کد خبر : 1869623 | 21 بهمن 1401 ساعت 14:30 | 37.9K بازدید | 2 دیدگاه

خاطرات بلاژ در کرمان؛ غول‌کش اما بازنده

اولین کسی که بازوبند کاپیتانی را به شجاع داد!

میرسلاو بلاژویچ آنقدر برای فوتبال ایران چهره جذابی داشت که حالا به بهانه درگذشت او فوتبال‌دوستان ایرانی خاطراتش را از گنجه خارج کنند و به احترامش گرد و خاک آنها را پاک کنند و مروری بر آن داشته باشند.

اولین کسی که بازوبند کاپیتانی را به شجاع داد!

به گزارش "ورزش سه" چیرو با کاراکتر دوست داشتنی خود بعد از ناکامی با تیم ملی کشورمان در راه رسیدن به جام جهانی، در لیگ برتر فصل یازدهم باردیگر به ایران برگشت و بخشی از خاطرات خود را در فوتبال ایران با تیم مس کرمان در لیگ برتر به یادگار گذاشت.
مس کرمان در آن فصل کار خود را با صمد مرفاوی آغاز کرده بود و بعد از 5 بازی که با یک تساوی و چهار باخت همراه شده بود، وضعیت مس کرمان که تیم پرمهره و گران‌قیمتی هم برای خود داشت به بحران رسید تا مقامات شرکت مس که برخلاف امروز دستی باز برای هزینه کردن داشتند، یکی از اتفاقات جذاب فوتبال ایران را رقم بزنند و پای بلاژویچ را بعد از تقریبا ده سال دوباره به فوتبال ایران بازکنند.
روزی که پیرمرد به ایران بازگشت یک سؤال مشترک در ذهن همه ایرانیان تکان می‌خورد و آن ماجرای کشک بادمجان شب بازی با بحرین در منامه بود که البته بلاژویچ یک پاسخ مشترک برای این سؤال داشت: "اتفاقات آن شب را در یک کتاب نوشته‌ام که بعد از مرگم چاپ می‌شود. لطفا سؤال نفرمائید!"
به هرشکل بلاژویچ در هفته ششم لیگ برتر آن فصل کار خود را با بازی مس کرمان برابر داماش در رشت آغاز کرد تا یک ماجراجویی جدید را در فوتبال ایران آغاز کند. وقتی که تنها سه بازی از حضور او روی نیمکت مس گذشته بود، این تیم در کرمان یکی از بهترین نتایج خود در تاریخ لیگ برتر را گرفت و سپاهان را در کرمان با نتیجه 3 بر 0 شکست داد.
بلاژویچ با مس هرچقدر در بازی‌های به ظاهر ساده در کسب نتیجه مشکل داشت، اما در بازی‌های سخت غول‌کشی می‌کرد و او با مس کرمان موفق شد پرسپولیس را در کرمان یک بر صفر شکست دهد، استقلال را در آزادی با همین نتیجه ببرد، فولاد را در خوزستان یک بر صفر مغلوب کند و تراکتور را نیز در کرمان با یک گل شکست دهد.
اما به طور کلی نتایج او با مس کرمان چنگی به دل نزد و از 20 مسابقه‌ای که به عنوان سرمربی روی نیمکت مس کرمان نشست به 7 برد دست یافت و 8 باخت و 5 تساوی برای او در لیگ برتر ثبت شد.
باخت دو بر صفر در اولین دربی لیگ برتری کرمانی با نتیجه دو بر صفر برابر مس سرچشمه و باخت سنگین 4 بر 0 برابر سپاهان در اصفهان شکست‌هایی بود که سبب شد حکم اخراج بلاژویچ را امضا کنند تا ابراهیم قاسمپور جای او را روی نیمکت مس بگیرد.
1488533
در جام حذفی نیز بلاژویچ عملیات خود را با مس کرمان ناتمام دید و بعد از کسب سه پیروزی با این تیم، به مرحله نیمه نهایی جام حذفی رسید تا برابر شاهین در بوشهر به میدان برود و درحالی‌که استقلال یک پای فینال شده بود، اما مس در بوشهر مغلوب شاهین شد تا بلاژ فینال حذفی را با مس نبیند.
اما داستان اخراج بلاژویچ از مس کرمان نیز برای خود سوژه جالبی بود جایی که مدیر عامل وقت باشگاه مس کرمان اخراج این سرمربی را قویا تکذیب می‌کرد، اما در تهران مقامات شرکت مس برای جانشینی او در حال مذاکره بودند و این موضوع سبب شد که حکم اخراج بلاژویچ 3 ساعت مانده به بازی مس کرمان و تراکتور در کرمان به شکل عجیبی رسانه‌ای شود تا بازیکنان مس کرمان در شرایطی که اصلا وضعیت مناسبی نداشتند اما در این بازی با تمام وجود برای بلاژویچ بازی کنند و در نهایت با برد پیرمرد را بدرقه کنند تا چیرو با دور افتخار در ورزشگاه باهنر کرمان پس از این بازی از مس اخراج شود.
بعد از اخراج نیز مقامات وقت شرکت مس برای فرار از پرداخت غرامت سنگین به بلاژویچ با او قرارداد جدیدی امضا کردند و او را به عنوان مدیر فوتبال باشگاه مس کرمان منصوب کردند و شرح وظایفی در حد الکس فرگوسن در منچستر یونایتد که در آن زمان به تازگی این سمت را قبول کرده بود تعریف کردند. اما پس از دو هفته بلاژویچ متوجه شد که سمت "کشک" به او داده شده است تا به سرعت ایران را ترک کند و از باشگاه مس کرمان بابت گرفتن غرامت شکایت کند!
از دیگر خاطره‌های حضور بلاژویچ در کرمان روزی بود که در برابر همه بازیکنان بزرگ و ستاره‌های اسمی آن فصل مس کرمان در بازی برابر سپاهان ناگهان بازوبند کاپیتانی را بر بازوی شجاع خلیل‌زاده جوان بست تا یکی از حرکات منحصر به فرد خود را بزند و یا اینکه روزی بلاژویچ تعویض یکی از بازیکنان زیر 23 سال مس کرمان را به سرپرست وقت تیم اعلام کرد اما کارت بازیکن همراه او نبود تا بلاژویچ آشکارا روی نیمکت به سروصورت خود بکوبد!

دیدگاه‌ها