کد خبر : 1870787 | 27 بهمن 1401 ساعت 23:19 | 55K بازدید | 104 دیدگاه

بارسا 2-2 یونایتد: شبیه روزهای خوب گذشته

بارسا در مرحله یک‌شانزدهم نهایی لیگ اروپا دیدار رفت خود را در نوکمپ مقابل منچستریونایتد برگزار کرد و با تساوی 2-2 متوقف شد.

بارسا 2-2 یونایتد: شبیه روزهای خوب گذشته

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا امشب در نوکمپ میزبان منچستریونایتد بود تا دیدار رفت دو تیم در مرحله یک‌شانزدهم نهایی لیگ اروپا را برگزار کند.

شاگردان ژاوی امشب در حالی به مصاف منچستریونایتد رفتند که پیش از این مسابقه در رقابت‌های مختلف 8 پیروزی پیاپی را تجربه کرده بودند و به عنوان صدرنشین لالیگا با روحیه و اعتماد به نفس بالا وارد زمین شدند.

اما در سوی دیگر میدان هم شاگردان اریک تن‌هاخ بعد از یک دوره فوق‌العاده به مصاف بارسا رفتند. شیاطین سرخ هم از بعد از جام جهانی نتایج بسیار خوبی به دست آورده‌اند و با قرار گرفتن در رتبه سوم لیگ برتر حالا یکی از سه ضلع کورس قهرمانی این لیگ محسوب می‌شوند.

اولین موقعیت جدی مسابقه نصیب بارسا شد. گاوی در حاشیه محوطه جریمه با بازیکنان یونایتد درگیر شد و این به لواندوفسکی اجازه داد تا شوتی به سمت تیر دروازه یونایتد شلیک کند اما داوید دخیا با نوک انگشت‌های دست خود دروازه‌اش را نجات داد.

بارسا تا دقیقه 20 به حملات خود روی دروازه یونایتد ادامه می‌داد، ولی ضربه آزاد آلونسو و سپس شوت داوید آلبا از بالای دروازه یونایتد بیرون رفتند تا دروازه شیاطین سرخ بسته بماند.

اما یونایتد کم‌کم جریان بازی را تغییر داد و در دقایق بعدی موقعیت‌های خطرناکی روی دروازه بلوگرانا خلق کرد. برونو فرناندز با یک پاس عمقی خط دفاعی بارسا را سردرگم کرد و وخهورست از مرکز محوطه جریمه بارسا شوتی به سمت دروازه شلیک کرد و تراشتگن با بدن خود مانع از گلزنی این مهاجم هلندی شد. دو دقیقه بعد دروازه‌بان آلمانی بارسا بار دیگر ناجی دروازه تیمش شد. فرناندز ضربه آزاد را ارسال کرد و ضربه سر کاسمیرو می‌رفت به گل اول یونایتد تبدیل شود که تراشتگن بار دیگر مانع از باز شدن دروازه بارسا شد.

سنگربان آلمانی بارسا در دقیقه 34 یک بار دیگر مهاری درخشان داشت. شوت عالی رشفورد را تراشتگن با حرکتی آکروباتیک و با کف دست‌هایش دفع کرد تا یک گل صددرصد به نام ستاره این روزهای یونایتد نوشته نشود. نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در نیمه دوم بعد از دو موقعیت برای هر دو تیم در دقایق اولیه که چندان خطرناک نبود، در دقیقه 50 بارسا بالاخره موفق شد طلسم دروازه‌ها را باز کند. رافینیا کرنر به دست آمده برای بارسا را به شکل کات‌دار ارسال کرد. آلونسو از بازیکن مستقیم خود گریخت و با ضربه سری تماشایی دخیا را مغلوب کرد تا دروازه شیاطین سرخ باز شود.

1802507
1802508

اما خوشحالی کاتالان‌ها تنها 2 دقیقه طول کشید. فرد پاسی در سمت راست برای رشفورد فرستاد و این مهاجم انگلیسی با شوتی کم‌ارتفاع تراشتگن را مغلوب کرد تا نتیجه بار دیگر مساوی شود.

1802509
1802510
1802511

در دقیقه 59 شیاطین سرخ موفق شدند از حریف خود پیش بیفتند. یونایتد که صاحب کرنر شده بود، توپ را کوتاه ارسال کرد. رشفورد با یک دریبل تماشایی یک بازیکن بارسا را از پیش‌رو برداشت و ارسالی به روی دروازه انجام داد. ارسال او به بدن ژول کنده برخورد کرد و وارد دروازه تراشتگن شد تا این گل به عنوان گل به خودی به نام مدافع فرانسوی بارسا ثبت شود.

1802512
1802513

یونایتدها که روحیه بیشتری پیدا کرده بودند، در دقایق بعدی بهتر از حریف بازی می‌کردند. پاس رشفورد و شوت تک‌ضرب وان بیساکا می‌رفت دروازه بارسا را باز کند اما ضربه او دقت کافی را نداشت. فرد هم با یک پیشروی تک‌نفره از سمت راست دروازه تراشتگن را هدف گرفت که توپ او هم از کنار دروازه بیرون رفت.

بارسا کم‌کم از شوک بیرون آمد و حمله به سمت دروازه یونایتد را آغاز کرد. در دقیقه 76 پاس‌های ریسکی مدافعان یونایتد باعث شد ژول کنده پاس ارسالی کاسمیرو را قطع کرده و توپ را به رافینیا بسپارد. رافینیا توپ را به درون محوطه شش قدم یونایتد فرستاد. حضور لواندوفسکی برای مشغول کردن مدافعان یونایتد کافی بود تا ارسال رافینیا وارد دروازه شیاطین سرخ شود.

1802514
1802515

رافینیا چند دقیقه بعد، بار دیگر روی دروازه یونایتد خطرساز شد. این ستاره برزیلی پاس عمقی هم‌تیمی‌هایش را به زیبایی مهار کرد، ولی ضربه سر او را دخیا دفع کرد تا گل سوم کاتالان‌ها به ثمر نرسد.

درحالی‌که چهار دقیقه به پایان مسابقه باقی مانده بود. تورس ضربه آزادی را به درون محوطه جریمه ارسال کرد که در شلوغی بازیکنان دو تیم در نهایت ضربه سر کریستنسن به تیر دروازه برخورد کرد تا بارسا بار دیگر هم در به ثمر رساندن گل سوم ناکام بماند.

یک دقیقه بعد، ارسال ژول کنده از سمت راست را لواندوفسکی از دست داد، اما توپ مقابل پای فاتی افتاد تا او یک نیم‌والی به سمت دروازه یونایتد شلیک کند. دخیا با یک دست توپ را دفع کرد و مالسیا بود که توپ برگشتی را هم از منطقه خطر دور کرد تا دروازه تیمش را یک بار دیگر نجات دهد.

بازی در نهایت با تساوی 2-2 به پایان رسید. شاگردان ژاوی حالا برای صعود چشم به دیدار برگشت دارند که به میزبانی شیاطین سرخ در اولدترافورد برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها