کد خبر : 1870246 | 24 بهمن 1401 ساعت 22:43 | 274K بازدید | 158 دیدگاه

وقتی صرفا نتایج بد را متوجه داوری می‌کنید

پرسپولیس و نکاتی از دل یک بحران ناگهانی

پرتاب برف به سوی بازیکنان و شعارهای تند علیه آنها، کابوس امشب یحیی گل‌محمدی را تکمیل کرد.

پرسپولیس و نکاتی از دل یک بحران ناگهانی

به گزارش "ورزش سه"، سوت پایان بازی، آغاز شعارهای هوادارانی بود که در طول بازی به شدت بازیکنان را تشویق کردند و یحیی گل‌محمدی را به شکلی ویژه مورد حمایت خود قرار دادند. اما شکست برابر هواداران صبر آنها را لبریز کرد و در حالی که کنترل سکوها از دست نمایندگان باشگاه خارج شده بود، شعارها به سرعت بازیکنان را هدف گرفت و در لحظه‌ خروج آنها از زمین، برف‌های سکوها را روی سرشان خالی کردند.

ساعاتی پیش از این، روز کابوس‌وار یحیی گل‌محمدی با تذکر ناظر و داور بازی آغاز شد. زمانی که آنها به سرمربی پرسپولیس اعلام کردند باید لباس خود را به دلیل تشابه رنگ با بازیکنان هوادار تغییر دهد. بعد از این بود که یحیی کاپشن خود را درآورد و در هوای زیر صفر درجه ورزشگاه آزادی، تا پایان بازی با سویشرت تیمش را هدایت کند.

یحیی اما با همین لباس نازک، چهره موردتوجه خبرنگارانی بود که بعد از اظهارات تند روز گذشته‌ گل‌محمدی، منتظر واکنش‌های احتمالی او کنار خط بودند و سرانجام در دقیقه 87 سوژه موردنظر خود را گرفتند. زمانی که روی اشتباه عجیب مدافع تعویضی، توپ در قعر دروازه قرار گرفت و همین گل کافی بود تا نیمکت پرسپولیس، با جوش و خروش به سراغ داور بازی بروند و در مورد خطای اعلام نشده او را مواخذه کنند.

1801559

این فریم، در ادامه داستان‌هایی بود که سرمربی پرسپولیس از ابتدای فصل تجربه کرد و البته گروه بزرگی از هواداران پرسپولیس را هم حامی خود می‌دید. گروه بزرگی که همگام با سرمربی تیم محبوبشان، تئوری تلاش برای عدم قهرمانی پرسپولیس را پیش بردند اما هرچه گذشت اندازه این گروه کاهش یافت و امشب به قلیل‌ترین شکل ممکن رسید و اوضاع به قدری بغرنج شد که یحیی حتی برای اعلام موضع، خود در نشست خبری حضور نیافت و دستیار چهارمش (آنالیزور) را به کنفرانس مطبوعاتی فرستاد.

عدم حضور یحیی در نشست خبری، شاید به خاطر خشم شدیدی بود که او از اتفاقات بازی داشت و شاید نمی‌خواست بار دیگر علیه داوری و سایر نیروهایی که در ذهن سرمربی پرسپولیس برای ناکامی‌اش تلاش می‌کنند، موضع‌ جدید بگیرد. اما شاید انتظار هواداران پرسپولیس، برخوردی متفاوت از سوی سرمربی تیمشان بود: پذیرش مسئولیت شکست و وعده تلاش برای آینده.

1801560

البته شاید پیش از این انتظار، باید به سراغ همین بازی با هوادار رفت. جایی که کارشناسان داوری در "ورزش سه" تائید کردند که خطا روی محمد عمری انجام شده و سپس گل هوادار به ثمر رسیده. پس طبیعی است که یحیی گل‎‌محمدی موقعیت خود به عنوان معترض داوری را تقویت کند اما 30 ثانیه بعد از انجام این خطا چه اتفاقی رخ داد؟ این بازیکن تعویضی خود سرمربی پرسپولیس بود که در اشتباهی ناشیانه توپ را تقدیم به گلزن هوادار کرد.

البته سوالی دیگر: آیا در 87 دقیقه قبل از گل هوادار و اشتباه داور، پرسپولیس نمایش موردنظر سرمربی‌اش را ارائه کرد؟ این پرسشی است که شاید نیاز باشد یحیی تامل بیشتری در آن داشته باشد و آینده تیمش را با پاسخ منصفانه به این سوال ترسیم کند و ذهنیت خود را در مسیر دیگری قرار دهد که چیزی ورای خرده‌گیری فعلی است.

1801558

هواداران پرسپولیس انتظار داشتند ماجراهای شهرآورد فصل گذشته و اعتراض یحیی بعد از گل تساوی استقلال، درس مهمی برای او داشته باشد. حالا که حدود یک سال از آن روزها گذشته، با تردید کمتری می‌توان گفت که برخورد سرمربی پرسپولیس در این بازی، جام را خیلی زودتر از موعد، از پرسپولیس گرفت و این تیم را در سراشیبی سقوط قرار داد.

بنابراین شاید بهتر باشد که یحیی بپذیرد تیم او نمایش موردنظر خود و هواداران پرسپولیس را حداقل در نیم فصل دوم ارائه نکرده و بخشی از علت این افت ناگهانی، به واکنش‌های سرمربی پرسپولیس برمی‌گردد؛ کسی که حالا 10 هفته فرصت دارد تا دوباره تیمش را در ریل موفقیت قرار دهد و از تکرار کابوس فصل گذشته جلوگیری کند.

نکته مهم اینکه در حاشیه بازی پرسپولیس - هوادار، تماشاگران هیچ شعاری علیه یحیی گل‌محمدی سر ندادند و شاید این‌چنین احترام و علاقه خود به سرمربی تیم را ثابت کردند و ترجیح دادند اعتراض به نحوه بازی تیم را با کنایه به بازیکنان نشان بدهند اما شاید در شکست بعدی، دیگر این حاشیه امن برای یحیی هم وجود نداشته باشد.

عکس از امیرحسین خیرخواه

دیدگاه‌ها