کد خبر : 1870443 | 25 بهمن 1401 ساعت 21:25 | 128.6K بازدید | 68 دیدگاه

سهم بیشتر برای سه تیم؛

تیم منتخب هفته بیستم لیگ برتر

نفرات منتخب هفته را بازیکنانی با بهترین کیفیت در تیم‌های خود تشکیل می‌دهند.

تیم منتخب هفته بیستم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، برترین‌های این هفته لیگ برتر در حالی انتخاب شدند که استقلال دوباره توانست به روند فوق‌العاده‌اش ادامه دهد و یک پیروزی ارزشمند برابر پیکان به دست بیاورد تا در کورس رقابت با پرسپولیس قرار بگیرد و هم‌امتیاز با آنها شود که این عملکرد موجب حضور دو آبی‌پوش در تیم منتخب شد.

مس رفسنجان نیز مسابقه حساس و جذاب خود مقابل فولاد خوزستان را با پیروزی 2 بر صفر پشت سر گذاشت تا دو بازیکن این تیم هم به جمع برترین‌ها برسند و هوادار هم برد شگفت‌انگیزی در لحظات پایانی برابر پرسپولیس به دست آورد تا دو سهم را به خود اختصاص دهد و در نهایت پنج بازیکن دیگر تیم منتخب هفته بیستم لیگ برتر از نگاه "ورزش سه" را نفرات تاثیرگذار تیم‌های سپاهان، گل‌گهر سیرجان، آلومینیوم اراک، مس کرمان و ذوب‌آهن تشکیل داده‌اند که اسامی و شرح عملکردشان را در زیر می‌خوانید:

* دروازه‌بان
حبیب فرعباسی (ذوب‌آهن)
ذوب‌آهن دربی اصفهان را با نتیجه ۲ بر یک باخت و انتخاب دروازه‌بان تیم بازنده چندان برای تیم هفته معقول به نظر نمی‌رسد، اما کسانی که دیدار جذاب سپاهان و ذوب‌آهن را تماشا کردند، به خوبی در جریان عملکرد فوق‌العاده دروازه‌بان ذوب قرار گرفتند و ژوزه مورایس هم در کنفرانس خبری پس از مسابقه به تمجید از عملکرد این سنگربان روی ضربات پیاپی بازیکنان تیمش پرداخت. فرعباسی دو گل از سپاهان خورد و سه بار هم تیرک دروازه‌اش لرزید، اما اگر در چارچوب دروازه ذوب‌آهن نبود، ضمن اینکه شاید تیمش در همان دقایق ابتدایی از نورافکن گل اول را می‌خورد، با یک شکست سنگین ورزشگاه نقش جهان را ترک می‌کرد. به همین دلیل در روزی که سایر گلرها در مسابقات لیگ برتر عملکرد قابل‌توجهی نداشتند، دروازه‌بان بازنده در دربی اصفهان به عنوان گلر هفته انتخاب شد.

1739526

* مدافعان
صالح حردانی (استقلال)
بازگشت به دفاع راست استقلال برای او و تیمش خوش‌یمن بود و عملکردی که مقابل پیکان ارائه داد، شاید جایگاهش را در ترکیب تثبیت کند و او را به جمع مهره‌های مورد اعتماد ساپینتو برساند. صالح حردانی در تقابل با پیکان و مقابل بازیکنان تکنیکی و ریزنقش این تیم بارها با توپ‌گیری و قطع موقعیت‌ها اجازه نداد توپی از آن جناح به سمت دروازه‌شان برود و همچنین در فاز هجومی نیز رونده و تاثیرگذار بود که نتیجه آن، یک گل تماشایی با شوت روی پا از پشت محوطه جریمه شد تا یک برد مهم را برای هم‌امتیاز شدن با پرسپولیس جشن بگیرند.

1801814

وحید محمدزاده (آلومینیوم)
مدافع باتجربه اراکی‌ها روز فوق‌العاده‌ای را مقابل تیمی پشت سر گذاشت که ۳ برد پیاپی را تجربه کرده بود و هدفی جز کسب چهارمین پیروزی متوالی، آن هم در حضور هوادارانش نداشت. با این حال آلومینیوم در این مسابقه با اتکا به نمایش مدافعان خود ازجمله بازیکن باتجربه‌ای مثل محمدزاده، توانست با کنترل عمق دفاعش و محدود کردن محمد عباس‌زاده، فرصت ضربه زدن از این ناحیه را از تراکتور سلب کند. همچنین استفاده از ضربات ایستگاهی که حربه اصلی سرخ‌های تبریزی با توجه به حضور ریکاردو آلوز است، مقابل آلومینیوم مورد استفاده تراکتور قرار نگرفت. چرا که شاگردان رحمتی در خط دفاع، به خصوص محمدزاده، روی کرنرها و البته کاشته‌های به دست آمده، عملکرد بهتری نسبت به بازیکنان تراکتور داشتند و امتیاز ارزشمندی از ورزشگاه یادگار امام تبریز به خانه آوردند.

1801921

مهدی ترکمان (مس رفسنجان)
حضور توامان میثم تیموری و مهدی ترکمان در ترکیب 2-5-3 مورد نظر کادر فنی به عنوان دو هافبک چپ نارنجی‌پوشان، موهبتی برای هواداران مس و محمد ربیعی بوده است. تیموری و ترکمان فصل فوق‌العاده‌ای را به عنوان دو رقیب در کنار هم سپری می‌کنند. در مصاف با فولاد خوزستان میثم تیموری به دلیل محرومیت حضور نداشت تا بار دیگر فرصت به مهدی ترکمان برسد و این بازیکن که پیش‌تر دو گل ارزشمند برای تیمش به ثمر رسانده بود، این بار در نقش سازنده ظاهر شد و با ارسال دقیق کرنر خود روی تیرک اول زمینه‌ساز گل محبی شد.

1788797

* هافبک‌ها
مسعود شجاعی (هوادار)
شجاعی، خرید بزرگ پنجره زمستانی هوادار، در بازی مقابل پرسپولیس برای نخستین بار در ترکیب فیکس هوادار قرار گرفت. کاپیتان سابق تیم ملی که در سه بازی قبلی در نیمه دوم و برای مدیریت بازی به زمین می‌رفت، این بار با بازوبند کاپیتانی هوادار از ابتدا در زمین بود. شجاعی به نوعی رهبری برد بزرگ هوادار مقابل پرسپولیس را برعهده داشت. شجاعی با پاس‌هایش سعی در باز کردن گره بازی در میانه میدان برای تیمش را داشت و در زمین مدام با هم‌تیمی‌هایش حرف می‌زد و به آنها از نظر روحی و فنی مشاوره می‌داد و نقش کاپیتانی خود را به درستی ایفا کرد.

1801554

امید نورافکن (سپاهان)
پس از محرومیت در هفته نوزدهم، بار دیگر امید نورافکن به ترکیب اصلی سپاهان بازگشت. اگر سپاهانی‌ها در نیمه اول بدشانس نبودند و عملکرد بسیار خوب فرعباسی اتفاق نمی‌افتاد، آنها در همان دقایق ابتدایی با ضربه تماشایی نورافکن به گل‌ می‌رسیدند و احتمالا یک پیروزی پرگل را جشن می‌گرفتند؛ ولی سنگربان ذوب‌آهن با واکنش تماشایی خود مانع شد. در ادامه همچنان نورافکن یکی از خطرناک‌ترین بازیکنان سپاهان در زمین حریف بود و اگرچه در این مسابقه نتوانست گل بزند یا پاس گل بدهد، اما بارها با قدرت بدنی، ذهنی و فنی خود مدافعان تیم حریف را آزار داد. او در نیمه دوم با ورود کاتاتو به زمین پستش را عوض کرد و در میانه میدان هم با جنگندگی تمام عیار به حفظ پیروزی مهم تیمش کمک کرد. مورایس سرانجام در وقت‌های اضافی این بازیکن دونده و انرژیک خود را تعویض کرد.

1793204

* وینگرها
محمدرضا حسینی (گل‌گهر)
پس از سه هفته پرفشار برای محمدرضا حسینی در ترکیب تیم جدید، سرانجام روز خوشی هم برای این ستاره از راه رسید و او در انزلی مرد شماره یک تیمش در مصاف با شاگردان مازیار زارع در ورزشگاه سیروس قایقران بود. حسینی در این مسابقه گل اول تیمش را روی ارسال دقیق ضربه کرنر نوید عاشوری با ضربه سر به ثمر رساند و گل دوم تیمش را با استفاده از اشتباه رضا حیدری گل تیم میزبان ساخت تا ضمن پشت سر گذاشتن روزهای پرفشار، شکی در انتخاب شماره 20 گل‌گهر به عنوان یکی از برترین‌های هفته بیستم لیگ بیست و دوم باقی نماند.

1801757

محمدمهدی محبی (مس رفسنجان)
محبی فصل گذشته در پیکان فرصت چندانی برای بازی به دست نیاورد، ولی در فصل جدید با توجه به عملکرد دور از انتظار برخی مهره‌های هجومی مس، نظیر منشا، از سوی محمد ربیعی که به توانایی‌های این بازیکن 23 ساله اعتماد دارد، شانس بیشتری برای بازی به دست آورده و سرانجام در سیزدهمین حضور با پیراهن مس موفق به ثبت گل تساوی شد؛ گلی تماشایی که روی ارسال خوب ترکمان با اقدامی زلاتان‌گونه به گل اول مس برابر فولاد خوزستان تبدیل شد تا محبی که به‌تازگی در غم از دست دادن عزیزان خود نیز به سوگ نشسته، پس از ثبت این گل به جای خوشحالی، گریه کند. با این گل محبی احتمالا فرصت بیشتری از سوی ربیعی در بازی‌های باقی مانده پیدا خواهد کرد تا مسیر حرفه‌ای خود را بهتر بسازد.

1786378

* مهاجمان
مهدی قایدی (استقلال)
سرحال بودن او با نتیجه‌گیری استقلال همراه شده و کاری کرده که بردهای تیمش در سایه درخشش او قرار بگیرد. مهدی قایدی در تقابل با پیکان زودتر از آنچه تصور می‌شد، تیمش را پیش انداخت؛ او در دقیقه 9 پس از دریافت پاس آرش رضاوند، با یک حرکت در عرض و شوت ناگهانی دروازه رشید مظاهری را باز کرد تا این گل برد تیمش را پایه‌گذاری کند. قایدی در ادامه نیز با حرکات سریع خود خلق موقعیت داشت و علاوه بر آن، با گرفتن خطا تیمش را به ضربه ایستگاهی رساند و البته اگر خوش‌شانس بود، به یک گل دیگر هم می‌رسید.

1801791

عارف رستمی (مس کرمان)
برای بازیکنی که طعم آقای گلی در لیگ یک را چشیده، این روزها شرایط رویایی پیش می‌رود و او بعد از یک فصل تلخ در اولین تجربه لیگ برتری‌اش در ذوب‌آهن این بار در مس کرمان به گلزن اول کویر تبدیل شده است. رستمی در بازی با نساجی با یک گل و یک پاس گل سهم بزرگی برای پیروزی تیمش و فرار آنها از استرس سقوط ایفا کرد. عارف که گلزنی را طی هفته‌های اخیر به شکل جالبی دنبال کرده و از گل مقابل استقلال با ضربه ایستگاهی دیدنی استارت خورد و در ادامه در ثانیه پایانی برابر گل گهر بازی را به تساوی کشاند و در نهایت برابر نساجی یک اتفاق شیرین را به سرانجام رساند. او طلسم چند هفته‌ای یورگن لوکادیا را در صدر جدول گلزنان شکست و اکنون به همراه شهریار مغانلو مدعی کفش طلای این فصل ظاهر شده و باید دید در ادامه مسیر چه خواهد کرد.

1801843

محمدجواد محمدی (هوادار)
یکی از حساس‌ترین گل‌های هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر توسط مهاجم ۲۶ ساله هوادار به ثمر رسید. محمدی که پیش‌تر هم سابقه گلزنی در بازی‌های بزرگ را داشت این بار در لحظاتی که پرسپولیسی‌ها فکرش را هم نمی‌کردند دروازه بیرانوند را باز کرد. این بازیکن پرتلاش در دقایق پایانی بازی با توپ‌گیری از فرجی در دوئل با بیرانوند نیز موفق بود و گل سه امتیازی تیمش مقابل پرسپولیس را به ثمر رساند.

1801864

دیدگاه‌ها