کد خبر : 1870380 | 25 بهمن 1401 ساعت 17:30 | 113.3K بازدید | 332 دیدگاه

دلچسب و تماشایی، بدشانس و خوش شانس

سپاهان ۲ - ذوب‌آهن ۱، دربی زیبا، صدرنشین جذاب

تیم فوتبال سپاهان در یک بازی مهیج و نفس‌گیر موفق به شکست رقیب همشهری شد و اختلاف خود را با دو مدعی اصلی قهرمانی که استقلال و پرسپولیس هستند، به سه امتیاز رساند.

سپاهان ۲ - ذوب‌آهن ۱، دربی زیبا، صدرنشین جذاب

به گزارش "ورزش‌سه"، ذوب‌آهن که هفته‌ها با تارتار طعم پیروزی را نچشیده بدشانس بود که در برهه‌ای بسیار بد به دیدار سپاهان رفت؛ جایی که شاگردان مورایس روی ریل پیروزی قرار دارند و برای کسب هفتمین پیروزی متوالی اگرچه مقابل سبزپوشان اصفهانی در هوای بارانی نقش جهان به مشکل خوردند، اما با هر زحمتی بود، این ماموریت را موفقیت‌آمیز تمام کردند. ذوب‌آهن هر چه در نیمه اول خوش شانس بود، در دقایق پایانی این مسابقه بدبیاری داشت تا تارتار در این شرایط بسیار دشواری که در آن گرفتار شده نتواند حداقل یک امتیاز کسب کند.
گل اول مسابقه در دقیقه 10روی غافلگیری سپاهانی‌ها و به ویژه رامین رضائیان رقم خورد که نتوانست واکنش خوبی روی ارسال صدقی و ضربه تمام کننده اسلامی مهاجم جوان ذوب‌آهن داشته باشد که از پشت مدافع راست طلایی پوشان حرکت کرد و با یک ضربه نرم دروازه نیازمند را باز کرد. پس از این گل شاگردان مورایس سراپا حمله شدند، اما هر چه زدند به در بسته خورد و سه مرتبه هم تیرک دروازه حبیب فرعباسی لرزید تا 45 دقیقه اول با پیروزی تیم میهمان در هوای بارانی نقش جهان تمام شود.
با شروع نیمه دوم تارتار پورعلی را در میانه زمین جانشین آشوری کرد و مورایس هم کریمی و علی‌محمدی را بیرون کشید تا کاتاتو و یاسین سلمانی به جای این دو بازی کنند؛ تغییراتی که خیلی زود به سود تیم میزبان جواب داد. ابتدا شهریار مغانلو در دقیقه 50 روی ارسال دیدنی میلاد زکی‌پور از سمت راست خط دفاعی ذوب‌آهن قفل دروازه فرعباسی را باز کرد و چهار دقیقه بعد هم شوت کاتاتو خرید جدید برزیلی مورایس پس از برخورد به مدافع تیم حریف به احمدزاده رسید تا این بازیکن تکنیکی توپ را روی پای چپش بیاورد و گل دوم را برای زردپوشان اصفهانی در دقیقه 54 ثبت کند.
پس از این دو گل بازی آرام شد ولی در دقایق پایانی شاگردان تارتار برای زدن گل تساوی جلو کشیدند و چند حمله بسیار خطرناک ترتیب دادند که مهم‌ترینشان در دقیقه 5+90 با ضربه سر اکوان بالاتر از رامین رضائیان روی تیرک دوم سپاهان با اختلاف کم به اوت رفت، تا حساب دو تیم در داستان خوش شانسی و بدشانسی در این دربی جذاب پاک شده باشد. 
سپاهان با این سه امتیاز ارزشمند گام بلندی در مسیر کسب قهرمانی برداشت و در سوی دیگر ذوب آهن با تارتار 20 امتیازی باقی ماند.
با گزارش زنده این دیدار همراه ورزش سه باشید:

سه شنبه 25 بهمن ماه
سپاهان – ذوب آهن؛ ورزشگاه نقش جهان؛ تعداد تماشاگر: 
داوران: کوپال ناظمی، محمدرضا ابوالفضلی، محمد هاشمی‌نسب.
داور چهارم: مسعود حقیقی 
ناظر: اسماعیلی صفیری

ویدئو: 272560

ترکیب سپاهان: 
پیام نیازمند، محمد دانشگر، جونیور نیلسون، میلاد زکی‌پور، رامین رضائیان، مسعود ریگی،  جلال الدین علی محمدی (۴۶- یاسین سلمانی)، محمد کریمی (۴۶- ایگور کاتاتو)، امید نورافکن(2+90 - محمد قربانی) فرشاد احمدزاده ( ۹۰ محمد علی‌نژاد) شهریار مغانلو
سرمربی: ژوزه مورایس

ترکیب ذوب آهن: 
حبیب فرعباسی، امیرحسین صدقی، حامد نورمحمدی (15- نادر محمدی)، سیدمحمد قریشی، سجاد آشوری (۴6- پوریا پورعلی)، صادق صادقی، آرمان اکوان، امیرحسین رنگرز جدی، محمد سلطانی‌مهر، محمدحسین اسلامی، محمدرضا سلیمانی اصل
سرمربی: مهدی تارتار

🟨اخطارها:
ذوب آهن: نادر محمدی (19) ، محمد قریشی (21) ، امیرحسین صدقی (38)

سپاهان: فرشاد احمدزاده (87) شهریار مغانلو (5+ 90)

⚽شرح گل:
ذوب آهن (1-0): در شرایطی که سپاهان تیم برتر میدان بود در دقیقه 10 روی پاس امیر حسین صدقی و غفلت رامین رضائیان، اسلامی بازیکن جوان ذوب آهن موفق به ثبت گل اول مسابقه برای سبزپوشان اصفهانی در نقش جهان شد.

ویدئو: 272552

سپاهان (۱-۱): در دقیقه ۵۰ سرانجام مقاومت تیم ذوب آهن شکست و ارسال دقیق زکی‌پور با ضربه سر تماشایی شهریار مغانلو گل تساوی را ثبت کرد.

ویدئو: 272556


سپاهان (۲-۱): در دقیقه ۵۴ شوت کاتاتو یکی از تعویضی‌های مورایس در نیمه دوم پس از برخورد به مدافع ذوب‌آهن به احمدزاده رسید و این هافبک هم توپ را در محوطه جریمه روی پای تخصصی خود آورد و گل دوم را ثبت کرد.

ویدئو: 272557

شرح بازی 
نیمه اول این مسابقه را باید به طور کامل به تیم سپاهان اختصاص داد. آنها به جز غفلتی که در دقیقه ١٠ روس گل ذوب‌آهن کردند به طور کامل بر توپ و میدان احاطه داشتند و اگر بدشانس نبودند و سه بار به تیرک دروازه نمی‌زدند، در همین نیمه کار تمام می شد. 
با این حال حملات سپاهان با تغییرات مورایس در نیمه دوم خیلی زود به ثمر نشست تا شهریار و فرشاد با به ثمر رساندن دو گل تماشایی سپاهان را پیش بیندازند. پس از این گل بازی به تعادل کشیده شد و اگرچه ذوب آهن در دقایق پایانی حملات خطرناکی ترتیب داد اما اینبار شانس با آنها برای زدن گل تساوی یار نبود.

⏱دقایق حساس:
دقیقه 4: پاس شهریار مغانلو برای نورافکن می‌رفت خیلی زود برای سپاهان اولین گل را به همراه داشته باشد، اما واکنش دیدنی فرعباسی مانع از گلزنی نورافکن شد.
دقیقه 6: اینبار جلال علی‌محمدی بود که به یک توپ سرگردان در محوطه جریمه رسید. ولی ضربه او در آن شرایط دقت کافی را نداشت و توپ از بالای دروازه راهی اوت شد.
دقیقه 15: محمد دانشگر پیش کشیده با یک ضربه سر تماشایی تیرک دروازه ذوب آهن را لرزاند ولی بدشانس بود و توپش وارد دروازه نشد.
دقیقه 22: ضربه سرکش رامین رضائیان که از روی ضربه ایستگاهی زده شد، پس از برخورد به تیرک دروازه به بازی برگشت. سپاهان چند دقیقه قبل هم تیرک دروازه ذوب آهن را لرزانده بود.

ویدئو: 272554

دقیقه ۲۸: پاس رو به عقب خطرناک فرشاد احمدزاده در حالی که شهریار مغانلو ایستاده بود تا ضربه نهایی را به توپ بزند با واکنش سریع اسلامی از محوطه جریمه دور شد.
دقیقه ۳۲: اینبار محمد کریمی بود که در محوطه جریمه اقدام به شوتزنی کرد و ضربه او به تیر دروازه خورد تا برای سومین طی دقایق اخیر سپاهانی‌ها تیر دروازه فرعباسی را به لرزه در آورده باشند.
دقیقه ۳۸: اینبار شوت محمد کریمی از داخل محوطه جریمه با واکنش حبیب فرعباسی به کرنر فرستاد چه شد و در ادامه ضربه سر دانشگر با اختلاف از بالای دروازه به اوت رفت.
دقیقه ۴۳: سپاهان دو مرتبه دیگر با ضربات سراحمدزاده و مغانلو دروازه ذوب آهن را تهدید کرد. اولی با واکنش فرعباسی به کرنر رفت و دومی با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۴۸: سپاهان باز هم طوفانی بازی را آغاز کرد و در دقایق ابتدایی نیمه دوم با دو ضربه از احمدزاده و مغانلو دروازه فرعباسی را به شدت تهدید کرد.

دقیقه ۸۲: ضربه سر فرشاد احمدزاده روی ارسال نورافکن با فاصله یکی دو متری راهی اوت شد.

دقیقه ۸۶: شوت سرکش رامین رضاییان از روی ضربه ایستگاهی با نوک انگشتان حبیب فرعباسی به کرنر فرستاده شد.

دقیقه ۸۹: محمدرضا سلیمانی پس از چرخش زیبایی که درست چسبیده به محوطه جریمه سپاهان داشت به سمت دروازه نیازمند شوت زد ولی این دروازه بان به خوبی توپ را مهار کرد.

دقیقه 5+90: ضربه سر آرمان اکوان چیزی نمانده بود سه امتیاز را از سپاهان بگیرد ولی اینبار در این مسابقه سپاهانی‌ها خوش شانس بودند که توپ با اختلاف بسیار کمی راهی اوت شد.

📌 اتفاق ویژه 
کسی هفتمین پیروزی متوالی اتفاق ویژه این مسابقه بود. البته در جریان بازی می‌توان به خوش شانسی و بدشانسی دو تیم هم پرداخت. در نیمه اول بازی به کام ذوب‌آهنی‌ها پیش رفت و در نیمه دوم علیه این تیم بود تا با کنار زدن کلیدواژه‌هایی خوش شانسی و بدشانسی سه امتیاز به تیمی برسد که شایسته سه امتیاز بود.

🥇بهترین بازیکن زمین 
می‌توان به نام چند بازیکن سپاهان در روزی که آنها هفتمین پیروزی متوالی را جشن گرفتند اشاره کرد. شهریار مغانلو، امید نورافکن، فرشاد احمدزاده و میلاد زکی‌پور از بازیکنان شاخص سپاهان در این مسابقه بودند. محمد دانشگر هم حضوری همیشگی در خط هجومی طلایی پوشان داشت. ریگی و کریمی هم به خوبی وظایف خود را در این مسابقه انجام دادند.

🔴حواشی:
* از ساعاتی پیش از شروع بازی بارش شدید باران در اصفهان آغاز شده است.
* باوجود بارش باران، در مسیرهای ورزشگاه نقش جهان هواداران سپاهان و ذوب‌آهن دیده می‌شوند.
* طرفداران سپاهان با تعداد بیشتری در حال حرکت به سمت ورزشگاه هستند.
* بازیکنان دو تیم یک ساعت پیش از شروع بازی برای گرم کردن وارد زمین شدند.
* ورزشگاه نقش جهان باتوجه به پیشبینی هواشناسی، کاملا کاورپوش شده بود.
* در دقایقی که بازیکنان خود را گرم می‌کردند، زمین چمن نیز تا حدی خیس شد.
* طرفداران سپاهان مشغول تشویق ژوزه مورایس هستند.
* بازیکنان ذوب آهن با سویشرت مشکی رنگ وارد زمین شدند اما سپاهانی‌ها با کیت اصلی در مراسم ابتدایی حضور دارند.
* با شروع بازی لحظه به لحظه بر تعداد تماشاگران اضافه می‌شود.
*مهدی تارتار در دقیقه 15 به دلیل مصدومیت نورمحمدی مجبور به تعویض این بازیکن و استفاده از نادر محمدی شد که پرتاب های این بازیکن تعویضی احتمالا سپاهانی ها را در ادامه بازی اذیت خواهد کرد.

دیدگاه‌ها