کد خبر : 1869546 | 20 بهمن 1401 ساعت 21:15 | 71K بازدید | 169 دیدگاه

در فاصله چند روز تا آغاز لیگ قهرمانان؛

برد پرسپولیس دامن فولاد را رها نمی‌کند

آن‌طور که از صحبت‌های بازیکنان فولاد پس از باخت مقابل سپاهان برمی‌آمد، حواشی بازی پرسپولیس همچنان ذهن‌شان را مشغول کرده است.

برد پرسپولیس دامن فولاد را رها نمی‌کند

به گزارش "ورزش‌سه"، هفته هفدهم برای فولاد خوزستان خیلی خوب تمام شد و آن‌ها توانستند با ارائه یک بازی بسته و استفاده بهینه از موقعیت‌های خود، با اتکا به بازیکنان باتجربه و تعیین‌‌کننده از تک موقعیت خود نهایت بهره را ببرند و سه امتیاز مسابقه را از آن خودشان کنند.
با این حال این پیروزی چندان برای شاگردان نکونام خوش‌یمن نبود و آن‌ها در دو بازی دشواری که در ادامه مقابل تراکتور و سپاهان برگزار کردند، حتی یک امتیاز هم نگرفتند تا 24 امتیازی در میانه‌های جدول رده‌بندی لیگ باقی بمانند.
دخالت نیمکت‌نشینان تیم فولاد خوزستان در جریان مسابقه و اتلاف وقت دو دلیل اصلی حمله پرسپولیسی‌ها به فولادی‌ها در جریان مسابقه‌ای بود که شاگردان گل‌محمدی فقط در وقت‌های اضافه عملکرد هجومی خوبی ارائه کردند و در سایر دقایق این دفاع چند لایه و مستحکم اهوازی‌ها بود که در نبرد تکنیکی و تاکتیکی دست بالاتر را نسبت به رقیب داشت. 
جالب اینکه این اتفاق با استراتژی ژوزه مورایس به شکل کاملا مشابه برای فولاد خوزستان مقابل سپاهان در روز اتلاف وقت برخی بازیکنان تیم میهمان در دقایق پایانی رخ داد و آن‌ها در روزی که نمایش متفاوتی نسبت به گذشته به ویژه در فاز تهاجمی داشتند، با وجود خلق موقعیت‌های مسلم گلزنی موفق به باز کردن دروازه نیازمند نشدند، تا پس از شکست مقابل تراکتور در وقت‌های اضافی، با یک لحظه غفلت به سپاهان هم ببازند. 

1800300
البته که در این مسیر حمایت و دلگرمی هواداران خوزستانی نقش پررنگی خواهد داشت و می‌تواند انگیزه مضاعفی برای نکونام و شاگردانش باشد.

حرف‌های جواد نکونام و اشکان دژاگه دو چهره شاخص فولادی‌ها پس از شکست مقابل سپاهان بیشتر از اینکه واکنشی به این باخت باشد، عصبانیت و خشمی فروخورده، به جا مانده از بازی پرسپولیس بود تا مشخص شود حواشی این مسابقه جنجالی به مانند پرونده‌اش در کمیته انضباطی همچنان یک موضوع تمام نشده است؛ جایی که دو کاپیتان سابق تیم ملی تأکید داشتند، اتلاف وقت و دخالت نیمکت‌نشینان در جریان مسابقه تنها به فولاد خوزستان منتهی نمی‌شود و این جریانی است که در فوتبال ایران وجود دارد. ادعایی که اگر در لیگ برتر و سایر لیگ‌های سطوح پایین‌تر فوتبال ایران بررسی دقیقی درباره آن انجام شود، احتمالا به اثبات خواهد رسید!
با تمام این‌ها اما تا چند روز دیگر فولاد خوزستان باید به عنوان تنها نماینده فوتبال ایران پا به رقابت‌هایی بگذراد که رقیبان قدرتمندی در انتظار این تیم هستند، اما با انسجام و پتانسیل بالایی که این تیم بارها با جواد نکونام از خود بروز داده و همین‌طور بازیکنان جوان، باتجربه و تعیین‌ کننده‌ای که گرد هم جمع شده‌اند، به هیچ وجه موفقیت فولادی‌ها در آسیا دور از تصور نیست.
پس شاید بهتر باشد این روزها هم خود فولادی‌ها اتفاقات بازی‌های اخیر را فراموش کنند و هم اهالی فوتبال به این تیم برای پشت سر گذاشتن این روزها کمک کنند، تا تک نماینده ایران در رقابت‌های فصل جاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا که عملکردش تاثیر زیادی هم در اختصاص سهمیه آسیایی سال بعد به فوتبال ایران از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا دارد، با بهترین شرایط فنی و روحی عازم این رقابت‌‌ها شود.

دیدگاه‌ها