین کریمی از پشت محوطه جریمه، با اختلاف زیاد از کنار دروازه به بیرون رفت.

1799296

دقیقه 45: ارسال سعید مهری به روی دروازه، با ضربه سر رافائل سیلوا همراه شد و پاس این بازیکن در مقابل دروازه به محبی رسید که ضربه سر او را مجد کرمانشاهی با واکنشی دیدنی راهی کرنر کرد.
دقیقه 45+1: حرکت دیدنی مهدی قایدی از سمت راست، با تکل شدید سینا عبداللهی همراه شد اما قایدی پس از سرنگونی، دوباره بلند شد و به حرکت خود ادامه داد و توپ را برای جعفر سلمانی مهیا کرد که شوت بسیار بد این بازیکن به راحتی توسط مدافعین نفت دور شد.
دقیقه 45+4: اشتباه بزرگ سعید مهری در پشت محوطه جریمه نفت، منجر به خلق یک ضد حمله برای میهمان شد که ضربه امیرحسین کریمی از پشت محوطه جریمه را رضایی با واکنشی دیدنی راهی کرنر کرد.
دقیقه 48: حرکت خوب مهدی قایدی از سمت چپ و حرکت در عرض او، با یک شوت فنی همراه شد که مجد کرمانشاهی آن را با واکنشی دیدنی دور کرد.
دقیقه 54: یک ارسال از سمت چپ به روی دروازه، با دفع ناقص سعیدی فر همراه بود و توپ مقابل پیمان رنجبری قرار گرفت که ضربه بد او از بالای دروازه خالی استقلال به بیرون رفت.
دقیقه 58: پاس فوق العاده رضاوند به ارسلان مطهری رسید و این بازیکن در موقعیت تک به تک قرار گرفت و با یک شوت محکم و روی پا، دروازه کرمانشاهی را تهدید کرد که این سنگربان با واکنشی دیدنی، توپ را دور کرد.
دقیقه 79: روی یک حرکت انفرادی دیدنی، گودرزی ابتدا با یک دریبل سرپا، رافائل سیلوا را از پیش رو برداشت و وارد محوطه جریمه شد که شلیک محکم و روی پای این بازیکن، به تیرک افقی دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.

دقیقه 84: ارسال دیدنی گودرزی از سمت چپ، با واکنش سینا سعیدی فر همراه شد و گلر آبی ها این توپ را دفع کرد.

دقیقه 90+5: روی پاس دیدنی پیمان بابایی به مهدی قایدی، او وارد محوطه جریمه شد و پس از سرنگونی توسط مجدکرمانشاهی، یک خطای پنالتی برای تیمش گرفت. خود قایدی پشت این توپ ایستاد ولی نتوانست آن را به گل تبدیل کند و کرمانشاهی ضربه این بازیکن را مهار کرد.
دقیقه 90+6: شوت روی پای سیدمحمد خرم الحسینی را سینا سعیدی فر مهار کرد.



🔴*حواشی:
* ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال به دلیل محرومیت، این بازی را از روی سکوهای استادیوم آزادی تماشا می کند. ژائو آبرئو و علی شیخ الاسلام آنالیزورهای این تیم، او را همراهی می کنند.

1799297

* هنگام ورود کاروان استقلال، زبیر نیک نفس و سیدحسین حسینی دو مصدوم تیم ساپینتو، با لباس شخصی در ورزشگاه حاضر شدند.
* بازیکنان نفت مسجدسلیمان زودتر از آبی‌ها برای گرم کردن وارد زمین شوند و دقایقی بعد دروازه‌با‌ن‌های استقلال به همراه بهزاد غلامپور برای گرم کردن به زمین رفتند.
* بهزاد غلامپور هنگام تمرین دروازه‌بان‌های این تیم به برخی از هواداران روی سکو به خاطر صحبت‌هایشان در مورد نحوه گرم کردن دروازه‌بان‌ها تذکر داد.
* علی امیری از کادرمدیریتی باشگاه استقلال در ورزشگاه حاضر شد.
* در ابتدای بازی هواداران استقلال با شعار رضای آقای گل، سرمربی نفت مسجدسلیمان را تشویق کردند.
* پس از گل اول استقلال در دقیقه ۵ توسط آرش رضاوند، ساپینتو با گره کردن مشت‌هایش روی سکوهای ورزشگاه به شادی در کنار همراهانش پرداخت.
* پس از سرنگونی حسین شنانی در محوطه جریمه استقلال، عنایتی و سایر نیمکت نشینان نفت به این صحنه معترض بوده و اعتقاد به خطای پنالتی داشتند.
* در دقیقه 49 یکی از بازیکنان نفت درون محوطه جریمه سرنگون شد که حاج ملک اعتقادی به خطای پنالتی نداشت و این مسئله با اعتراض شدید نیمکت نشینان نفت همراه شد.

* پیش از شروع نیمه دوم، سینا سعیدی فر به جای علیرضا رضایی دروازه‌بان دوم استقلال که در پایان نیمه اول دچار مصدومیت شده بود وارد میدان شد.
* سید حسین حسینی دروازه‌بان اول استقلال که در لیست بازی امروز قرار ندارد، پس از حضور سعیدی‌فر، وارد زمین شد و به او روحیه داد.
* ساپینتو پس از گل سوم استقلال روی سکوها به شادی پرداخت و سپس راهی رختکن شد.
* پس از اعلام پنالتی برای استقلال در اواخر نیمه دوم، نیمکت نشینان نفت مسجدسلیمان به شدت اعتراض کردند. در این لحظه رضا عنایتی دور از تجمع نفتی‌ها به سمت ناظر بازی رفت و نسبت به داوری معترض شد. سرمربی نفت مسجدسلیمان پس از این نیز پشت به زمین به اعتراض خودش ادامه داد.
* برخی بازیکنان نفت مسجد سلیمان پس از سوت پایان بازی روی زمین نشستند.
* هواداران استقلال پس از پایان بازی به سبک ایسلندی ساپینتو را تشویق کردند.
* هنگام خروج تیم استقلال از زمین، سیلوا مهدی قائدی را در آغوش گرفت و به خاطر عملکردش از او تشکر کرد.

دیدگاه‌ها