کد خبر : 1869468 | 20 بهمن 1401 ساعت 12:33 | 12K بازدید | 5 دیدگاه

زهرا هت‌تریک کرد، افسانه گلات ؛

جنگ باورنکردنی کفش طلا در فوتبال زنان ایران !

بعد از اتمام مسابقات در هفته شانزدهم لیگ برتر زنان، تکلیف قهرمانی خاتون در این مسابقات روشن شد اما دو مهاجم گلزن این لیگ، شانه به شانه یکدیگر برای فتح عنوان خانم گلی می‌جنگند.

جنگ باورنکردنی کفش طلا در فوتبال زنان ایران !

به گزارش "ورزش سه" هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال زنان درحالی با مسجل شدن قهرمانی خاتون در فاصله دو هفته مانده به اتمام لیگ به پایان رسید که زهرا قنبری و افسانه چترنور، رقابت سنگینی برای فتح عنوان خانم گلی دارند.

تا پیش از انجام دیدارهای هفته شانزدهم، زهرا قنبری، مهاجم گلزن تیم خاتون بم با به ثمر رساندن 18 گل در رتبه نخست جدول گل‌زنان قرار داشت و افسانه چترنور با 16 گل در تعقیب این مهاجم بود. قنبری که سال گذشته نیز با به ثمر رساندن 39 گل موفق به فتح عنوان خانم گلی شده بود، در فصل جاری تلاش می کرد که هم از عنوان فردی خود و هم از قهرمانی تیمش دفاع کند.

در مقابل اما افسانه چترنور، مهاجم ملی‌پوش شهرداری سیرجان، در هفته‌های ابتدایی مقتدرانه در صدر جدول گلزنان قرار داشت اما بعد از درگیر شدن این تیم سیرجانی با حواشی بسیار، چترنور در واکنش به تغییرات کادرفنی تیمش اعتصاب کرد و در سه هفته اخیر، موفق به گلزنی نشد تا قنبری با به ثمر رساندن گل‌های بعدی از او پیش بیفتد. این درحالی بود که در طول فصل جاری، سه تیم بادرود، کیان و زارع باتری در برابر تیم خاتون صف آرایی نکرده بودند و همین موضوع نیز سبب کاهش گل‌های زده زهرا قنبری نسبت به فصل گذشته شده بود.

1800127

اما ظهر چهارشنیه در جریان دیدار خاتون و پیکان که در ورزشگاه انقلاب شهر کرج برگزار شد، خاتونی ها موفق به کسب یک پیروزی پر گل با نتیجه 9 بر 0 شدند که قنبری نیز در این دیدار موفق به هت‌تریک شد و آمار گل‌های زده خودش را به 21 گل رساند تا خیالش از بابت فتح چهارمین عنوان خانم گلی در طول دوران بازیگری‌اش راحت شود. اما از سوی دیگر، در دیدار شهرداری سیرجان و ایساتیس کران فارس که با نتیجه شش بر یک به سود تیم سیرجانی به اتمام رسید، افسانه چترنور موفق به گلات شد و با به ثمر پنج گل در این دیدار، 21 گله شد و در کنار زهرا قنبری در صدر جدول گلزنان قرار گرفت.

نکته جالب توجه این است که علی رغم اینکه دو هفته تا پایان لیگ باقی مانده است، شاگردان مرضیه جعفری در تیم خاتون، هفته آینده آخرین دیدار فصل خود را در برابر ایساتیس کران فارس انجام خواهند داد. چراکه با دستور کمیته انضباطی، کیان نیشابور (آخرین رقیب خاتون) از جدول مسابقات حذف شده است. بنابراین قنبری برای ارتقای رکوردش در ادامه فصل تنها یک بازی فرصت خواهد داشت. اما از سوی مقابل، افسانه چترنور این فرصت را دارد که در ادامه رقابت‌ها با گلزنی در برابر دو تیم پالایش گاز ایلام و زارع باتری سنندج، عنوان خانم گلی را از آن خود کند تا پس از واگذاری جام قهرمانی به خاتون، کسب این عنوان فردی، التیامی برای تیم شهرداری سیرجان باشد.

دیدگاه‌ها