کد خبر : 1869580 | 21 بهمن 1401 ساعت 10:05 | 31.3K بازدید | 12 دیدگاه

رایان چرکی دوست دارد در رئال مادرید بازی کند

پدیده جدید لیون: ترکیب بنزما و بن‌عرفا

المپیک لیون یک بار دیگر ستاره‌ای از آکادمی خود را به عنوان پدیده جدید فوتبال فرانسه مطرح کرده است.

پدیده جدید لیون: ترکیب بنزما و بن‌عرفا

به گزارش "ورزش سه"، در جریان پیروزی 3-1 لیون مقابل تروا در لیگ یک دو بازیکن زیر 20 سال لیون که در آکادمی این باشگاه پرورش یافته‌اند موفق شدند برای اولین بار گلزنی کنند: رایان چرکی و بردلی بارکولا. اما این اتفاق برای لیون اتفاق مشابهی را یادآوری کرد: در سال 2007 کریم بنزما و حاتم بن‌عرفا هم در مقابل لوریان در شرایط سنی مشابه این دو گلزنی کردند تا مورد توجه قرار بگیرند.

رایان چرکی را رودی گارسیا در سال 2019 و زمانی که او تنها 16 سال سن داشت در مقابل دیژون به میدان فرستاد. چهار ماه بعد در جریان پیروزی لیون مقابل نانت در جام حذفی او دو گل به ثمر رساند و در نهایت به تیم اول باشگاه راه یافت. چرکی خیلی زود خودش را نشان داد و برای تیمش یک پنالتی گرفت و پاس گل داد.

روزنامه اکیپ به رایان چرکی از 10 امتیاز ممکن 9 امتیاز داد و در صفحه اولش از تیتر "نمایش چرکی" استفاده کرد. کیلیان امباپه هم در یک توییت به ستایش از او پرداخت و نوشت: "چه استعداد بی‌نظیری".

1800359
تیتر اکیپ در ستایش رایان چرکی

اگر چرکی در لیون بماند، می‌تواند از امباپه بهتر بشود
ژان میشل اولاس، رئیس باشگاه لیون، در سال 2020 در یک مصاحبه گفته بود: "چرکی از امباپه تکنیکی‌تر است. اگر او در لیون بماند، می‌تواند از امباپه هم بهتر بشود." البته در دو سال گذشته تغییرهای متعدد مربیان لیون باعث شده بود چرکی فرصت زیادی برای درخشش پیدا نکند، ولی حالا به نظر می‌رسد زمان او فرا رسیده است.

چرکی تا 2024 با لیون قرارداد دارد و رویایش بازی در رئال مادرید است
قرارداد رایان چرکی با لیون در سال 2024 به پایان می‌رسد ولی تمدید قرارداد او برای رئیس باشگاه فرانسوی به یک اولویت تبدیل شده است. اولاس در این باره گفته بود: "چرکی بچه باشگاه ماست. طبیعی است که تیم‌ها دیگر او را بخواهند. رایان مایه غرور آکادمی ماست".

1800360

با وجود شایعات درباره نزدیک شدن پاری‌سن‌ژرمن به این پدیده فرانسوی، چرکی شخصا رویای رئال مادرید را در سر دارد. او در یک مصاحبه گفته بود: "همه می‌دانند که رویای من رئال است؛ بزرگترین باشگاه دنیا. این مسیر برای من بهترین مسیر ممکن است و این چیزی است که برایش تلاش می‌کنم. من هر روز که از خواب بلند می‌شوم برای رسیدن به رویاهایم می‌‌جنگم".

دیدگاه‌ها