کد خبر : 1869341 | 19 بهمن 1401 ساعت 18:00 | 16.8K بازدید | 17 دیدگاه

بازی تا سوت پایان ادامه دارد؛

گل‌گهر 1 - مس کرمان 1، قلعه‌تایم علیه قلعه‌نویی

در حالی که شاگردان امیر قلعه‌نویی سه امتیاز مسابقه را در جدول به نام خودشان می‌دیدند، آخرین حمله مس کرمان ورق را در بازی برگرداند و نتیجه را یک بر یک کرد.

گل‌گهر 1 - مس کرمان 1، قلعه‌تایم علیه قلعه‌نویی

به گزارش "ورزش‌سه"، با توجه به نتایجی که دو تیم طی هفته‌های اخیر کسب کرده بودند، هر دو به امتیازات این مسابقه نیاز مبرم داشتند. با این حال این شاگردان امیر قلعه‌نویی بودند که با توجه به بازی در خانه هجومی کارشان را آغاز کردند. مس کرمان هم با اندیشه کسب یک امتیاز پا به این مسابقه گذاشته بود و اگرچه بازیکنان این تیم بارها در نیمه اول با انداختن خودشان روی زمین، بازی را از جریان انداختند ولی در سوی مقابل هم گل‌گهری‌ها با وجود مالکیت توپ در ایجاد موقعیت گلزنی خیلی خوب عمل نکردند.
با شروع نیمه دوم امیر قلعه‌نویی به مانند همیشه سه بازیکن خود را در دقیقه 61 عوض کرد تا موج حملات تیم خود را که خطرناک‌تر هم شده بود، ادامه دهد. این حملات سرانجام در دقیقه 76 با یک ارسال زمین در عرض که به شایان مصلح رسید، به گل تبدیل شد. هر چند اعضای تیم فوتبال مس معتقد بودند پیش از ضربه نهایی شایان مصلح، مدافع این تیم را یکی از بازیکنان گل گهر با خطا متوقف کرده است.
به هر ترتیب پس از این گل بود که فرزاد حسین‌خانی با تعویض‌های خود سعی کرد حداقل یک امتیاز از این مسابقه بگیرد؛ تعویض‌ها و هدفی که در آخرین ثانیه‌های بازی جواب داد و عارف رستمی توانست توپ ارسالی روی دروازه گل‌گهر را پس از برخورد به تیرک در آشفتگی مدافعین تیم میزان به تور دروازه منادی برساند. 
با این نتیجه تراکتور جای گل‌گهر را در رتبه چهارم جدول رده‌بندی گرفت تا نتایج نه چندان خوب سرمه‌ای پوشان سیرجانی ادامه پیدا کند. در سوی دیگر کسب یک امتیاز برای مس در دربی کرمان بسیار پراهمیت بود و آنها را 15 امتیازی کرد تا با امیدواری به آینده نگاه کنند.

گفتنی است این تساوی در شرایطی در ثانیه‌های پایانی برای گل‌گهر و امیر قلعه‌نویی رقم خورد که در تهران تیم فوتبال تراکتور با گلی که در وقت‌های اضافی به ثمر رساند، سه امتیاز گرفت و به رتبه چهارم صعود کرد.
با گزارش زنده این دربی جذاب استان کرمان همراه ورزش سه باشید.

◀️چهارشنبه 19 بهمن ماه؛ گل‌گهر سیرجان – مس کرمان؛ ورزشگاه قاسم سلیمانی سیرجان.
🏟 تعداد تماشاگر: ؟
👕داور: رضا عادل، مهدی سیفی، دانیال باشنده، احسان اکبری.
ناظر بازی: ایرج نظری

1799911

ترکیب گل‎‌گهر سیرجان 
محمد اکبر منادی – شایان مصلح، آرمین سهرابیان، مسیح زاهدی، بهنام برزای، علیرضا علیزاده، محمد خدابنده‌لو (عاشوری - 62)، اریک بایناما (امین پورعلی - 62)، محمدرضا حسینی، رضا شکاری (68- امین قاسمی نژاد)(علیرضا آرتا - 5+90) و استنلی کی روش (یونس شاکری - 62).
سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب مس کرمان 
آرمان شهدادنژاد – میلاد خدایی، حسن مرادی‌فر، فرزاد جعفری، روان تانگیک، بورا، علی تهامی (محمد صبوری - 81)، محمد ستاری، امین کاظمیان، عارف رستمی و معین عباسیان (احمد نصیری - 81).
سرمربی: فرزاد حسین‌خانی

🟨  کارت زرد: 

مس کرمان: بورا دقیقه ۵۵ - آرمان شهداد نژاد دقیقه 64 - امین کاظمیان دقیقه 88 - روان تانگیک دقیقه 90

گل گهر: آرمین سهرابیان دقیقه ۷۱

شرح گل 
گل‌گهر (1-0): ارسال پاس در عرض محوطه جریمه پس از تاثیر کوچکی که نوید عاشوری روی توپ گذاشت، به شایان مصلح رسید و این بازیکن هم با حرکتی در عرض و یک ضربه پای راست دروازه مس کرمان را سرانجام در دقیقه 7 فرو ریخت.

مس کرمان ( 1-1):  دقیقه ۹۸ در واپسین لحظات مسابقه، رستمی توپ ریباندی که به تیرک خورده بود را وارد دروازه گل گهر سیرجان کرد.

1799908

⏱لحظات حساس:
دقیقه 30: شوت سر ضرب اریک بایناما از پشت محوطه جریمه درست همان جایی رفت که شهدادنژاد ایستاده بود.
دقیقه ۴۵: گل گهر در دقایق پایانی مسابقه موقعیت خوبی برای گلزنی به دست آورد که با وجود به ثمر ننشستن این موقعیت، پرچم کمک داور هم بالا رفت.

دقیقه ۶۲: ارسال امین پورعلی بازیکن تازه وارد تیم فوتبال گل گهر سیرجان با ضربه سر علی علیزاده روی تیرک اول موقعیت بسیار خطرناکی را ایجاد کرد که توپ به تور خورد ولی وارد دروازه نشد.

دقیقه ۷۰: ضربه ایستگاهی گل‌گهر در بین راه به مدافعان مس برخورد کرد و موقعیت بسیار خوبی برای زاهدی ایجاد شد ولی مدافعین مس زودتر عمل کردند و توپ را از جلوی مدافع گل گهر زدند.

دقیقه 2+90: ضربه عارف رستمی به شکل خطرناکی زده شد ولی در شلوغی محوطه جریمه به پای مدافعین گل گهر برخورد کرد و برگشت داده شد.

1799910

شرح بازی 
گل‌گهر پس از یک باخت سنگین مقابل سپاهان به این مسابقه وارد شده بود و تمام توانش را برای پیروزی به کار گرفت. تا دقیقه 76 باید بازی را به طور کامل متعلق به گل‌گهر دانست ولی آنها در ایجاد موقعیت گلزنی به همین خوبی عمل نکردند تا 76 دقیقه برای گلزنی منتظر بمانند. البته آنها سه چهار موقعیت خوب در این 76 دقیقه ایجاد کردند که با بدشانسی و البته عکس العمل شهدادنژاد به گل نرسید. 
از دقیقه 76 روند بازی عوض شد و شاگردان حسین‌خانی که فقط به فکر دفاع بودند، پیش کشیدند و درنهایت هم توانستند در ثانیه‌های پایانی مسابقه گل تساوی را وارد دروازه میزبان خود کنند.

1799930

🔴حواشی:

*هواداران سیرجانی پس از مدت‌ها فرصت حضور در ورزشگاه را پیدا کرده‌اند و مطابق درخواست کادر فنی گل‌گهر حضور پرشوری در جریان این مسابقه دارند.
*بازیکنان گل‌گهر بازی را بهتر آغاز کرده‌اند و طی 10 دقیقه ابتدایی اگرچه موقعیت خطرناک گلزنی ایجاد نکرده‌اند ولی فشاری دائمی روی دروازه شهدادنژاد دیده شده است.
*مصدومیت آرمان شهداد نژاد در دقیقه ۲۰ بازی سبب توقف جریان مسابقه شده است.
*هر دو تیم مس کرمان و گل گهر سیرجان با توجه به شکست در هفته هجدهم با تغییرات متعددی به دربی کرمان پا گذاشته اند.
*مصدومیت مجدد آرمان شهداد نژاد روی یک ارسال سبب توقف دوباره جریان مسابقه شده است.
*در ۲۵ دقیقه ابتدایی تیم فوتبال گل گهر مالک مطلق توپ و میدان بوده است، ولی شاگردان امیر قلعه‌نویی در ایجاد موقعیت گلزنی موفق عمل نکرده‌اند.
*وزش باد شدید در شهر سیرجان جریان مسابقه را تحت تأثیر قرار داده است.
*جهت وزش باید در نیمه اول به سود گل‌گهر است و باید دید در نیمه دوم شرایط محیطی آیا تیم برتر میدان را هم تغییر می‌دهد یا خیر.
*امیر قلعه نویی پس از سوت پایان داور در ۴۵ دقیقه نخست با عصبانیت به سمت رضا عادل رفت و نسبت به وقت کشی متوالی بازیکنان تیم فوتبال مس کرمان اعتراض داشت.

*آرمان شهداد نژاد برای چندمین بار در طول مسابقه بار دیگر در شروع نیمه دوم نقش بر زمین شده و برای دقایقی جریان بازی را متوقف کرد.

*آرمان شهداد نژاد که بارها در نیمه اول و دقایق ابتدایی نیمه دوم با مصدومیت های متوالی جریان بازی را متوقف کرده بود سرانجام در دقیقه ۶۳ با کارت زرد داور جریمه شد که اقدام رضا عادل با اعتراض شدید او مواجه گردید.

*یکی از این نیمکت‌نشینان مس کرمان به دلیل اعتراض به تصمیمات داوری با کارت زرد رضا عادل جریمه شد.

*ولی میرزایی مربی مس چند دقیقه پس از دریافت کارت زرد اول، به دلیل ادامه اعتراض خود با کارت زرد دوم جریمه و از زمین اخراج شد.

*محمدامین کاظمیان به دلیل تمارض در محوطه جریمه گل‌گهر در دقیقه 88 با کارت زرد داور جریمه شد که این کارت اعتراض نیمکت تیم میهمان را به همراه داشت.

*داور مسابقه برای نیمه دوم هفت دقیقه وقت اضافه لحاظ کرده است.

🚨اتفاق ویژه 
فقط چند ثانیه به پایان بازی باقی مانده بود که بی دقتی مدافعان گل‌گهر کار دست این تیم داد و عارف رستمی با شوت خود دروازه منادی را باز کرد.

1799929

🥇 بهترین بازیکن 
 عارف رستمی پیش از گل تساوی نیز یکی از فعال‌‍ترین بازیکنان مس کرمان بود. در جبهه مقابل هم باید از شایان مصلح نام برد که توانست دروازه شهدادنژاد را فرو بریزد.

دیدگاه‌ها