کد خبر : 1869395 | 19 بهمن 1401 ساعت 21:16 | 234.5K بازدید | 163 دیدگاه

سهم مشترک برای پنج تیم برنده؛

تیم منتخب هفته نوزدهم لیگ برتر

برترین‌های این هفته لیگ برتر را بازیکنانی با بهترین عملکرد از ۶ تیم مختلف تشکیل دادند.

تیم منتخب هفته نوزدهم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های هفته نوزدهم لیگ برتر در حالی به پایان رسید که سپاهان توانست یک پیروزی مهم در زمین فولاد خوزستان به دست بیاورد و این عملکرد و تثبیت صدرنشینی‌شان، دو بازیکن این تیم را به تیم منتخب برساند و استقلال هم با نمایش برتر نسبت به نفت مسجدسلیمان و یک بُرد پرگل دیگر که آنها را در رتبه سوم نگه داشت، دو بازیکن در جمع این ۱۱ نفر دارد.

پرسپولیس با وجود دریافت گل زودهنگام مقابل صنعت نفت، به بازی برگشت و دو گل زد تا هم‌امتیاز با سپاهانِ صدرنشین بماند که این برد مهم برای سرخ‌پوشان دو بازیکن این تیم را به تیم منتخب رساند و شاگردان سید مهدی رحمتی نیز با عملکردی بهتر از مس رفسنجان که هم‌امتیاز با آنها بود، ۳ امتیاز حساس گرفتند تا یک مدافع و یک مهاجم در تیم منتخب داشته باشند.

تراکتور هم در روزی که نزدیک بود به تساوی خارج از خانه مقابل هوادار برسد، برای دومین مسابقه پیاپی در لحظات پایانی گلزنی کرد و به برتری ارزشمندی برای رسیدن به جایگاه چهارم جدول دست یافت تا مثل چهار تیم برنده، دو بازیکن در جمع برترین‌ها داشته باشد و یک بازیکن دیگرِ تیم منتخب هفته نوزدهم لیگ برتر از نگاه "ورزش سه" را ملوان به خود اختصاص داده که اسامی این ۱۱ نفر به همراه شرح عملکردشان را در زیر می‌خوانید:

* دروازه‌بان
محمدرضا اخباری (تراکتور)
اگرچه پیام نیازمند با درخشش مقابل فولاد نقش مهمی در برد سپاهان داشت، اما عملکرد محمدرضا اخباری در جریان دیدار با هوادار بیشتر به چشم آمد. دروازه‌بان تراکتور در بازی حساس تیمش مقابل هوادار توانست نقش قابل توجهی در پیروزی ایفا کرد. او در این مسابقه علاوه بر خروج های خوب و عملکرد مطمئن دو سیو نجات‌بخش داشت که اگر آن توپ‌ها وارد دروازه می‌شد، شاید تراکتور نمی‌توانست ۳ امتیاز را کسب کند. اخباری با این نمایش مطلوب نهمین کلین شیت فصل را به نام خود زد و به روند موفقیت‌آمیزش ادامه داد.

1799979

* مدافعان
نیلسون جونیور (سپاهان)
وقتی در دوازده هفته ابتدایی یکی دو بازی در میان در ترکیب تیمش قرار می‌گرفت، کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد از بین او و داسیلویرا، برزیلی بلندقامت در ادامه فصل در ترکیب اصلی فیکس شود و داسیلویرا راهی کشورش شود؛ اما این اتفاق افتاد و نیلسون در کنار دانشگر یک زوج قابل‌اعتماد تشکیل داد. با این‌حال غیبت دانشگر و تازه‌وارد بودن یزدانی، فشار اصلی بازی دیروز را روی نیلسون قرار داد اما این مدافع بلندقامت به خوبی از پس وظایف محوله برآمد و کمتر جنگ یک در برابر یکی را از دست. اوج کار نیلسون درآوردن توپ از روی خط دروازه در یک دقیقه انفجاری فولادآرنا بود که با شیرجه تماشایی خود، سه امتیاز ارزشمند سپاهان از اهواز را نجات داد تا راهی ترکیب تیم منتخب هفته شود.

1799981

سید محمداحسان حسینی (آلومینیوم)
برخلاف همیشه که به‌عنوان مدافع یا وینگ‌بک چپ برای آلومینیوم بازی می‌کرد، در دیدار اخیرشان مقابل مس رفسنجان با تصمیم سید مهدی رحمتی در قلب خط دفاعی که پست تخصصی‌اش است، به کار گرفته شد و توانست به بهترین شکل این بازی را پشت سر بگذارد. احسان حسینی که با تجربه بازی در پرسپولیس و شهرخودرو به آلومینیوم آمد، در تقابل با مس رفسنجان یک نمایش کم‌نقص ارائه داد و بارها با دفع توپ، برتری در نبردهای هوایی، موفقیت در دوئل‌های تن به تن و قطع توپ مانع از موفقیت مسی‌ها شد.

1754023

میلاد زکی‌پور (سپاهان)
یک بازی تاثیرگذار دیگر در ترکیب سپاهان که حضورش در خط دفاعی مثل همیشه تاثیرگذار بود، کاری کرد تا بدون گل خورده دیدار حساس مقابل فولاد خوزستان را پشت سر بگذارند. میلاد زکی‌پور روز سختی برابر بازیکنان سرعتی و تکنیکی فولاد داشت، اما عملکردش طوری بود که از سمت او حمله خطرناکی شکل نگرفت و بارها با زدن تکل و برتری در رقابت‌های تن به تن، اجازه نداد شاگردان نکونام کاری از پیش ببرند. ویژه‌ترین حرکت زکی‌پور برابر فولاد که باعث گرفتن ژست قهرمان برای او شد، ارسال خطرناکش بود که با دفع اشتباه محمد نژادمهدی به تور چسبید و سه امتیاز طلایی‌پوشان را رقم زد.

1799798

* هافبک دفاعی
سینا اسدبیگی (پرسپولیس)
هافبک دفاعی پرسپولیس که به جای کمال کامیابی‌نیا بازی می‌کرد، عملکرد درخشانی در بازی با صنعت نفت داشت و در کنترل ریتم سرخ‌پوشان نقش پررنگی را ایفا کرد تا برای دومین بار در این فصل به تیم هفته برسد. اسدبیگی در دقایق نخست می‌توانست نام خود را به‌عنوان گلزن نیز مطرح کند، اما شوت زیبای او به تیرک افقی دروازه خورد و روی خط دروازه فرود آمد تا با بدشانسی بزرگ، نامش در بین گلزنان قرار نگیرد. با این حال اسدبیگی به عنوان هافبک دفاعی به بهترین شکل وظایف خود را انجام داد تا یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس و البته این هفته لیگ برتر ایران لقب بگیرد.

1787303

* هافبک‌های میانی
آرش رضاوند (استقلال)
هافبکی که گویا زیر نظر ساپینتو احیا شده است. او با یک ضربه بغل پای دیدنی، گل نخست استقلال را در همان دقیقه پنجم به ثمر رساند تا فشار را از روی تیمش بردارد و آبی‌ها در ادامه با خیال راحت‌تری به بازی پرداختند. رضاوند که هفته قبل برابر مس کرمان پاس گل داده بود، این کار را این هفته نیز تکرار کرد و یک پاس دیدنی به قایدی داد تا او اختلاف را به عدد ۲ برساند. آمادگی بالای رضاوند در هفته‌های اخیر، خیال هواداران را بابت حضور یک بازیکن مطمئن در خط میانی راحت کرده و هر گاه رضاوند در مرکز میدان درخشان ظاهر شده، استقلال نیز موفق عمل کرده است.

1799294

گوستاوو واگنین (تراکتور)
هافبک هجومی برزیلی تراکتور در جریان بازی با هوادار عملکردی خوب داشت. او با دوندگی زیاد و تحرک بالا بارها خط دفاعی حریف را آزار داد. واگنین که خود را عالی در موقعیت گلزنی قرار می‌دهد، در بازی با هوادار هم چند فرصت ایده آل روی پاس های آلوز و سایر بازیکنان به دست آورد که در نهایت در ثانیه‌های پایانی گل ۳ امتیازی را وارد دروازه حریف کرد. گوستاوو به عنوان یک هافبک سرعتی و تکنیکی یکی از خوب‌های تراکتور بود و برای تیم منتخب هفته گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

1799903

* وینگرها
مهدی قایدی (استقلال)
روزهای خوب مهاجم بوشهری ادامه دارد. پس از درخشش در اولین دیدار با پیراهن استقلال، قایدی روزهای کم‌فروغی را سپری کرد تا بالاخره در دیدار با تراکتور موتور او روشن شد و ۲ پنالتی برای تیمش گرفت و سپس مقابل ملوان و مس کرمان نیز خوش درخشید و این عملکرد را برابر نفت مسجدسلیمان نیز تکرار کرد. در دقایقی که استقلال تحت فشار بود، قایدی با به ثمر رساندن گل دوم تیمش، خیال آبی‌ها را بابت پیروزی راحت کرد و در ادامه نیز بریس کرد و بازی را سه بر صفر کرد. قایدی می‌توانست اولین هت تریک خود با لباس استقلال را به ثبت برساند ولی مجدکرمانشاهی پنالتی او را در ثانیه های پایانی مهار کرد اما این مسئله نیز چیزی از درخشش قایدی در دیدار با نفت کم نکرد.

1799597

هانسل زاپاتا (آلومینیوم)
رحمتی روی درخشش او حساب ویژه‌ای باز کرده بود، اما این بازیکن در دیدارهای ابتدایی فصل نتوانست آنطور که باید و شاید نشان دهد، اما در هفته‌های اخیر به ویژه دور برگشت عملکردش همراه با نتیجه‌گیری اراکی‌ها همراه شده است. هانسل زاپاتا مرد اول آلومینیوم در جدال حساس با مس رفسنجان بود؛ بازیکنی که با فرار تماشایی پشت مدافعان نارنجی‌پوش و یک پاس در عرض تماشایی به فضای خالی، آزادی را در موقعیت تک به تک قرار داد تا او گل اول را بزند و در نیمه دوم هم با استفاده از دو اشتباه پیاپی در خط دفاعی مس و یک سرتوپ تماشایی و شوت روی پا، توپ را به یک منطقه غیرقابل مهار فرستاد تا ستاره تیمش با یک گل و یک پاس گل باشد.

1799983

* مهاجمان
سهیل فداکار (ملوان انزلی)
نتایج موفقیت‌آمیز ملوان در دیدارهای اخیرش احتمال داشت در هفته نوزدهم مقابل ذوب‌آهن به پایان برسد و همراه با شکست شود، اما سهیل فداکار با یک ضربه سر تماشایی تیمش را از باخت نجات داد و کاری کرد دست پُر به انزلی برگردند. فداکار که جزء مهره‌های موثر هفته‌های گذشته تیمش بوده و در گل‌های ملوان نقش داشته، برابر ذوب‌آهن هم ارسال صادق بارانی از جناح راست را با جای‌گیری مناسب و ضربه سر تبدیل به گل کرد تا بازی خوب او با دوندگی زیاد و موقعیت‌سازی در خط حمله تیمش همراه با نتیجه شود.

1799982

شیخ دیاباته (پرسپولیس)
پس از دو هفته ناکامی و یک شکست و یک تساوی که پرسپولیس را از صدرنشینی پایین آورده و به رتبه دوم برده بود، شاگردان یحیی گل‌محمدی فقط نیاز به کسب سه امتیاز در زمین صنعت نفت داشتند تا در کورس رقابت با سپاهان بمانند که شیخ دیاباته این اتفاق را برای آنها رقم زد. مهاجم بلندقامت سرخ‌پوشان در نیمه اول روی یک توپ برگشتی از روی خط، با ضربه سر کار را به تساوی کشید و در نیمه دوم هم با یک شوت سرضرب و فنی گل دوم و برتری تیمش را به ثمر رساند و بهترین نمایش خود را در پرسپولیس ارائه کند.

1799969

دیدگاه‌ها