کد خبر : 1869322 | 19 بهمن 1401 ساعت 16:27 | 34.9K بازدید | 17 دیدگاه

بازیکنی که در بیست سالگی اثبات کرد که ستاره است

پادشاه نشان داد چرا پادشاه است

لبران جیمز موفق شد رکورد تاریخی کریم عبدالجبار افسانه‌ای را شکسته و امتیازآورترین بازیکن تاریخ لیگ NBA شناخته شود.

پادشاه نشان داد چرا پادشاه است

به گزارش"ورزش سه" اکنون بهترین گلزن تاریخ NBA پس از پشت سر گذاشتن امتیازی که کریم عبدالجبار از 5 آوریل 1984 در اختیار داشت (بیش از هشت ماه قبل از تولد جیمز)به نوشتن افسانه خود ادامه می دهد.

این داستان از دستاوردهای عظیمی است که اغلب بر اساس شکست‌های سخت ساخته شده است که او را در میان چهره های برجسته ورزش قرار داده است.

رکورد گلزنی آخرین نقطه عطف در حرفه‌ای است که چهار قهرمانی NBA، چهار جایزه با ارزش ترین بازیکن فینال NBA، چهار جایزه MVP فصل NBA، دو مدال طلای المپیک و 19 بار حضور در آل استار به همراه داشته است.
با این حال، تکامل جیمز به عنوان امتیازآورترین بازیکن NBA پس از یک زندگی اولیه سخت بود.

1799858

جیمز درباره دوران کودکی خود در آکرون، اوهایو، جایی که او و گلوریا یک بار در همان سال هفت بار نقل مکان کردند، می‌گوید: "من از جایی آمدم که مواد مخدر، سلاح‌ها و قتل‌ها را دیدم."

وقتی فرانک واکر مربی جوانان او را دید، همه چیز تغییر کرد. واکر که تحت تأثیر توانایی‌های فیزیکی جیمز قرار گرفته بود، او را به سمت بسکتبال راهنمایی کرد و گلوریا را متقاعد کرد که به او اجازه دهد با خانواده واکر نقل مکان کند.

در 12 سالگی، جیمز توجه استعدادیاب دبیرستانی را که تحت تأثیر قدرت و بهره‌هوشی بسکتبال او قرار گرفته بودند، جلب کرده بود.

1799853

او سنت وینسنت را انتخاب کرد. مری، مدرسه ای عمدتا سفیدپوست، بالای دبیرستان جان بوچتل، جایی که یک تشویق کننده، ساوانا برینسون، همسر آینده او و مادر سه فرزندشان، در آن درس می‌خواند.

این انتخاب، رابطه جیمز را با دوستانش از جمله ماوریک کارتر، که امروزه شریک او در پروژه‌های مختلف از سینما گرفته تا مالکیت باشگاه‌های ورزشی است، حفظ کرد و به اضافه، حقوق جیمز و قراردادهای حمایت مالی، او را به اولین میلیاردر فعال NBA تبدیل کرد.

1799854

جیمز در 18 سالگی به جوانترین بازیکن برتر تاریخ تبدیل شد، زمانی که زادگاهش کلیولند کاوالیرز او را در سال 2003 مرد شماره یک کرد.

او قبل از انجام اولین بازی حرفه ای خود، قراردادی بی سابقه 90 میلیون دلاری با نایک امضا کرد و در اولین فصل حضورش در گلزنی، توپ ربایی و دقایق بازی، کاوالیرز را رهبری کرد.

اما او دو بازی اولش در فینال را از دست داد درحالی که سال قبل گفت: "استعدادهایم را میخواهم به ساحل جنوبی ببرم" 
با این حال، در میامی، جیمز در نهایت خود را در محاصره یک تیم رقابتی می‌دید. او اولین عنوان NBA خود را در سال 2012 به دست آورد و دومین عنوان خود را در سال 2013 به آن اضافه کرد. زمانی که چهارمین جایزه MVP را به دست آورد تا با قهرمانانی که در سال های 2009، 2010 و 2012 به دست آورد، همراه شود.

چهارمین حضور متوالی او در فینال‌ها با شکست سنگین مقابل سن آنتونیو اسپرز به پایان رسید و جیمز که پس از جدایی از سوی هواداران کاوس مورد انتقاد قرار گرفته بود، تصمیم گرفت برای رسیدگی به کارهای ناتمام به کلیولند بازگردد.

چهار بازی دیگر در فینال دنبال شد که همگی مقابل گلدن استیت بود. جیمز و کاوس سه شکست را تجربه کردند، به استثنای بازگشت حماسی و بی سابقه آنان از شکست 3-1 در سری بهترین ها برای کسب عنوان 2016.

1799856

جیمز اولین بازیکنی در تاریخ NBA شد که در همه ی معیارهای امتیاز، ریباند، پاس منجر به گل، توپ ربایی و بلاک عنوان بهترین را کسب کرد.
او اولین قهرمانی کلیولند در NBA و اولین قهرمانی ورزشی شهر از زمان قهرمانی براون‌ها در NFL در سال 1964 را به ارمغان آورد.

بلوک سر به فلک کشیده جیمز از شلیک آندره ایگودالا در بازی هفت، تصویری نمادین از حرفه او باقی مانده است.

1799857

جیمز بعداً گفت: "فکر می‌کردم بهترین بازیکنی هستم که مردم تا به حال دیده اند."

جیمز که حضورش در شبکه‌های اجتماعی ۱۴۳ میلیون دنبال کننده دارد، در محکومیت بی‌عدالتی نژادی و حمایت از زندگی سیاه‌پوستان نقش مهمی داشته است.

او یکی از منتقدان صریح دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بود و از توصیه یک منتقد رسانه ای جناح راست مبنی بر "ساکت باش و دریبل بزن" نگران نشد.
مدرسه I Promise که توسط جیمز در آکرون تأسیس شد، یک مدرسه دولتی پیشگامانه است که هدف آن خدمت رسانی نه تنها به دانش آموزان در معرض خطر، بلکه به کل خانواده‌های آنها است.

1799844

تلاش‌های جیمز برای رای‌دهی سیاه‌پوستان در سال 2020 یک «تغییر بازی» بود که کمپین انتخاباتی موفق جو بایدن را تقویت کرد.

در آن سال، جیمز چهارمین قهرمانی خود در NBA را با لیکرز به دست آورد، و نشان داد که انتقال او به لس آنجلس یک بازنشستگی زودهنگام نیست.

بازی در کنار پسرش، برونی، در NBA، رویایی است که پادشاه به آن امیدوار است.

1799847

اما صبح امروز (چهارشنبه) ۱۹ بهمن ۱۴۰۱، «لبران جیمز»، فوق ستاره تیم بسکتبال «لس‌آنجلس لیکرز» موفق شد یکی از بزرگ‌ترین و بدون شک مهم‌ترین رکوردهای تاریخ مسابقات لیگ بسکتبال NBA را شکسته و نام خود را برای همیشه در کتاب تاریخ بسکتبال جهان جاودانه کند.

پادشاه بسکتبال جهان که سال‌هاست این لقب را به دوش می‌کشد، امروز موفق شد با کسب ۳۸ امتیاز در دیدار مقابل «اوکلاهاما سیتی‌تاندر»، با گذر از رکورد «کریم عبدالجبار»، اسطوره بسکتبال جهان و تیم «لیکرز»، عنوان امتیازآورترین بازیکن تاریخ مسابقات NBA را به نام خود ثبت کند.

1799850

این رکورد تا قبل از بازی امروز (چهارشنبه - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱) تیم‌های «لس‌آنجلس لیکرز» و «اوکلاهاما سیتی تاندر»، با ۳۸,۳۸۷ امتیاز در اختیار «کریم عبدالجبار» بود اما اکنون توسط «لبران جیمز» شکسته شد تا او با ۳۸,۳۹۰ امتیاز، در صدر جدول رکورد امتیازآورترین بازیکنان تاریخ NBA قرار بگیرد.

از این رکورد به عنوان «رکورد مقدس» لیگ NBA نام برده می‌شود که با توجه به سختی رسیدن به آن، پیش بینی می‌شود سال‌های سال پابرجا باقی بماند. ضمن اینکه پادشاه همچنان فرصت دارد رکورد تاریخی‌اش را ارتقاء دهد.

کریم عبدالجبار افسانه‌ای این رکورد را طی ۲۰ سال بازی در سطح اول بسکتبال جهان (لیگ NBA) در بازه زمانی سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۸۹ به ثبت رسانده بود که اکنون پس از گذشت بیش از ۳۳ سال، به دست افسانه‌ای دیگر به نام «لبران جیمز» (۲۰ سال حضور در NBA و ۱۴۱۰ بازی) شکسته شده است.
در بازی امروز تیم‌های «لس‌آنجلس لیکرز» و «اوکلاهاما سیتی تاندر» که با شکست ۱۳۰ - ۱۳۳ لیکرز همراه شد، «لبران جیمز» موفق شد ۳۸ امتیاز، ۷ ریباند و ۳ پاس گل را به نام خود ثبت کند.

بدون شک «لبران جیمز» یکی از بزرگ‌ترین ورزشکاران تاریخ به شمار می‌رود که بیش از دو دهه است در بالاترین سطح ممکن، در لیگ NBA هنرنمایی می‌کند.

1799852

ترجمه: محمدرضا آکو

دیدگاه‌ها