کد خبر : 1871425 | 01 اسفند 1401 ساعت 14:20 | 22.5K بازدید | 15 دیدگاه

قضیه بارساگیت؛

بارسلونا با داور جنجالی هیچ قراردادی نداشت

ال‌موندو شب گذشته گزارش داد که باشگاه بارسلونا قراردادی رسمی و مکتوب با انریکز نگریرا، نایب رئیس سابق کمیته داوران اسپانیا، نداشت.

بارسلونا با داور جنجالی هیچ قراردادی نداشت

به گزارش "ورزش سه"، هفته قبل فاش شد که بارسلونا بین سال های 2016 تا 2018 به انریکز نگریرا، نایب رئیس سابق کمیته داوران اسپانیا، 1.4 میلیون یورو پرداخت کرده است. سپس ال‌موندو فاش کرد که پرداختی‌ها از سال 2001 شروع شده و تا سال 2018 ادامه داشته تا اینکه توسط جوزپ ماریا بارتومئو، رئیس وقت باشگاه، قطع شده است. در این مدت شرکت متعلق به نگریرا 6.6 میلیون یورو از بارسلونا دریافت کرده بود. پس از قطع پرداختی ها او بارسلونا را تهدید به افشای اسرار محرمانه کرد. این قضیه که به بارساگیت مشهور شده، همچنان در اسپانیا مورد بحث است و بسیاری از آن حیرت زده اند.

1802600

روزنامه ال‌موندو همچنان به انتشار اسناد بیشتری از "پرونده نگریرا" ادامه می‌دهد. آخرین آنها دیشب بود. در ایمیل هایی که به دست ال‌موندو رسیده، مشخص شده که کارکنان باشگاه بارسلونا پس از اطلاع از اینکه اداره مالیات با نگریرا به خاطر فاکتورهای بحث برانگیز تماس گرفته، از مدیریت پرسیده اند: «ما قرارداد نداریم، این قضیه را فاش کنیم یا کاری دیوانه‌وار انجام دهیم؟» این یکی از جملات قابل توجهی است که در ایمیل‌های داخلی باشگاه بارسلونا مطرح شده است. اکنون مشخص شده است که هیچ قرارداد کتبی بین باشگاه بارسلونا با نگریرا وجود نداشته و کارکنان باشگاه نیز در مورد پاسخ به اداره مالیات تردیدهایی جدی داشتند.

اداره ملی تحقیقات اسپانیا در ابتدای سال 2021 به باشگاه بارسلونا رفت تا تمام پرداخت‌های انجام شده به نگریرا را درخواست کند. مقامات عالی باشگاه بلافاصله پرونده های قدیمی را جستجو کردند تا ببینند چه اطلاعاتی را در اختیار اداره مالیات قرار دهند. آنها از پرونده‌هایی که کشف کردند، شگفت زده شده بودند. 

دیدگاه‌ها