کد خبر : 1870511 | 26 بهمن 1401 ساعت 10:55 | 2.6K بازدید | 1 دیدگاه

با این کار احتمال تبانی را به صفر رساندیم

رییس سازمان لیگ فدراسیون والیبال می‌گوید اقدامات دقیقی برای جلوگیری از تبانی در مرحله حذفی لیگ انجام پذیرفته است.

با این کار احتمال تبانی را به صفر رساندیم

به گزارش "ورزش سه"،محسن ترابی در واکنش به اینکه آیا یکی از ۴ تیم مرحله پلی‌اوت لیگ برتر والیبال تاکنون به صورت رسمی یا حتی شفاهی انصراف خوو را اعلام کرده، به میزان: تاکنون هیچ تیمی در مورد انصراف صحبتی با سازمان لیگ نداشته و رقابت‌های پلی‌آف و پلی‌اوت طبق برنامه قبلی از ۳۰ بهمن به میزبانی دو سالن فدراسیون و خانه والیبال برگزار خواهد شد. اینکه بازی کردن با تیم‌های قعر جدولی برای فرار از سقوط را بی‌عدالتی در نظر بگیریم، کاملا غیرمنطقی است چرا که در لیگ‌های معتبری مانند ایتالیا هم از چنین شیوه‌هایی استفاده می‌کنند.

رییس سازمان لیگ والیبال خاطرنشان کرد: جدا از اقداماتی مانند استانداردسازی تا تغییر در نحوه بازی‌ها، باید یادآور شوم که در نشست هماهنگی پیش از آغاز فصل ۱۴۰۱، برگزاری مرحله پلی‌اوت به تایید اکثریت مدیران باشگاه‌ها رسید و تمام تیم‌ها از نحوه برگزاری مطلع بودند و اینگونه نبوده که به یک باره تغییراتی در این سطح ایجاد شود.

ترابی در پایان با حمایت از برگزاری پلی‌اوت، گفت: هدف اصلی از برگزاری پلی‌اوت داغ‌‌تر نگه داشتن تنور رقابت تا هفته آخر است، چرا که با این شیوه تیم‌های پایین جدولی هم تا بازی آخر مرحله مقدماتی با تمام توان بازی می‌کنند. وقتی چنین شرایطی تا روز آخر باشد، احتمال تبانی یا بی‌اخلاقی‌هایی از این دست به حداقل یا به عبارتی به صفر می‌رسد. از فصل آینده هم علاوه بر این تغییرات دو تیم اول و دوم مرحله مقدماتی مستقیما راهی نیمه نهایی خواهند شد.

دیدگاه‌ها