کد خبر : 1869396 | 19 بهمن 1401 ساعت 21:13 | 34.4K بازدید | 3 دیدگاه

جنجال قائم‌شهر از کجا شروع شد؟

ماجرای کمک داوری که همه را کلافه کرد

کمک داور اول دیدار نساجی و پیکان با عملکرد ضعیف خود باعث کلافگی اعضای دو تیم شده بود.

ماجرای کمک داوری که همه را کلافه کرد

به گزارش "ورزش سه"، بازی نساجی و پیکان در شرایطی عصر روز سه شنبه در قائم‌شهر برگزار شد که این بازی از حیث اعتراض به داوری جنجال‌های متعددی را به خود دید.

با اینکه پیش‌بینی می‌شد بازی نساجی و پیکان به عنوان دو تیم همسایه در جدول و مقابل چشمان هواداران مازندرانی حساسیت‌های زیادی داشته باشد، اما کمیته داوران برای انتخاب تیم داوری چندان سلیقه به خرج نداد و داورانی کم تجربه را انتخاب کرد.

یعقوب آشوری به عنوان یکی از داورانی که نامش را بیشتر در لیگ دسته اول شنیده‌ بودیم قضاوت این بازی مهم را برعهده گرفت. آشوری پیش از بازی نساجی و پیکان فقط یک بازی لیگ برتر را سوت زده بود و آن هم برد یک طرفه و 5 بر صفر گل‌گهر مقابل نفت مسجدسلیمان بود. کمک‌های آشوری نیز پیش از بازی هرگز در لیگ برتر پرچم نزده بودند!

با این شرایط نگرانی‌هایی درباره قضاوت این تیم داوری وجود داشت و در نهایت هم داور وسط و کمک داور اول مورد انتقاد هردو تیم قرار گرفتند.

نشست خبری مجتبی حسینی و حمید مطهری سرمربیان پیکان و نساجی در پایان مسابقه همه چیز را درباره قضاوت این تیم داوری نشان می‌دهد. آن‌ها هردو اعتقاد داشتند که آشوری و امین زاهدی (کمک داور اول) باعث شدند تا سوت‌های اشتباه زیادی زده شود.

علاوه بر تصمیمات عجیبی که آشوری داور وسط علیه نساجی و پیکان گرفت، زاهدی به عنوان کمک داور اول هم پرچم‌هایی زد که صدای نیمکت‌نشینان و بازیکنان دو تیم را در آورد. در هر دو نیمه بازی زاهدی سعی داشت که در تصمیمات داور وسط دخالت کند و در چند صحنه باعث برگرداندن نظر آشوری هم شد که هر بار صدای اعتراض شدید یکی از نیمکت‌ها شنیده می‌شد.

به عبارت بهتر می‌توان گفت اعتراض‌های شدید هر دو تیم به خصوص به تصمیمات کمک داور اول بازی در اولین بازی لیگ برتری او عاملی برای تنش‌زا شدن بازی شد و اتفاقاتی را رقم زد.

دیدگاه‌ها