کد خبر : 1870394 | 25 بهمن 1401 ساعت 17:03 | 21.6K بازدید | 43 دیدگاه

داور VAR بازی آرسنال-برنتفورد محروم شد

بعد از رسوایی گل برنتفورد به آرسنال، لی میسون، داور VAR آن بازی، از بازی های این هفته لیگ برتر کنار گذاشته شد.

داور VAR بازی آرسنال-برنتفورد محروم شد

به گزارش "ورزش سه"، آرسنالی‌ها همچنان از مردود اعلام نشدن گل برنتفورد به تیم‌شان در بازی دیشب عصبانی هستند چرا که معتقدند این تصمیم نادرست ممکن است به بهای از دست رفتن قهرمانی‌شان در پایان فصل منجر شود.

1801061

آنچه عصبانیت آرسنالی‌ها را بیشتر کرده این است که کمیته داوران لیگ برتر نیز تائید کرد که رئیس این کمیته، هاوارد وب، در تماسی با باشگاه آرسنال به اشتباه VAR در بازی مقابل برنتفورد اعتراف کرده و آن را خطای انسانی دانسته است. به این ترتیب شکی باقی نمانده که پیش از به ثمر رسیدن گل ایوان تونی به آرسنال، کریستین نورگارد، دیگر بازیکن برنتفورد در موقعیت آفساید قرار داشت و این گل نباید پذیرفته می‌شد، اما در جریان بازی بعد از وقفه‌ای 3 دقیقه‌ای VAR حکم داد که گل درست بوده است. لی میسون که در آن بازی مسئولیت VAR را به عهده داشت، دچار اشتباه فاحشی شد و توپچی ها دو امتیاز کلیدی را از دست دادند.

1801850

طبق گزارش سان، میسون 51 ساله که بازنشست شده و فقط به عنوان داور VAR فعالیت می کند، در فهرست داوران VAR این هفته بازی های لیگ برتر نیست و هنوز مشخص نیست که در هفته های بعدی شرایط او چگونه خواهد بود.

لی میسون در گذشته هم با جنجال‌های مشابه روبه‌رو بوده است. او در سال 2021 در جریان دیدار وستهم و ساوتهمپتون دو کارت قرمزی که داور نشان داده بود را برگرداند ولی بعد مشخص شد که اشتباه کرده است. در نتیجه او از وظایف خود به عنوان داور VAR استعفا داد ولی بعد از مدتی به مسئولیتش بازگشت.

دیدگاه‌ها