کد خبر : 1869393 | 19 بهمن 1401 ساعت 21:08 | 9.7K بازدید | 14 دیدگاه

بهتر است قضایا را پلیسی نکنیم؛

سرآسیایی: هر کس اندازه درکش از فوتبال می‌فهمد

مربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان به صورت غیر مستقیم به صحبت‌های فرزاد حسین‌خانی در نشست خبری پاسخ داد.

 سرآسیایی: هر کس اندازه درکش از فوتبال می‌فهمد

به گزارش "ورزش‌سه"، مجتبی سرآسیایی مربی گل‌گهر در کنفرانس خبری پس از دیدار برابر مس کرمان که با تساوی یک بر یک تمام شد و آبی‌پوشان با گل ثانیه‌های پایانی عارف رستمی سه امتیاز این مسابقه را به راحتی از دست دادند، حرف‌هایش را این‌طور آغاز کرد: در رابطه با بازی باید بگویم که پیش‌بینی این بازی را می‌کردیم که با شرایط دفاعی فوق‌العاده‌ای روبه‌رو بشویم. تمرینات زیادی روی این مسئله کرده بودیم که خدا را شکر بچه‌ها تلاش زیادی کردند تا به گل برتری رسیدیم.

او سپس با اشاره به شرایط مس کرمان در انتهای جدول اضافه کرد: به هر حال به خاطر شرایط خاص مس کرمان در جدول رده‌بندی طبیعی بود و آن‌ها در سیرجان شهر ما بازی می‌کردند. این اتفاق یک اتفاق طبیعی بود. 

مربی فصل گذشته فجر شهدسپاسی شیراز ادامه داد: علی‌رغم تمام وقت‌کشی‌هایی که در جریان مسابقه انجام شد و آن هم به دلیل شرایط خاص مس کرمان طبیعی بود و بسیار تیم قابل احترامی است، به گل برتری رسیدیم و موقعیت‌های دیگری هم ایجاد کردیم، ولی متاسفانه نتوانستیم از گلی که زدیم محافظت کنیم و در لحظات آخر، بازی برده را با تساوی عوض کردیم. تبریک به مس کرمان می‌گویم و به بچه‌های خودمان خسته نباشید می‌گویم که تلاش زیادی کردند. خیلی زود باید به مسیر رو به رشد برگردیم و از این فضا خیلی زود خارج شویم.

سرآسیایی سپس در واکنش به صحبت‌های حسین‌خانی مربی مس که قضاوت رضا عادل را در نیمه دوم زیر سوال برده بود، این‌طور واکنش نشان داد: خیلی سعی می‌کنیم به این مسائل واکنش نشان ندهیم. می‌دانیم مس کرمان تحت فشار است. مس با وجود شایستگی‌هایی که دارد، جایگاه خوبی در جدول ندارد. شاید یک سری واکنش‌ها جالب نباشد. شرایط بازی هم چه از لحاظ فنی و چه از نظر داوری مشخص است. ما خوشحالیم و به این افتخار می‌کنیم که بعد از گل‌ می‌توانستیم با یک بازی به سبک حریف جریان مسابقه را تحت کنترل خودمان بگیریم و با وقت تلف کردن‌های جزئی نتیجه را حفظ کنیم. با این حال حتی وقتی بازیکن ما مصدوم شد، آقای قلعه‌نویی اصرار داشتند که خیلی زود برانکارد وارد زمین شود و بازیکن ما خارج شود تا سیر بازی حفظ شود و ما دلیل توقف بازی نشویم. ما می‌توانستیم بازی را با این مسائل کنترل کنیم، اما شخصیت خودمان را اینقدر بالا می‌دانیم که واکنش‌هایمان به اتفاقات بازی هم فوتبالی باشد. به این مسائل خیلی نمی‌پردازم. چون مسائل بازی را به راحتی می‌توان دید.

1711145

سرآسیایی درباره دلیل از دست رفتن جایگاه گل‌گهر با 4 تساوی و یک شکست طی 5 هفته اخیر و از دست رفتن عنوان بهترین خط هجومی لیگ و همین‌طور گل‌های خورده آبی‌پوشان که آن‌ها را در زمره تیم‌های پایین جدول از حیث قرار می‌دهد، اینطور پاسخ داد: در رابطه با کیفیت بازی و بحث نتیجه‌گیری قبل از این 5 بازی، در این 5 بازی هم همان کیفیت و طراوات حفظ شده است. آن چیزی که ما را در این بازی‌ها توبیخ کرد استفاده نکردن از موقعیت‌ها بود. ما شرایط فوتبالی خوبی داشتیم و خوب خلق موقعیت می‌کردیم ولی از موقعیت‌هایمان استفاده نمی‌کردیم. به هر حال هر تیمی در یک شرایطی با نوسان مواجه می‌شود. قطعا خیلی زود از این فضا خارج خواهیم شد. چون تیم بزرگی هستیم و قطعا در این شرایط نخواهیم ماند. آن چیزی که اصل این تیم هست و تاکید آقای قلعه‌نویی هست، این است که از نظر کیفیت فنی در هر بازی ارتقا پیدا کنیم. این را می‌بینیم. با این حال با وجود خلق موقعیت زیاد، به چیزی که استحقاق داریم، نمی‌رسیم و این نقطه تاریک مسئله است. در تمرینات باید برطرف کنیم. به هر حال تیمی که زیاد حمله می‌کند، فرصت‌هایی هم به تیم حریف می‌دهد. فکر می‌کنم این هم جزو مسائلی هست که باید حل کنیم. به هر حال آقای قلعه‌نویی به فوتبال رو به جلو و تهاجمی اعتقاد دارند. البته تا یک حدی این مسائل طبیعی است ولی قطعا ما در برخی مسائل نقص داشتیم که باید آن‌ها را برطرف کنیم.

سوال بعدی از سرآسیایی این بود که حسین‌خانی در بخشی از صحبت‌هایش گفته که گل‌گهر در نیمه دوم فقط به دنبال گرفتن خطا و استفاده از ضربات ایستگاهی بوده است. مربی گل‌گهر در واکنش به این سوال گفت: هر کسی می‌تواند مدلی که فکر می‌کند و به حدی که از فوتبال می‌فهمد مسائل را تحلیل کند و مسئله خاصی هم نیست. ما قطعا با دفاع چندلایه طرف بودیم و برای رسیدن به دروازه حریف باید روش‌های مختلف را به کار می‌گرفتیم. لازم نمی‌دانم درباره این مسائل زیاد صحبت کنم. به هر حال دیدید که تیم‌های آقای قلعه‌نویی چه فوتبالی بازی می‌کنند. ما افتخار می‌کنیم که در هیچ مسابقه‌ و شرایطی به دنبال ضد فوتبال نیستیم. گفتم که ما می‌توانستیم بازی را به روش‌هایی که دوست نداریم کنترل کنیم ولی بیشتر به دنبال مسائل فوتبالی هستیم.

بخش بعدی صحبت‌های سرآسیایی کنایه به حسین‌خانی و دیدگاهش درباره سبک گل‌گهر بود: هر کسی اندازه درکش از فوتبال درباره مسائل فوتبالی اظهار نظر می‌کند و همه هم برای ما قابل احترام هستند. سعی می‌کنیم هر روز فوتبال خودمان را رشد دهیم و مسائل فنی را دخیل کنیم.

سرآسیایی در واکنش به این موضوع که امیر قلعه‌نویی پس از سوت پایان نیمه اول به سمت داور مسابقه رفته و شاید همین دلیل صحبت‌‎های سرمربی مس کرمان در نشست خبری پیرامون عملکرد داور در نیمه دوم بوده است، اینطور پاسخ داد: من توضیح دادم. جواب خاصی برای این مسئله ندارم. این خیلی طبیعی است. اگر بخواهم به این مسائل بپردازیم که ... آن موقع که آقای قلعه‌نویی رفتند، صحبتی داشتند و این مسائل در فوتبال طبیعی است. به هر حال مربی حریف هم گاهی با داور حرف می‌زند. مسائل داوری واضح است و بهتر است خیلی درباره‌اش صحبت نکنیم و آن را پلیسی نکنیم.

دیدگاه‌ها