کد خبر : 1870056 | 24 بهمن 1401 ساعت 10:37 | 39.5K بازدید | 12 دیدگاه

در رابطه با گل تساوي برنتفورد

وتوي نظر 8 كارشناس داوري توسط علی خسروي! (عکس)

نگاهی دوباره به گل جنجالی این هفته لیگ‌ برتر فوتبال انگلیس

وتوي نظر 8 كارشناس داوري توسط علی خسروي! (عکس)

"ورزش سه" پس از اتمام بازی آرسنال برنتفورد گل جنجالی تیم میهمان (برنتفورد) را به رأی کارشناسان گذاشت که اغلب با این گل موافق بودند.
اما علی خسروی داور بازنشسته و باسابقه فوتبال ایران با ارسال یک فایل درباره این گل و آفساید بودن آن نکته جدیدی مطرح کرد. در این متن جدید که ترجمه قانون جدید آفساید را همراه دارد، توجه کارشناسان به این موضوع جلب شده است:

* قانون 11 (آفسايد) بخش دوم، تخلف آفسايد به شرح ذيل ترجمه و تفسير مي‌گردد:
بازيكن در وضعيت آفسايد در لحظه‌اي كه توپ توسط همدسته‌اش لمس يا به بازي گرفته شود تنها زماني جريمه مي‌گردد كه در بازي فعال شركت نمايد با:
- دخالت در بازي 
- دخالت بر روي حريف
- كسب منفعت

1801218

در رابطه با گل تساوي برنتفورد به آرسنال كه مربوط به بند دوم تخلف آفسايد (دخالت بر روي حريف) مي‌باشد ذكر اين نكته ضروري است كه 4 وضعيت مختلف در اين بند مورد بررسي قرار مي‌گيرد. يكي از 4 مورد "انجام عمل آشكاري است كه به صورت واضح بر روي توانايي حريف جهت بازي با توپ اثر مي گذارد". هنگام ارسال توپ از ضربه آزاد،‌ بازيكن مهاجمي كه در تصوير مشخص گرديده مانع از حركت بازيكن آرسنال براي دفع توپ گرديده كه مي‌توان گفت تخلف آفسايد صورت گرفته است.

1801219

همچنين در ادامه و قبل از پاس ماقبل آخر كه منجر به ثمر رسيدن گل مي‌شود،‌ چنانچه در تصوير زير مشخص گرديده، بنظر مي‌رسد كه بازيكن برنتفورد در وضعيت آفسايد قرار دارد.

دیدگاه‌ها