کد خبر : 1869936 | 23 بهمن 1401 ساعت 14:27 | 17.5K بازدید | 22 دیدگاه

۲۸ جام برای استاد: مودریچ ستاره شب‌های بزرگ!

لوکا مودریچ، هافبک رئال مادرید، شب گذشته در ترکیب این تیم درخشید و یک جام دیگر را به ویترین افتخاراتش اضافه کرد.

۲۸ جام برای استاد: مودریچ ستاره شب‌های بزرگ!

به گزارش "ورزش سه"، یک فینال جدید و یک جام جدید دیگر با رئال مادرید به کارنامه مودریچ اضافه شد و این اتفاقی است که معمولاً در صورت حضور این تیم و ستاره‌هایش در دیدار نهایی هر رقابتی رخ می‌دهد.

این پنجمین قهرمانی رئال مادرید در رقابت‌های جام جهانی باشگاه‌ها بود و نکته جالب اینجاست که مودریچ در تمامی این قهرمانی‌ها حاضر بوده است.

کاپیتان تیم ملی کرواسی شب گذشته بیست و هشتمین جام قهرمانی دوران حرفه‌ای فوتبالش را بالای سر برد و از این بین 22 جام قهرمانی از زمان پیوستنش به رئال مادرید بوده است.

رسانه‌های اسپانیایی پس از پایان جام جهانی 2022 قطر بارها تأکید کرده بودند که مودریچ فاصله زیادی با دوران اوجش دارد. از سوی دیگر، دنی سبایوس هم در این مدت به شکل قابل توجهی پیشرفت کرده و رقابت برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی شدت گرفته بود.

اما این ستاره کروات شب گذشته در یکی دیگر از شب‌های بزرگ این تیم توانست بار دیگر نمایش درخشانی را ارائه دهد و ثابت کند که هنوز مهره‌ای قابل اعتماد در دیدارهای بزرگ و مهم است.

1800995

روزنامه مارکا در این باره نوشت: «سبایوس در مسیر پیشرفت قرار دارد، اما مودریچ و کروس غیر قابل دسترس هستند. آنچلوتی در دیدارهای بزرگ بسیار قاطع است و حاضر نیست از این دو بازیکن بگذرد. مودریچ و کروس باید در هر دیدار بزرگی در ترکیب اصلی باشند و مطمئناً این اتفاق در بازی رفت برابر لیورپول در آنفیلد هم رخ خواهد داد.»

مودریچ تا دقیقه 74 در زمین حضور داشت و سپس آنچلوتی تصمیم گرفت ناچو را به جای او وارد زمین کند تا بازی حالت تدافعی‌تری داشته باشد، اما این بازیکن در همین 74 دقیقه نشان داد که هنوز در اوج است و دقت پاس 91 درصدی را به ثبت رساند. چهار پاس از شش پاس بلند ارسالی او نیز به هدف رسید.

روزنامه آ.اس هم از درخشش زوج قدیمی خط میانی رئال تمجید کرد و نوشت: «مودریچ، کروس رهبری این تیم در این دیدار را برعهده داشتند و همه چیز درست سر جای خودش قرار گرفت.»

مودریچ حالا کارنامه‌ای باورنکردنی را برای خودش به ثبت رسانده است: پنج لیگ قهرمانان، پنج جام جهانی باشگاه‌ها، چهار سوپرجام اروپا، چهار سوپرجام اسپانیا، سه لالیگا و یک جام حذفی. بقیه قهرمانی‌های او در زمان حضورش در دینامو زاگرب به دست آمده که سه قهرمانی لیگ و دو جام حذفی بوده است.

توپ طلای 2018، مدال نقره جام جهانی روسیه و مدال برنز جام جهانی قطر، جایزه بهترین بازیکن سال فیفا (بست) و بهترین بازیکن سال یوفا را نیز نباید فراموش کرد. مودریچ دست نیافتنی است.

دیدگاه‌ها