کد خبر : 1869642 | 21 بهمن 1401 ساعت 16:23 | 42.1K بازدید | 32 دیدگاه

پروژه انتخاب سرمربی تیم ملی جدی‌تر از قبل مقابل هیئت رئیسه

یک ماه سرنوشت‌ساز و حیاتی در انتظار فوتبال ایران

بلادرنگ مهم‌ترین بند از صورت جلسه هیئت رئیسه که در چوار ایلام برگزار می‌شود، رسیدگی به وضعیت تیم‌ ملی خواهد بود.

یک ماه سرنوشت‌ساز و حیاتی در انتظار فوتبال ایران

به گزارش “ورزش سه” شاید فدراسیون فوتبال خوش‌شانس است که در بهترین زمان جلسه هیئت رئیسه را به بهانه توجه به مسئولیت‌های اجتماعی از خیابان سئول تهران به شهر چوار ایلام انتقال داده؛ حالا آن‌ها دور از گروه عظیم خبرنگاران، مهم‌ترین بند از صورت جلسه ۲۳ بهمن را به دقت مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

«رسیدگی به وضعیت تیم‌های ملی» یکی از مهم‌ترین عنوان‌هایی است که در جلسه روز یکشنبه مورد بحث اعضای هیئت رئیسه خواهد بود. چرا که حدود ۱۰ روز قبل، کارلوس کی‌روش با انتشار متنی از تیم ملی ایران خداحافظی کرد و سپس با عقد قراردادی رسما هدایت تیم ملی قطر را برعهده گرفت تا مهم‌ترین نقشه فدراسیون فوتبال برای نیمکت تیم ملی، از همان ابتدا به بایگانی برود.

حالا اما اعضای هیئت رئیسه جدی‌تر از گذشته به دنبال تعیین و تکلیف برای نیمکت تیم ملی هستند. چرا که بر خلاف قبل، دیگر گزینه‌ای قابل‌دسترس مثل کی‌روش را پیش‌روی خود نمی‌بینند و باید قاطعانه تصمیم بگیرند گزینه داخلی را برای نیمکت ایران در اولویت بگذارند و یا گزینه‌ای خارجی؟

آن‌طور که از داخل اعضای هیئت رئیسه اخبار ضد و نقیض به بیرون درز پیدا می‌کند، یک طیف خاص از اعضا تمایل به استخدام سرمربی داخلی دارند اما هنوز به قطعیت ۱۰۰درصدی در مورد آن نرسیده‌اند. حتی‌ اگر گزینه‌ معقول و خوب خارجی که با شرایط فدراسیون فوتبال و کشور آشنا باشد و ثابت شود که می‌تواند به موفقیت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا کمک کند، در دسترس قرار بگیرد، شکی نیست که آن دسته موافق گزینه ایرانی نیز رای خود را برگردانده و با گزینه خارجی موافقت می‌کنند. در غیر این صورت، بررسی گزینه‌های داخلی موجود جدی‌تر از همیشه دنبال خواهد شد.

1800479

اعضای هیئت رئیسه پیش از این هم‌ اختیار اصلی را به رئیس فدراسیون یعنی مهدی تاج تفویض کرده بودند تا او با بررسی تمامی جوانب در نهایت گزینه‌های نهایی را برای تصمیم‌گیری به هیئت رئیسه اعلام کند. اما آن‌طور که از شواهد پیداست، در جلسه روز یکشنبه این جمع‌بندی به تصویب می‌رسد که ابتدا بررسی و مذاکره با گزینه‌های خارجی صورت گیرد تا تعیین و تکلیف شود و اگر این روند نتیجه‌ خاصی نداشت، بررسی گزینه‌های داخلی با قدرت بیشتری ادامه پیدا می‌کند.

قطعا این روند حداقل یک ماه طول می‌کشد و شاید در جلسه آخر هیئت رئیسه در سال جاری که اسفند ماه برگزار می‌شود اتفاقات مهمی رخ دهد و سرمربی تیم ملی مشخص شود. چرا که علی‌رغم اینکه فدراسیون فوتبال ایران هیچ خبر رسمی‌ای درباره بازی تدارکاتی در فیفادی فروردین اعلام نکرده، اما فدراسیون فوتبال عراق چند روز قبل اعلام کرد که از ایران در بغداد روز هشتم فروردین ماه، پذیرایی می‌کند.

هم‌چنین امروز وزیر ورزش واکنشی به انتخاب سرمربی تیم ملی داشت و گفت: «ما پیگیر انتخاب سرمربی تیم ملی هستیم، اما هنوز گزینه‌ای به ما اعلام نشده است. پیشنهاد ما این بوده که تا پایان سال جاری سرمربی تیم ملی انتخاب شود و اگر کمی صبر کنید همه چیز مشخص خواهد شد». موضوعی که این گمان را تقویت می‌کند تا پایان سال جاری سرمربی تیم ملی توسط فدراسیون فوتبال اعلام شود.

دیدگاه‌ها