کد خبر : 1871370 | 01 اسفند 1401 ساعت 09:59 | 5.9K بازدید | 2 دیدگاه

نه زیرمجموعه کسی هستم و نه زیر اعتقادم زدم

فلاح: مازندرانی‌ها 8 برابر از تهران جلوترند

مدیر فنی کشتی آزاد تهران با تاکید براینکه مازندران 8 ملی‌پوش دارد و تهران یکی، اعلام کرد که کشتی تهران باید خیلی سریع کار کند تا به مازندران برسد.

فلاح: مازندرانی‌ها 8 برابر از تهران جلوترند

به گزارش "ورزش سه" اکبر فلاح در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص نشست اخیر هم‌اندیشی کشتی تهران که با حضور او و محمد بنا برگزار شد، اظهار داشت: رئیس هیئت دعوت کرد که درددل و مشکلات مربیان استان را بشنویم. به هرحال باید آنهایی که کار می‎کنند و نمی‌کنند، آنهایی که برنامه دارند و ندارند و همچنین آنهایی که چند سال است یک جایی را گرفتند و هیچ اتفاقی هم نیفتاده، را بیشتر می‌شناختیم. این نشست برای شناسایی خوب بود و من فکر می‌کنم چنین جلساتی برای کار احتیاج است و باید تکرار شود تا دگرگونی زیادی در کار داشته باشیم.

وی در خصوص عوامل عقب‌افتادگی کشتی تهران تاکید کرد: وقتی هیئت تهران ضعیف باشد، ناحیه‌ها هم ضعیف می‌شود و مسئولان آن قسمت هیچ خلاقیتی انجام ندادند و کشتی به همین دلیل عقب افتاده، همه کارها در این چند سال خونسردانه و آرام پیش رفته که هیچ کار مثبتی را شاهد نبودیم.

فلاح در پاسخ به این سوال که امید دارد کشتی تهران بتواند از این فضا فاصله بگیرد؟ گفت: وقتی کار را قبول کردیم یعنی امید داریم. تهران با این جمعیت، این کشتی‌گیران و مربیان می‌تواند دوباره به روزهای خوبش برگردد. منتها چیزی که توقع می‌رود این است که چقدر دست رئیس هیئت باز است و 50 درصد قضیه این است که از نظر مالی کار حمایت شود و 50 درصد هم کار فنی است. یعنی کار 50-50 جلو می‌رود، اگر بخش فنی کم بگذارد هیئت نمی‌تواند بار را به دوش بکشد و اگر بخش مالی هیئت تامین نباشد، کار فنی دچار مشکل می‌شود. همه باید کمک کنیم و کسی کم نگذارد تا کشتی تهران جان بگیرد.

قهرمان پیشین کشتی جهان، مشکل اصلی تهران را مدیریت دانست و افزود: ما مدیران خوبی نداریم، هر جا آمدند خرابکاری کردند. مدیر خوب اگر بداند نمی‌تواند کار مثبتی انجام دهد، استعفا می‌دهد و می‌رود اما اینها ماندند. ما همیشه از مدیریت ضربه می‌خوریم، البته که کار فنی هم ایراد داشته و کار رها شده، خیلی مشکلات وجود دارد. مربیان، سازنده نیستند و برخی هم از عنوان مربی سازنده سوءاستفاده می‌کنند. اینهایی که کارت مربیگری دارند اما خدمت نمی‌کنند بدتر ضرر می‌زنند، در عین حال که مربی سازنده واقعی هم باید به حقش برسد. کار ما باید این باشد که آن کسی که کار می‌کند را به جایگاه واقعی‌اش برسانیم و آن کسی که کار نمی‌کند و در واقع کشتی را نابود می‌کند شناسایی شده و پرونده‌اش بسته شود.

فلاح درباره بازه زمانی که می‌شود از کشتی تهران انتظار کسب نتایجی در خور داشت، گفت: همه باید به سرعت کار کنند اگر معمولی کار کنیم زمان زیادی می‌برد چون خیلی عقب افتادیم. همین مازندران 8 ملی‌پوش دارد و تهران یکی، یعنی ما باید هشت برابر اکنون کار کنیم تا به آنها برسیم. اگر آرام آرام جلو برویم مطمئنا حالا حالاها نمی‌رسیم.

وی درخصوص اینکه آیا بعد از انتخاب علیرضا رضایی، مصطفی حسین‌خانی و صادق گودرزی به عنوان سرمربیان بزرگسالان، جوانان و نوجوانان، انتخاب دیگری هم در این استان صورت خواهد گرفت؟، تصریح کرد: باید از حداکثر داشته‌های تهران استفاده کنیم. هر کسی که توانایی دارد و به حقش هم نرسیده و انگیزه دارد. آنهایی که قبلا یا به آنها فرصت داده نمی‌شد و یا اینکه اخلاق‌شان به مدیریت قبلی نمی‌خورد، حتما همه را می‌آوریم. خودمم می‌دانم زمان همکاری من، یا یک ماه یا یک سال است و این کار ماندنی نیست، می‌خواهم حداقل یک یادگاری و خاطره خوب از خودم به جا بگذارم. نه دنبال انتقام‌جویی هستم و نه اینکه بگویم همه کار را ما کردیم و همه چیز مال ماست. فقط می‌خواهم کاری را جلوتر ببریم.

سرمربی پیشین تیم ملی جوانان در مورد بازسازی سالن هفت‌تیر از داشته‌های کشتی تهران نیز گفت: اینجا سالنی شده در اندازه مسابقات بین‌المللی، سالنی در حد کشتی تهران و حتما هم این سالن خیلی کمک حال ما برای برگزاری مسابقات و اردوها خواهد شد. خیلی آبرومندانه می‌شود مسابقه برگزار کرد، هر کسی این کار را کرده، من به نوبه خودم بابت این کار از او تشکر می‌کنم.

اکبر فلاح در خاتمه در پاسخ به این سوال که چطور باتوجه به اختلاف شدیدش با علیرضا دبیر، حاضر به همکاری با مدیری که همه او را به عنوان همراهِ همیشگی رئیس فدراسیون می‌شناسند، شده است؟ عنوان کرد: من برای کشتی تهران آمدم. اینجا نه مسافرت دارد، نه حقوق و نه پست و جایگاه بالایی، فقط باید کار کرد. آمدم برای کار کردن و کمک کردن، اگر به فدراسیون کشتی رفتم و یا از آنجا حقوق گرفتم، یعنی زیر حرف‌هایم زده‌ام. هنوز هم به همه حرف‌هایی که قبلا گفتم اعتقاد دارم و درعین حال در کشتی تهران هم دوست دارم کمک کنم، خصوصا به آنهایی که باوجود شایستگی پشت خط مانده‌اند. من کاری به فدراسیون ندارم، کارم با کشتی تهران است و کسی هم نمی‌تواند اینجا به من امر و نهی کند و زیر مجموعه کسی نیستم، جز کشتی تهران.

دیدگاه‌ها