کد خبر : 1871747 | 02 اسفند 1401 ساعت 21:55 | 19.4K بازدید | 11 دیدگاه

بدون هالند هم بیشترین گل‌ها را زده‌ایم

پپ: برای لیگ قهرمانان بهترین لباس‌هایمان را می‌پوشیم

پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی، در آستانه دیدار با لایپزیش در لیگ قهرمانان اروپا گفت تیمش برای این بازی آماده است، هر چند آمادگی لزوما به معنای پیروزی نخواهد بود.

پپ: برای لیگ قهرمانان بهترین لباس‌هایمان را می‌پوشیم

به گزارش “ورزش سه”، منچسترسیتی فرداشب در شهر لایپزیش در بازی رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف این تیم آلمانی می‌رود.

پپ گواردیولا در آستانه این مسابقه در کنفرانس خبری‌ای که در شهر لایپزیش برگزار شد شرکت کرد و گفت نسبت به تیمش در آستانه بازی با لایپزیش حس خوبی دارد. او همچنین به انتقاد تیری آنری که گفته بود سیتی با حضور ارلینگ هالند قابل پیش‌بینی شده، پاسخ داد و این انتقاد را رد کرد.

1804343

مشکل دی‌بروینه و لاپورت چیست؟
مشکل کوین و لاپورت بیماری است. نمی‌دانم به بازی آخر هفته در لیگ خواهند رسید یا نه.

این برای سیتی یک ضربه است؟
نبود هر دوی آنها. در این فصل متاسفانه با این مشکلات مواجه بودیم. کوین بلافاصله بعد از بازی با فارست در روز یکشنبه احساس کرد حالش خوب نیست. آیمریک هم دیروز احساس کرد بیمار است. گاهی از این اتفاق‌ها می‌افتد.

تهدید لایپزیش
بلافاصله بعد از قرعه‌کشی می‌دانستم حریف سختی داریم. سال‌هاست که کیفیت آنها را می‌شناسیم. آنها استاد پرورش بازیکنان جوان هستند و با الگوهای خوبی بازی می‌کنند. قدرت فیزیکی فوتبال آلمان در ترکیب با اینها لایپزیش را غیرقابل‌توقف می‌کند. من برای این باشگاه و آنچه انجام داده احترام زیادی قائلم. سال پیش با جسی مارش و انکونکو به مشکل خورده بودیم. صعود کردیم ولی خیلی سختی کشیدیم. آنها هر سال به چمپیونزلیگ صعود می‌کنند.

پپ علاقه خاصی به چمپیونزلیگ دارد؟
صددرصد. این یک تورنمنت بی‌نظیر است. من خیلی دوستش دارم. بازی در این رقابت‌ها یک امتیاز است. نمی‌دانم تا کجا جلو خواهیم رفت ولی اینجا هستیم. حتی کسب سهمیه و صعود از مرحله گروهی دشوار است. برای همین است که رؤیایمان این است که فردا نتیجه خوبی بگیریم و به یک چهارم برسیم. ما لباس‌های خوبمان را می‌‌پوشیم تا برای بازی‌های اروپایی برویم و بازی‌مان را نشان بدهیم.

ذهنیت پپ در آستانه بازی با لایپزیش
حتی اگر همین فردا دوران مربی‌گری‌ام به پایان برسد، به خاطر کارهایی که در بارسا، بایرن و اینجا انجام دادم احساس می‌کنم خوش‌بختم. اینکه توانستم در این بازه زمانی کوتاه در اروپا چنین کارهایی انجام بدهم عالی است. ما تمام سعیمان را می‌کنیم، ولی در نهایت تقدیر نوشته شده است. ولی هیچ چیز کافی نیست. برای همین است که از این کار لذت می‌برم. بعد از این کنفرانس مطبوعاتی غذای خوبی می‌خورم، بازی لیورپول و رئال مادرید را نگاه می‌کنم و البته بازی ناپولی که همیشه لذت‌بخش است و بعد برای بازی آماده می‌شوم.

فودن در خط میانی
او می‌تواند آنجا بازی کند. ولی به نظرم هنوز جوان است. ولی او آنقدر پخته است که بتواند در مرکز میدان بازی‌خوانی کند. ولی از نظر مهارت بدون شک توان این را دارد. فیل در بازی کردن در فضاهای تنگ عالی است.

احساس پپ درباره تیمش
ما در لندن آرسنال را شکست دادیم و خیلی خوب بازی کردیم. اگر خوب نبودیم امکان نداشت به آن نتیجه برسیم. بازی قبلی مقابل ناتینگهام هم در بالاترین سطح بودیم. از نوع بازی‌مان لذت بردم. ولی نبردیم، چون فوتبال همین است. دلیلی ندارم که بخواهم علتش را توضیح بدهم. امروز تمرین کردیم و آماده‌ایم. ولی معنی‌اش این نیست که حتما برنده می‌شویم. ولی حس خوبی دارم.

سیتی با هالند قابل پیش‌بینی است؟
من می‌فهمم تیری آنری چه می‌خواهد بگوید، ولی قابل پیش‌بینی بودن تنها وابسته به هالند نیست. مسئله این است که پروسه رساندن توپ به هالند ما را قابل پیش‌بینی می‌کند. برای اینکه قابل پیش‌بینی نباشیم به بازیکنان بیشتری نیاز داریم که بیشتر بدوند و خودشان را به یک سوم دفاعی حریف برسانند. ولی برای این نیاز به یک روند داریم. من احمق نیستم که بگویم برناردو دفاع چپ است. نه، او می‌تواند در موقعیت‌های تک‌ به تک هم عالی کار کند و یک مدافع عالی هم به حساب می‌آید. ما قبلا این کار را با زینچنکو و دلف هم انجام داده‌ایم. بی‌خیال، ما در لیگ برتر بیشترین گل را زده‌ایم. ما می‌توانیم خوب بازی کنیم و با حضور ارلینگ هم می‌توانیم همین کار را انجام بدهیم.

انکونکو ؟
منظور این است که آیا انکونکو در کلاس جهانی است؟ بله صددرصد. حیف شد که مصدوم شد و جام جهانی را از دست داد. پارسال در منچستر کیفیت او را دیدیم. من همیشه دوست دارم مقابل بهترین بازیکنان و مقابل بهترین تیم‌ها بازی کنم.

دیدگاه‌ها