کد خبر : 1870234 | 24 بهمن 1401 ساعت 21:29 | 43.2K بازدید | 8 دیدگاه

روزهای سختی را سپری می‌کنم؛

ربیعی: ما و پرسپولیس در این رکورد شریک هستیم

سرمربی مس رفسنجان بار دیگر درباره اتفاقاتی که در حاشیه اردوی این تیم در هتل رخ داد، توضیحاتی را ارائه کرد.

ربیعی: ما و پرسپولیس در این رکورد شریک هستیم

به گزارش ورزش سه، محمد ربیعی در نشست خبری پس از بازی مس رفسنجان و فولاد اظهار داشت: ابتدا به تیم فولاد و کادرفنی محترم این تیم خسته نباشید می‌گویم و از صمیم قلبم برای نماینده محترم کشور در جام باشگاه‌های آسیا در بازی پیش رو آرزوی موفقيت ک توفیق دارم و به تیم مس رفسنجان هم خدا قوت و خسته نباشید می‌گویم و این برد را از صمیم قلب و با تمام مشکلات و سختی‌هایی که پشت سر می‌گذاریم، به مردم رفسنجان تقدیم می‌کنم که قلبا دوست‌شان دارم و این را بدانند که بچه‌ها با تمام وجود به عشق همین مردم و هواداران بازی کردند؛ با توجه به اتفاقاتی که روز گذشته رخ داده بود و مشکلاتی که این چند وقت داریم و من بارها سعی کردم محترمانه بیان کنم اما خدا را شکر می‌کنم.

او ادامه داد: خیلی سخت است که تیمی با این میزان مشکل بتواند برابر تیم خوب فولاد تا این حد منظم و درست و با رشادت بازی کند. فولاد تیم خیلی خوبی است و خیلی خوب و درست بازی می‌کند و ما هم امروز درست بازی کردیم و تمام ۹۰ دقیقه را روی مدار نظم بودیم و نظم خیلی خوبی داشتیم.

ویدئو: 272495

ربیعی سپس در خصوص عملکرد داور مسابقه گفت: جا دارد از قضاوت خیلی خوب آقای کاظمی تشکر کنم. بسیار مسلط و درست سوت زدند. شاید جاهایی هم سوت‌هایشان به ضرر تیم من بود اما به قدری نزدیک به صحنه و مسلط و مقتدر داوری کردند که از ایشان به خاطر داوری بی نقص‌شان تشکر می‌کنم؛ با وجود اینکه صحنه خیلی مشکوکی هم نبود اما چون خیلی به صحنه‌ها نزدیک بودند، من تشکر می‌کنم.

سرمربی مس درباره حضور هواداران مس در استادیوم عنوان کرد: تنها دلخوشی که من دارم و تا حدودی هم با تیم اشاعه داده‌ام، شادی مردم است. فقط مردم رفسنجان است. برای مردم رفسنجان خوشحالم و امیدوارم توانسته باشیم کمی آنها را شاد کرده باشیم.

وی در خصوص مصدومیت سلیمان‌زاده توضیح داد: هفته گذشته من محروم بودم و آقای صادقی زحمت کنفرانس و هدایت تیم را کشید اما حتما باید این را می‌گفتند. رامتین هفته قبل در یک صحنه اشتباه کرد اما از نظر من یکی از بهترین مدافعان ۴-۵ سال اخیر ایران است و افتخار می‌کنم که او از ۱۵ سالگی شاگرد من بوده است و ۱۸-۱۹ است که شاگرد من است و خیلی خوشحالم. او فوق‌العاده است و انشاالله چیز خاصی نیست و به بازی می‌رسد. با توجه به شناختی که از کاملا درست و خوب زندگی می‌کند؛ همه خط دفاعی ما اینطور هستند. شاید در بازی‌هایی هم روز شما نباشد و اشتباهاتی داشته باشید اما هم شاهین، هم مجید نصیری و ایمان سلیمی که دیدید چقدر خوب و به موقع آمدند و زنجیره همه اینها کلین شیتی است که رخ داد و در پشت سر اینها هم بازی بسیار بی نقش حامد لک که خیلی پخته عمل کرد.

1781764

ربیعی داوود نوشی صوفیانی، گلر دوم مس بیان کرد: داوود در هر بازی که ما نیاز به او داشتیم ایستاده و دم او هم گرم که دروازه ما را بسته نگه داشته است. خوشحالم و به همه آنها افتخار می‌کنم. به همراه پرسپولیس کمترین گل خورده لیگ و کمترین شکست را داریم و روند خوب است. گاهی شما یک باخت می‌دهید و نقد می‌شوید؛ ایرادی ندارد، نه از این برد غره هستیم و نه از نقدهایی که در باخت‌ها می‌شود.

وی افزود: اینکه در لیگ یک راندمان را به صورت یکنواخت حفظ کنید، کار سختی است. بازیکنان هم می‌توانند نوسان داشته باشند اما مهم این است که زمانی که نوسان دارند و سرپایینی می‌آیند، بتوانیم دوباره اینها را از نظر ذهنی و روانی احیا کنیم تا بازیکن سریع‌تر به همان راندمان گذشته‌اش برسد که فکر می‌کنم این کار را امروز انجام دادیم و فرصت آنچنانی به تیم فولاد ندادیم و در تمام نبردها نسیتا توانستیم ضربات اول را بزنیم و منطبق با بازی، کارمان را انجام بدهیم. از کل تیمم تشکر می‌کنم؛ مرکز زمین و جلو. امروز بچه‌ها نسبتا خوب کار کنند. بالاخره مهدی محبی ۲۰ ساله است، امید لطیفی و مجید نصیری ۲۱ ساله هستند. اینها آینده‌های فوتبال کشور هستند.

سرمربی مس درباره غیبت شیمبا و مهره‌های هجومی تیمش گفت: به هر حال نبود شیمبا برای ما مهم است، چون او در مسیر درستی از بازی من قرار دارد. منشا هم به نظر من رو به جلو حرکت می‌کند و کم کم مسیر خودش را پیدا می‌کند. امید لطیفی هم به هر حال جوان است و چند فرصت هم در بازی‌های گذشته و همین امروز داشت اما گاهی باید پای این جوان‌ها صبوری کرد و گاهی هم تمرین و اصلاح کرد. خدا را شکر که توانست امروز موقعیتی را که خراب کرده بود، جبران کند.
ربیعی درباره آخرین وضعیت شیمبا توضیح داد: الان ۳-۴ روز است که نرم دوی را آغاز کرده است. شیمبا در بازی با گل گهر از ناحیه رباط داخلی زانو دچار مشکل شد و طول درمان این مصدومیت بین سه تا چهار هفته است و در حال سپری کردن آن است. او بازیکن حرفه‌ای و حساسی است و برای ما هم مهم‌تر از هر چیزی، سلامتی او است. فکر می‌کنم کم کم از این هفته به تمرینات گروهی اضافه شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا مشکلات مس تاثیری روی روند این تیم می‌گذارد یا خیر گفت: نمی‌شود کتمان کرد که نتیجه‌گیری در فوتبال محصول یک زنجیره از همه موارد است. اگر این زنجیره ۸-۹ حلقه داشته باشد، یک حلقه بازیکن است و یک حلقه مربی ولی مابقی موارد دیگر هستند. نه فقط اینجا، بلکه باشگاه‌های بزرگ دنیا هم همینطور هستند. موفقیت محصول یک زنجیره متصل است و هر کدام از حلقه‌ها جدا شوند، روند و فرآیند دچار مشکل می‌شوند. من خیلی درباره مشکلات تیم صحبت کرده‌ام و حرف‌هایم هم زدم و درباره اتفاقات دیروز هم در کنفراس خبری بعد از بازی توضیح دادم و تنها دلخوشی‌ام را هم گفتم که هواداران هستند. سعی می‌کنم مسئولیتم را انجام بدهم اما با نهایت صداقت می‌گویم که خیلی روزهای سختی را سپری می‌کنم اما هم بچه‌هایم درک می‌کنند که از آنها ممنونم و هم مردم که می‌دانم کاملا واقف هستند. باز هم می‌گویم باید قدر مس رفسنجان را بیشتر بدانند که در آینده حسرت این روزها را نخوریم و بگوییم یک تیم داشتم که اینطور بود. این هیچ ربطی به من ندارد و به مدیریت کلان و مسئولان برمی‌گردد‌.

1786375

ربیعی در واکنش به اینکه اتفاقات روز گذشته تصویر زشتی را از رفسنجان به نمایش گذاشت، گفت: درباره این مسئله دیروز توضیح دادم و توضیحی ندارم. تصویر هر چه که بود، یک تصویر واقعی بود و بیشتر از این هم توضیح نمی‌دهم. اصلا این مسئله ربطی به مربی و بازیکن ندارد و دوستان خودشان جواب می‌دهند. باز هم می‌گویم که اصلا از هتل ناراحت نیستم و آن یک دستگاه اقتصادی است و در رابطه با منافع خودش صحبت می‌کند‌. اینکه باید تعاملات بهتری در شهر باشد، به همیت شهری برمی‌گردد و از من خارج است.

او در پایان در پاسخ به اینکه سرمربی داخلی برای تیم ملی مناسب‌تر است یا سرمربی خارجی بیان کرد: من نظر شخصی‌ام را می‌گویم. الان بیش از ۹ سال است که هدایت تیم ملی ما دست مربیان خارجی است. به نظر من، ما در داخل کشور مربیان خوبی داریم که هم به علم روز مجهز هستند و هم تجربیات خوبی دارند. نمی‌خواهم اسم بیاورم. ما مربیان باتجربه خیلی خوبی در لیگ داریم. برای مثال از نظر خودم آقای قلعه‌نویی که هم مربی بزرگی است و هم بارها قهرمان کشور شده است و علی آقای دایی؛ اینها هم اسطوره هستند و هم مربیان خوب و بزرگی هستند. همینطور آقای جواد نکونام، آقای یحیی گل‌محمدی که مربیان خوبی هستند و کار می‌کنند و روند و کیفیت آنها هم معلوم است. از نظر من وقت آن رسیده است که برای مقطعی تیم ملی را دست مربیان داخلی بدهیم. من مطمئنم مربیان داخلی ما بهتر هستند و یا حداقل‌ همین نتایج را خواهند گرفت.

دیدگاه‌ها