کد خبر : 1870318 | 25 بهمن 1401 ساعت 12:36 | 24.8K بازدید | 4 دیدگاه

شبیه به تیم ناامیدی که رویایی شد

ساپینتوی منصوریان، پیش به سوی قهرمانی!

چهار برد پیاپی و زدن 12 گل، آبی‌های پایتخت را به کورس قهرمانی برگردانده است، کورسی که حالا سه مدعی بزرگ دارد.

ساپینتوی منصوریان، پیش به سوی قهرمانی!

به گزارش " ورزش سه "،  باخت در تبریز در روزی که استقلال از روزهای اوج خود فاصله گرفته بود و دبل شدن در برابر سپاهانی که این روزها با شش برد پیاپی صدر جدول را به رنگ زرد در آورده است و روند رو به رشد پرسپولیس در روزهایی که بدون مهاجم نتایج دلخواه را کسب می‌کرد، هواداران استقلال را ناامید از ادامه لیگ کرده بود. پنالتی دقیقه 92 برابر سپاهان در هفته شانزدهم و شکست دوباره این تیم برابر یکی از رقبای رودرو، هوای آفتابی تیم ساپینتو را که قبل از آغاز جام جهانی خوب فوتبال بازی می‌کرد را ابری و تیره وتارکرده بود.

ساپینتو که بعد از از دست دادن تساوی در اصفهان و شکست در لحظات آخر از دست مدافع خود عصبانی بود و اختلاف هشت امتیازی را با صدر جدول می‌دید، در کنفرانس خبری از بازگشت مجدد استقلال به کورس قهرمانی گفت و هشت امتیاز را قابل جبران دید. اتفاقی که برای خوشبین ترین هواداران استقلال هم رویایی بود، رویایی که این روزها رنگ واقعیت به خود گرفته است و تیم او با چهار برد پیاپی در بهمن ماه، بازگشت خود به جمع مدعیان را با صدای بلند فریاد می‌زند.

چهار برد پیاپی با زدن 12 گل و خوردن سه گل از 6 بهمن تا 24 بهمن، رفتاری  است مشابه با تیم جون گرفته علیرضا منصوریان در لیگ سال 95-96 که با زدن 12 گل و خوردن 4 گل از 3بهمن تا 24 بهمن، ماهی رویایی را برای هواداران استقلال ساخت، در آن سال استقلال منصوریان در فاصله این بازی‌ها در پلی آف آسیا هم موفق شد السدقطر را در ضربات پنالتی از سر راه بردارد و در بازی 24 بهمن پرسپولیس برانکو را با جوانان آن روزهای استقلال سه گله کند تا یکی از ماه‌های فراموش نشدنی هواداران استقلال ساخته شود.

1801729

باخت دو بریک استقلال برابر استقلال خوزستان در 28 دی سرآغاز نمایش درخشان تیمی شد که در ادامه سه گل به صنعت نفت در آبادان زد، پیکان را در تهران با نتیجه سه بر دو شکت داد، ماشین سازی را در زمین برفی تبریز سه گله کرد و در روز 24 بهمن در دربی تهران پرسپولیس را در هفته 21 لیگ با نتیجه سه بر دو شکست داد. در آن سال، منصوریان و در ادامه مسابقات دو تساوی برابر سیاه جامگان و گسترش فولاد به دست آورد و با یک شکست در برابر تراکتور ، در روز آخر رقابت ها سپاهان را برد تا با 57 امتیاز و بعد از پرسپولیس 66 امتیازی سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را با رتبه دوم جدول رده بندی کسب کند.

تیم ساپینتو هم همان راه تیم منصوریان را در حال سپری کردن است. آنها بعد از باخت دو بر یک در برابر سپاهان در 29 دی، با 4 گل ملوان بردند، مس کرمان را با نتیجه سه بردو از پیش رو برداشتند، نفت مسجد سلیمان سومین قربانی بهمن ماه ساپینتو و شاگردانش با نتیجه سه بریک بود و در روز 24 بهمن موفق شدند دربی تهران برابر پیکان را با دو گل به نفع خودبه پایان برسانند. یک بهمن فراموش نشدنی دیگر برای هواداران و بازگشت به کورس قهرمانی، مسیری است که ساپینتو دراین یک ماهه بعد از هشت امتیاز اختلاف با پرسپولیس طی کرد تا حالا هم امتیاز با این تیم یکی از مدعیان اصلی قهرمانی و دبل قهرمانی برای اولین بار در تاریخ باشگاه استقلال باشد.

1801731

اگر تیم منصوریان در آن سال و در پایان هفته بیست و یکم 37 امتیازی بود و در ادامه با کسب 20 امتیاز 57 امتیازی شد، تیم ساپینتو در پایان هفته بیستم 39 امتیازی است و می‌تواند روی 30 امتیاز دیگر هم حساب کند و آبی‌ها را به آروزی دیرینه خود که همان دفاع از عنوان قهرمانی است برساند.

ایجاد موقعیت‌های متعدد گلزنی با چهار حمله‌ور همیشگی، محبی، قایدی، مطهری و یامگا روی دروازه حریفان و بازگشت قایدی به دوران خوب فوتبالی و رضاوند متحول شده در میانه میدان با روزبه چشمی که این روزها دایره دید 360درجه ای در میدان دارد و ایجاد فرصت‌های گلزنی متعدد بر روی دروازه رقبا، استقلال را در روزهای خوب سپاهان یکی از مدعیان قهرمانی معرفی کرده است. مدعی که فرصت زیاد ایجاد می‌کند و این روزها نسبت به اواسط فصل، فرصت کمتری به رقبا می‌دهد.

تنور لیگ بعد از سپری شدن دو سوم رقابت‌ها داغ داغ شده است، سپاهان زیرک امتیازات را درو می‌کند، تیم یحیی بعد از روزهای خوب گذشته از 12 امتیاز ممکن در چهار بازی گذشته تنها 4 امتیاز کسب کرده است، ولی همچنان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است، استقلال ساپینتو دوباره به روزهای خوب خود در قبل از جام جهانی برگشته است و فوتبال چشم نوازی را ارائه می‌کند، گل گهر در رده چهارم منتظر لغزش رقباست و ندیدن بازی های تیم تراکتور خمس برای بینندگان تلویزیونی فرصت سوزی است.

1801730

شاید این نوع جبران امتیازاتی که ساپینتو در این  چهار هفته انجام داد در ادامه رقابت‌ها به دفعات و توسط تیم های مختلف تکرار شود و قهرمان این لیگ در ثانیه‌های آخر مشخص شود، مثل روزی که پرسپولیس قهرمان دوره اول و هفتم رقابت‌ها شد، یا روزی که استقلال خوزستان نگذاشت بازگشت رویایی سرخ‌ها بعد از هفته یازدهم به قهرمانی ختم شود و یا سپاهانی که جام را از تبریز به تهران آورد تا تراکتور به آن چه لیاقتش را داشت نرسد.

محمدرضا تقی خانی

دیدگاه‌ها