کد خبر : 1871060 | 29 بهمن 1401 ساعت 17:50 | 26K بازدید | 33 دیدگاه

بی‌پولی بارسا، دلیل انتقال فلیکس به چلسی

یک رسانه اسپانیایی فاش کرد بارسلونا در سال 2022 برای خرید ژوائو فلیکس با اتلتیکومادرید به توافق رسیده بود، ولی به دلیل فیرپلی مالی نتوانست او را به خدمت بگیرد و فلیکس در نهایت بازیکن چلسی شد.

بی‌پولی بارسا، دلیل انتقال فلیکس به چلسی

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه اسپانیایی آ اس امروز در گزارشی اعلام کرد باشگاه بارسلونا در پنجره نقل و انتقالات زمستانی 2022 برای به خدمت گرفتن ژوائو فلیکس با اتلتیکو مادرید به توافق رسیده بود و این ستاره جوان پرتغالی در یک قدمی حضور در نوکمپ قرار داشت، اما تقدیر او چیز دیگری بود.

بر اساس این گزارش بارسا در مرحله اول با اتلتیکو به توافق رسیده بود که با پرداخت 70میلیون یورو ژوائو را جذب کند. اما مدیران روخی‌بلانکو بعد از مدت کوتاهی زیر قول و قرارشان زدند و به بارسا گفتند به این نتیجه رسیده‌اند که فلیکس ارزشی به مراتب بیشتر از این دارد. مذاکرات دوباره آغاز شد و در نهایت دو باشگاه به این توافق رسیدند که بارسا 135 میلیون یورو پرداخت کرده تا ستاره پرتغالی را به دست بیاورد.

1802954

البته بارسا قرار نبود کل این مبلغ را یکجا به اتلتیکو پرداخت کند و درصورتی‌که ژوائو موفق می‌شد به دستاوردهای مشخصی برسد، پرداخت‌های اضافی در نهایت مبلغ کل قرارداد را به 135 میلیون یورو می‌رساند. ولی بارسا در همان روزها متوجه شد این معامله به دلیل شرایط این باشگاه با قوانین فیرپلی مالی غیرممکن است.
به این ترتیب فلیکس 12 ماه دیگر در اتلتیکو ماندگار شد و در این مدت بارها با دیه‌گو سیمئونه، سرمربی این تیم، به مشکل برخورد کرد. در نهایت اتلتیکو به این نتیجه رسید که نگه داشتن ستاره پرتغالی غیرممکن شده است و این بود که امسال زمستان با دریافت پیشنهاد از چلسی با انتقال او موافقت شد تا فلیکس راهی لندن شود و پیراهن آبی چلسی را به تن کند.

1802960

جالب اینجاست که بارسا که زمستان سال گذشته نتوانست بازیکن موردعلاقه‌اش ژوائو فلیکس را به خدمت بگیرد، تابستان بعدی با فعال کردن چندین اهرم موفق شد مشکلات مالی‌اش را پشت سر بگذارد و چند ستاره گران‌قیمت مثل رافینیا، لواندوفسکی و ژول کنده را به خدمت بگیرد.

دیدگاه‌ها