کد خبر : 1870699 | 27 بهمن 1401 ساعت 11:16 | 23K بازدید | 4 دیدگاه

روایت عجیب ژینولا: هشت دقیقه مرده بودم!

دیوید ژینولا، ستاره سابق فوتبال فرانسه، از حمله قلبی که در جریان دیدار خیریه برایش دردسرساز شده بود صحبت کرده است.

روایت عجیب ژینولا: هشت دقیقه مرده بودم!

به گزارش "ورزش سه"، ژینولا در سال 2002 و با پیراهن اورتون از دنیای فوتبال خداحافظی کرد اما حضورش در یک بازی خیریه برای او دردسرساز شد.
او برای برگزاری دیدار خیریه در فرانسه در ماه می 2016 به میدان رفت و در جریان این بازی دچار حمله قلبی شد. او در این باره گفت: «من عملا به مدت هشت دقیقه مرده بودم و قلبم از کار افتاده بود!»
با این حال اقدام سریع تیم پزشکی حاضر در این دیدار و انجام سی‌پی‌آر روی او باعث شد که ژینولا بار دیگر به زندگی برگردد. مندی توانست جریان خون را در مغز او حفظ کند تا تیمش پزشکی با دستگاه‌های خاص خودشان بالای سر او برسند.
ژینولا در گفتگو با سان درباره این تجربه اظهار داشت: «وقتی بیهوش هستید، با چند انتخاب متفاوت روبرو هستید و دو مسیر پیش روی خودتان می‌بینید: زندگی یا مرگ. چرا من زندگی را انتخاب کردم؟ نمی‌دانم چون بیهوش بودم اما این واقعیت است که من همیشه یک مبارز بودم.»
او با اشاره به اقدام ارزشمند مندی گفت: «پزشکان گفتند اگر فردریک مندی به موقع اقدام نکرده بود و همچنین به مدت هشت دقیقه سی پی آر نشده بودم، ممکن بودم بمیرم یا تا آخر عمر فلج باشم چون اکسیژن کافی به مغزم نرسیده بود.»
نکته جالب اینجاست که ژینولا همسر فعلی‌اش را در همان روز دید و در این باره اضافه کرد: «زندگی گاهی وقتی به هیچ وجه انتظارش را ندارید، هدایای خوبی برایتان در نظر گرفته است.»
این ستاره سابق فرانسه درباره اهمیت این موضوع که همه باید اقدام فوری سی پی آر را بلد باشند اظهار داشت: «ما باید اطلاعات کافی به مردم بدهیم چون حداقل یک نفر در هر خانواده باید این کار را بلد باشید. شاید هرگز از آن استفاده نکنید اما باید بتوانید اگر اتفاقی افتاد واکنش درستی نشان دهید.»

دیدگاه‌ها