کد خبر : 1871327 | 01 اسفند 1401 ساعت 01:32 | 66.5K بازدید | 5 دیدگاه

اتفاق عجیب برای قهرمان لیگ ستارگان؛

شاید در آسیا ۳ گل بزنید و حذف شوید!

احتمال داشت بهترین تیم قطری لیگ قهرمانان با وجود زدن سه گل از آسیا کنار برود.

شاید در آسیا ۳ گل بزنید و حذف شوید!

به گزارش "ورزش سه"، شروع رقابت‌های مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب با یک بازی هیجان‌انگیز و فوق‌العاده تماشایی بین دو تیم شناخته شده در لیگ ستارگان قطر همراه بود؛ دیداری که ۵ گل در آن رد و بدل شد و هر دو تیم هم ۷ ضربه پنالتی به یکدیگر زدند تا تیم صعود کننده مشخص شود.

الدحیل تنها شکست فصل خود را در هفته اول لیگ ستارگان قطر مقابل متحمل شده بود و پس از آن یک روند استثنایی در تمام بازی‌ها داشت که می‌خواست در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر الریان هم همان را دنبال کند، اما نزدیک بود آنها با وجود عملکرد کاملا هجومی و برتر نسبت به هموطن خود، بازنده شوند و خوش‌شانس بودند که پنالتی‌ها به نفع‌شان تمام شد.

1803549

دروازه شاگردان هرنان کرسپو در طول ۹۰ دقیقه فقط سه بار روی ضربات آزاد و تو‌پ‌های بلند تهدید شد و البته در یک صحنه هم گلر این تیم درخشید، اما در سمت مقابل توانستند در کنار حملات پرشمار که دو رقمی شده بود، سه گل هم بزنند که برای صعودشان کافی نبود!

ادمیلسون جونیور، ستاره برزیلی و مهره تاثیرگذار الدحیل که بازی را از روی نیمکت آغاز کرده بود، در دقیقه ۵۸ جانشین لوئیز شد که پس از ورود این بازیکن به زمین، شاگردان کرسپو موقعیت‌های خطرناک‌تری نسبت به قبل به وجود آوردند و دروازه الریان را هم باز کردند.

1803550
ادمیلسون باید پس از دو گل خود در جریان بازی این شادی را انجام می‌داد، اما مردود شدن گل‌های او کاری کرد تا پس از گل نشدن پنالتی هفتم الریان به خوشحالی بپردازد

یک دقیقه از ورود جونیور گذشته بود که این بازیکن، ارسال المعز علی از جناح راست به سمت چپ را دریافت کرد و با یک سرتوپ و شوت فنی چشم‌نواز به کنج دروازه الریان، گل اول بازی را به ثمر رساند، اما بخاطر حضور المعز علی در آفساید(پیش از پاس گل)، داور با بازبینی ویدئویی صحنه گل را مردود کرد.

هفت دقیقه وقت اضافه برای نیمه دوم بازی اعلام شده بود که در چهارمین دقیقه آن، الدحیل روی یک ضدحمله سریع از سمت راست زمین روی حرکت نام تائه هی و پاس در عرض این بازیکن، توسط المعز علی دروازه الریان را باز کرد ولی بالا بودن پرچم کمک داور دوم و تایید VAR برای دومین بار گل شاگردان کرسپو را نپذیرفت تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود.

1803552
ستاره سابق تیم ملی آرژانتین و سرمربی حال حاضر الدحیل از مردود شدن سه گل تیمش کلافه و متعجب شده بود و با وجود بازی بهتر تیمش برای رسیدن به برد استرس زیادی کشید

دقیقه ۱۰۱ زمانی بود که هرنان کرسپو از مردود شدن گل‌های تیمش  برای سومین بار در کنار زمین می‌خندید؛ در این لحظه یک پاس بلند پشت مدافعان الریان، ادمیلسون را در موقعیت تک به تک قرار می‌داد که این ستاره برزیلی پس از تنه به تنه شدن با بازیکن حریف و عبور از او، گلزنی کرد ولی داور ژاپنی خطای او را در یک تصمیم بحث‌برانگیز اعلام نمود.

الدحیل در دقیقه ۱۰۷ روی ارسال ادمیلسون جونیور و ضربه سر محمد مونتاری به گوشه دروازه گل اول بازی را به ثمر رساند که این بار نه پرچم بالا رفت، نه کمک‌های ویدئویی در هدست به داور ژاپنی صحبتی مبنی بر مردود کردن گل گفتند!

1803558
پرواز تماشایی گلر الدحیل برای مهار پنالتی موفق عوض کاری کرد تا شگفتی در لیگ قهرمانان با وجود مردود شدن سه گل اتفاق نیفتد و او تبدیل به مرد اول بین هم‌تیمی‌های خود شود

در شرایطی که شاگردان کرسپو با خیال راحت لحظات پایانی را دنبال می‌کردند و سعی در حفظ نتیجه داشتند، بازی مستقیم الریان از عقب زمین و ضربه پشت سر یوهان بولی و در نهایت شوت تماشایی انزونزی کاری کرد تا نتیجه یک بر یک شود و بازی به ضربات پنالتی برود!

الدحیل که در یک شب فوق‌العاده با یک نمایش عالی باید به برتری می‌رسید، حالا ممکن بود در ضربات پنالتی وداع تلخ و ناباورانه‌ای با لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد که هفت شوت مطمئن در پنالتی‌ها و مهار زیبای صلاح زکریا در هفتمین پنالتی، آنها را به جمع هشت تیم برتر آسیا رساند و مانع از خلق شگفتی شد.

1803554
بازیکنان الدحیل حق داشتند پس از یک رقابت نزدیک که در آستانه حذف بودند، مثل یک قهرمان خوشحالی کنند و پس از صعود با سرعت به سمت تماشاگران خودی در ورزشگاه الثمامه بروند

دیدگاه‌ها