کد خبر : 1869295 | 19 بهمن 1401 ساعت 13:16 | 12.2K بازدید | 5 دیدگاه

آن مربی آرام که ناگهان استارت می‌زند!

حس و حساسیت، دو عکس استثنایی از لیگ برتر ایران

مسابقه‌ای در فوتبال ایران وجود ندارد که عاری از هیجان و حساسیت صد درصدی باشد.

حس و حساسیت، دو عکس استثنایی از لیگ برتر ایران

به گزارش "ورزش سه"، اگرچه ممکن است از نظر برخی از ناظران یا کارشناسانی که شغلی در فوتبال ایران ندارند، رقابت‌های لیگ برتر فاقد آن کیفیت مدنظر و لازم باشد، اما در بطن این رقابت‌ها هیجان و حساسيتی غریب نهفته است که تصاویری بدیع را پیش روی خبرنگاران و عکاسان قرار می‌دهد.

این دو عکس، لحظه‌ای از بازی روز گذشته نساجی و پیکان است که مجتبی حسینی، سرمربی پیکان را در حالتی کاملا عصبی و ناراحت نشان می‌دهد و در عین حال، پشت سر او، امیر صادقی‌پناه، مدیر رسانه‌ای پیکان را به نمایش گذاشته که نسبت به تصمیم کمک داور اعتراض می‌کند.

1799817

این لحظه مربوط به صحنه‌ای در نیمه اول بازی است که کریم اسلامی در حوالی نقطه اوت، توپی را از پای میلاد شیخ سلیمانی درآورد و آن را به داخل محوطه جریمه فرستاد که می‌توانست یک خطر جدی برای پیکان باشد. این صحنه به عقیده مجتبی حسینی، خطای مهاجم نساجی بود و داور نباید اجازه ادامه کار را به وی می‌داد.

حسینی برای نشان دادن اعتراض خود، برخلاف همیشه فاصله‌ای طولانی را از نیمکت به سمت کمک داور دوید و تا با این عصبانیت، داور خط را متوجه اشتباهش کند.

جالب اینکه حسینی از آرام‌ترین مربیان فوتبال ایران است و کمتر از او می‌بینیم که چنین خشم در صورتش غلیان کند؛ اما فوتبال ایران است و همان حساسیت‌هایی که گفتیم. حتی اگر بازی بین دو تیم میانه جدولی و در کمرکش یک هفته میانی از رقابت‌های لیگ باشد که کسب یک نتیجه شکست یا پیروزی لزوماً سرنوشت هیچ تیمی را تعیین نمی‌کند.

1799818

با این حال اوج حساسیت در فوتبال ایران در همه دقایق به صورت نهفته جاری است و تنها تلنگری برای بیرون زدنش لازم دارد؛ تلنگری که می‌تواند یک سوت، یک پرچم و یا یک تصمیم مشکوک باشد. لحظه‌ای مثل این که سیاوش اسداللهیان، عکاس خوش ذوق، آن را برای همیشه ثبت کرده است. لحظه دویدن یک مربی باتجربه، آرام و فغان یک مدیر رسانه‌ای جوان؛ همه چیزهایی که به فوتبال ایران جان می‌بخشد.

عکس: سیاوش اسدالله‌نیا

دیدگاه‌ها