کد خبر : 1871670 | 02 اسفند 1401 ساعت 16:20 | 25.3K بازدید | 26 دیدگاه

برای صدرنشینی باید از آن بالا پایین‌ بیایی

روی سکوها قشنگ‌تر است اما کنار زمین باش!

با پیروزی‌های متوالی، سرمربی پرتغالی استقلال اوج محبوبیتش در دوران حضور در ایران را تجربه می‌کند.

روی سکوها قشنگ‌تر است اما کنار زمین باش!

به گزارش "ورزش سه"، دیدن ریکاردو ساپینتو روی سکوهای ورزشگاه آزادی جالب‌تر هم هست؛ جایی که او غالباً در میان جمعی از هواداران احاطه شده و در کنار دستیارانش، شادی گل را بالاتر از بقیه و به سبک یک مربی فاتح انجام می‌دهد. در تصاویری که از ساپینتو در این حالت منتشر می‌شود، همه عناصر مورد استفاده یک عکاس وجود دارد و قابی که آن‌ها روی او می‌بندند، کامل‌تر و جذاب‌تر می‌شود.

سرمربی پرتغالی استقلال، روز گذشته پس از ورود به ورزشگاه آزادی مورد استقبال فوق‌العاده هواداران آبی‌پوش قرار گرفت؛ طرفدارانی که حضورشان در این مسابقه حذفی، نشان‌دهنده عمق علاقه و تعصب‌شان به استقلال است و از همین رو مهم‌ترین حامیان سرمربی پرتغالی به شمار می‌آیند. مربی‌ای که روی همه بی‌اعتمادی‌ها پل بزرگی زده و با پیروزی‌های متوالی، تیمش را به عنوان یکی از مدعیان مهم فوتبال ایران در این فصل معرفی کرده است.

نکته جالب‌تر در مورد ساپینتو این است که با وجود عصبانیت همیشگی در کنار خط و عدم کنترل خشمی که از یک مربی در سطح اروپا کمتر دیده بودیم، تیم باکیفیتی درست کرده و با وجود نزول مقطعی، حالا استقلال در جایی است که می‌تواند به قهرمانی در لیگ برتر و البته جام حذفی، امیدوار باشد  و همه این ها مصادف با نزول رقیب دیرینه آبی‌ها است و این مسئله هوای استقلال را آبی‌تر می‌کند؛ تیمی که پس از تغییر مدیر عامل، هیچ روزنه امیدی در آن وجود نداشت اما امروز و با نتایج مثبت متوالی، شرایط را کاملاً به سود خود تغییر داده است.

1804156

اما ریکاردو ساپینتو در شرایطی روز گذشته هم در کنار مترجم و آنالیزورش به تماشای بازی آبی‌ها مقابل ملوان نشسته بود که پیش از بازی، با انتشار بیانیه‌ای از صحبت‌های تندش در نشست مطبوعاتی بازی پیکان عذرخواهی کرده بود. البته اینکه ساپینتو در این جملات، احتمالا با نظر مشاوران ایرانی به این موضوع متوسل شده بود که تفاوت فرهنگی باعث برداشت سوءتفاهم از حرف‌هایش شده، موضوع مضحکی بود، اما به هر حال او در نهایت از رفتارش عذرخواهی کرده که همین مسئله باعث کاهش محرومیت چهار جلسه‌ای او به دو جلسه خواهد شد که یک نوبتش هم در مسابقات جام حذفی گذشته و شاید درخواست تجدید نظر استقلال باز هم از این محدودیت کم کند.

نکته مهم درباره ساپینتو این است که تقریبا اغلب علاقه‌مندان فوتبال در ایران با فحوای صحبت‌هایش درباره لیگ برتر و آنچه که به زبان آورده بود موافق هستند، اما آنجایی که او کمی پا را فراتر گذاشت و شروع به توهین به کادر فنی پیکان کرد، چیزی بود که باعث ایجاد واکنش و مخالفت از طرف نهادهای ذی‌ربط شد که البته حساسیت خوبی نسبت به این موضوع نشان دادند تا خود مربی پرتغالی هم که البته بیرون از زمین شخصیت جالب توجه و گرمی دارد، وادار به عذرخواهی بشود.

1804158

او که هدایت تیم در کنار زمین را با دستیارش، ماتا، سپرده و از یک گوشی موبایل، صحبت‌های فنی‌اش را به بدنساز جوانش می‌رساند و از آنجا دستورات روی نیمکت را انجام می‌دهد، تیم خوبی در اختیار دارد که با وجود غیبت در کنار خط، کارش را پیش می‌برد، اما این چیزی از مسئولیت‌های سرمربی‌ای که از او انتظار رعایت اتیک‌های اخلاقی را داریم، کم‌ نمی‌‌نکند. استقلالی‌ها ساپینتو را شبیه به یک مربی مسلط و پرحرارت در کنار خط می‌خواهند که در عین تعصب به تیم، با آرامش تیمش را هدایت می‌کند.

صدالبته در تمام این سال‌ها هیچکس نتوانسته رفتار این ملی‌پوش مشهور پرتغالی را عوض کند، اما با توجه به علاقه‌ای که ساپینتو به رقابت در فوتبال ایران و دوباره‌‌سازی برند و تصویرش دارد، انجام این روش‌های احتیاطی کاملاً ضروری است. مربی استقلال می‌تواند کمی آرام‌تر هم باشد و در عین حال جشن‌هایش را لب خط و در آغوش بازیکنانش برگزار کند؛ چیزی که البته برای عکاس‌ها کمتر  جذاب است، چرا که آن‌ها ساپینتو را روی سکوها دوست دارند. جایی که همان‌طور که گفته شد، قاب‌های زیباتری را برای آن‌ها درست می‌کند. برای هوادارها اما علاقه عکاس‌ها اهمیتی ندارد؛ آن‌ها یک مربی تمام وقت و کنار خط می‌خواهند که یک‌سره مشغول کوچ کردن بازیکنان است و آن‌ها را به سمت پیروزی پیش می‌راند.

1804159

دیدگاه‌ها