کد خبر : 1870211 | 24 بهمن 1401 ساعت 20:16 | 6.5K بازدید | 3 دیدگاه

ملوان قدرت دوچندانی در خانه خودش دارد؛

الهویی: اشتباه داور باعث شد فشار زیادی تحمل کنیم

مربی گل‌گهر سیرجان می‌گوید امیدوار است به زودی تکنولوژی به داوران کمک کند.

الهویی: اشتباه داور باعث شد فشار زیادی تحمل کنیم

به گزارش “ورزش سه”، سعید الهویی، مربی گل‌گهر بعد از پیروزی مقابل ملوان در کنفرانس خبری گفت: هواداران ملوان از شروع بازی تا انتهای بازی با تمام وجود پشتشان هستند و فکر می‌کنم کار را برای رقبا سخت می‌کنند. با تماشاگران ملوان این تیم قدرت دوچندانی در استادیوم خودش دارد. به آقای مازیار زارع، پژمان نوری و مسئولین این تیم تبریک می‌گویم. تیم خیلی خوبی را درست کردند که مطمئناً می‌تواند در ادامه‌ مسیرش روند خوب خود را حفظ کند. امیدوارم باخت امروزشان باعث نشود ناامید شود و مردم از پشت این تیم کنار بروند. چون ملوان تیم خوبی است، سرمربی خوبی دارد و واقعاً حیف است که ملوان و هوادارانش از ادامه راه ناامید بشوند. امیدوارم در ادامه بازی‌ها ملوان نتایج خوبی کسب کند ‌و جایگاه خوبی داشته باشد. 
او ادامه داد: فکر می‌کنم بعد از چند هفته‌ای که بر‌خلاف کیفیتی که داشتیم نتوانستیم امتیاز خوبی بگیریم، امروز بعد از بازی سخت مقابل ملوان و هوادارانش فشار و استرس زیادی هم بر تیم ما حکم‌فرما بود. استرسی که در بازی با مس کرمان باعث‌ شد ما در ثانیه‌های پایانی در بازی که کاملا سوار بر بازی بودیم و سه امتیاز را از دست بدهیم و‌ مساوی بگیریم. فشار و استرس در این بازی خیلی زیاد بود. متأسفانه آن چیزی که در رختکن دیدیم اشتباه داوری علیه ما باعث شد فشار دوباره در لحظات پایانی روی ما زیاد شود. به آقای ترابیان و کادر داوری بازی خسته نباشید می‌گوییم ولی فکر می‌کنم آنچه که ما در تصاویر دیدیم کمک داور اشتباه گرفت، آن صحنه خطا نبود و همان پنالتی ما را تحت فشار برد و دقایق بازی را خیلی سخت کرد. البته که خط دفاعی ما موقعیت‌های زیادی به خصوص در نیمه دوم به ملوان نداده بود ولی به‌ هر حال این اتفاق باعث شد تحت فشار برویم. خیلی خوشحالیم که توانستیم این برد را کسب کنیم. به بچه‌هایمان تبریک می‌گوییم. یک زمانی کیفیت شما بد است و امتیاز از دست می‌دهید، آن قابل هضم است. ولی روز‌هایی که شما کیفیت خوب دارید و آن دوندگی بالا، عملکرد فنی و اینکه بیشتر از حریف موقعیت گلزنی ایجاد می‌کنید امتیاز را از دست بدهید فشار دو‌چندانی به بازیکن می‌آید، بازیکنان ما توانستند از این فشار خارج شوند و ما توانستیم در یک استادیوم خیلی سخت و یک تیم خیلی سخت‌کوش سه امتیاز را کسب کنیم و به روندمان ادامه بدهیم. 

ویدئو: 272472

الهویی در مورد سؤال خبرنگار مبنی بر اینکه در زاویه بسته آن صحنه پنالتی بود گفت: ما الان از کادر داوری انتقاد نکردیم. طبیعتاً داوران مسابقه هم می‌توانند مثل بازیکنان و مربیان و هر فرد دیگری در بازی اشتباه کنند و هیچ وقت نمی‌گوییم به قصد بوده. آن‌ها هم مثل هر انسانی می‌توانند اشتباه کنند و تکنولوژی می‌تواند کمک کند این اتفاقات به حداقل برسد و عدالت برقرار شود. باشگاه گل‌گهر و آقای قلعه‌نویی بارها درخواست کرده‌اند var بیاید و شرایط مساعد شود ولی همه ما می‌دانیم این اتفاق به دلایل مختلف نخواهد افتاد. ما یک سیستم صوتی هم در اختیار داوران قرار نخواهیم داد. سیستم رادیویی‌ را بخرند و به دوستان بدهند و دستمزدش را پرداخت کنند. آنچه ما دیدیم پنالتی اشتباه بود ولی من یک انتقاد از کمک داور بکنم. اگر کمک داور برخلاف داور مسابقه آن صحنه را پنالت دیده باید خیلی با قدرت پرچم را تکان می‌داد و به سمت نقطه کرنر می‌رفت، ایشان این کار را نکرد و فقط با انگشتش نقطه پنالتی را به داور نشان داد و گفت من دیدم. متأسفانه چون سیستم رادیویی هم نداشتند حتی نتوانستند با هم صحبت کنند، پس مشکل فراتر از var است امیدوارم که کادر داوری هم مثل بقیه داوران در ادامه راه موفق باشند، داوران می‌توانند مثل بقیه اهالی فوتبال اشتباه کنند، امیدوارم که تکنولوژی بتواند به آن‌ها کمک کند. 
الهویی در پایان در مورد آمار خوب گل‌گهر در خارج از خانه و بلعکس افزود: این بحث جزئیات زیادی دارد ولی بخش مهمی از داستان این است که تیم ما در داخل خانه با دفاع فشرده رقبا مواجهه می‌شود. یک تیمی به سیرجان می‌آید و می‌گوید با هر شکلی بازی کنم هیچکس نمی‌بیند، با یک فوتبالی که بازی را می خوابانند، بعد همان تیم در آزادی مقابل پرسپولیس از جلو پرس می‌کند و سه، چهار گل هم می‌خورد ولی می‌گوید اشکال ندارد من در یک فوتبال پخش زنده وجه خوبی از خودم بجا بگذارم. ما در سیرجان دچار این معضل هستیم، اکثر تیم‌ها دفاعی فشرده می‌کنند و در نیمه زمین خودشان هستند. اگر اکثر بازی‌های ما در سیرجان را ببینید وقت تلف کردن خیلی زیاد است ولی بیرون از خانه رقبا می‌آیند فوتبال بازی می‌کنند. در بازی‌های داخل خانه که شکست خوردیم موقعیت کلمات کمتر از حریف نبود. طبیعتاً در ضدحمله‌ تا جریان بازی موقعیت ایجاد کردن متفاوت است.

دیدگاه‌ها