کد خبر : 1869309 | 19 بهمن 1401 ساعت 13:58 | 13.9K بازدید | 0 دیدگاه

والیبال بچه پولدار المپیک ۲۰۲۴ پاریس!

میزان کمک‌ها مادی و حمایتی فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) برای المپیک 2024 پاریس نسبت به دوره گذشته از افزایش 125 درصدی حکایت دارد.

والیبال بچه پولدار المپیک ۲۰۲۴ پاریس!

به گزارش "ورزش سه"، سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک در سال 2024 به میزبانی پاریس برگزار خواهد شد و والیبال سالنی شانزهمین دوره حضور خود در این رویداد مهم ورزشی را تجربه خواهد کرد. فدراسیون جهانی والیبال در گزارشی برنامه‌های سرمایه گذاری خود برای برنامه انسجام و همبستگی Solidarity المپیک در راه پاریس 2024 را اعلام کرد که حکایت از رشد قابل توجهی دارد.

بر اساس این گزارش، سرمایه گذاری از طریق برنامه انسجام و همبستگی در دوره بازی‌های المپیک پاریس (۲۰۲۱-۲۰۲۴) به طور قابل توجهی افزایش یافته است و با افزایش ۱۲۵ درصدی کمک‌های مالی و حمایتی روبرو است، چرا که FIVB همچنان با کمیته بین المللی المپیک (IOC) برای حمایت از تیم‌های والیبال و والیبال ساحلی در دریافت کمک‌های مالی و حمایت از تیم‌ها همکاری نزدیک دارد.

در ادامه این گزارش آمده است که به طور کلی، ۱۰۵ پروژه مالی برای المپیک پاریس برنامه‌ریزی شده است که شامل ۵۸ پروژه در راستای پشتیبانی از تیم‌ها، ۲۳ دوره فنی برای مربیان، ۲۰ بورسیه المپیک برای مربیان و چهار پروژه در راستای توسعه دوره های سیستم ورزشی ملی است.

مجموع سرمایه گذاری‌ها در این پروژه‌ها بیش از ۳٫۶ میلیون دلار آمریکا است که نسبت به المپیک توکیو از رشد و افزایش ۲۰ درصدی در پروژه حمایت از تیم‌ها نیز برخوردار است. برای کمک‌های مالی و حمایت از تیم‌ها در المپیک پاریس 2024 در مجموع شاهد 58 پروژه خواهیم بود که 28 پروژه برای والیبال سالنی و 30 پروژه برای والیبال ساحلی تایید شده است.

این آمارها نشان دهنده افزایش قابل توجهی پروژه حمایت از تیم‌ها از 36 پروژه در طول رویداد پنج ساله توکیو 2020 به 58 پروژه المپیک پاریس 2024 است. کل سرمایه گذاری هم بیش از 125 درصد افزایش یافته است.

رئیس فدراسیون جهانی والیبال در خصوص این برنامه‌ها گفت: خوشحالیم برای همکاری نزدیک با IOC و اجرای برنامه انسجام و همبستگی المپیک که برای کمک به فدراسیون‌های ملی است. آری گراسا تصریح کرد: ارقام پاریس 2024 افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد و ما از دیدن تأثیر آن با نزدیک شدن به بازی‌ها و به طور کلی روی ورزش هیجان زده هستیم.

وی ادامه داد: در این برنامه‌ها نه تنها از فدراسیون‌های ملی حمایت می‌کنیم، بلکه با دولت‌ها نیز همکاری نزدیکی داریم تا سرمایه گذاری در ورزش والیبال را برای نتایج بهتر، به عنوان بخشی از رویکردها افزایش دهیم.

گفتنی است تیم ملی والیبال زنان کنیا با استفاده از برنامه انسجام و همبستگی Solidarity المپیک در رویداد توکیو ۲۰۲۰ شرکت کرد. هدف این برنامه ارائه کمک به تمام کمیته‌های ملی المپیک برای توسعه ورزشکاران است اما این کمک‌ها از طریق برنامه‌های چند وجهی در اولویت توسعه ورزشکاران، بلکه آموزش مربیان و مدیران ورزشی، و حتی ترویج ارزش‌های المپیک به دست می‌آید.

چهار تیم ملی والیبال زنان کنیا، ترکیه و مردان و زنان آرژانتین از جمله تیم‌های واجد شرایط بودند که با حمایت و همبستگی Solidarity در المپیک توکیو حضور پیدا کردند. تیم مردان آرژانتین نیز با عملکرد چشمگیر در المپیک توکیو و پیروزی ۳ بر ۲ مقابل برزیل، به  مدال برنز و سکو سوم دست پیدا کرد.

دیدگاه‌ها