کد خبر : 1871893 | 03 اسفند 1401 ساعت 17:42 | 13.5K بازدید | 2 دیدگاه

رئیس ناپولی: سوپرلیگ یک حماقت بزرگ است

آئورلیو دی‌لورنتیس، رئیس باشگاه ناپولی، ایده تشکیل سوپرلیگ اروپا را رد کرده ولی در عین حال با انتقاد شدید از یوفا خواهان ایجاد جایگزینی دیگر برای رقابت‌های اروپایی فعلی شد.

رئیس ناپولی: سوپرلیگ یک حماقت بزرگ است

به گزارش "ورزش سه"، رئیس باشگاه ناپولی بعد از پیروزی تیمش در بازی دیشب مقابل آینتراخت فرانکفورت در لیگ قهرمانان اروپا در یک مصاحبه به ایده سوپرلیگ اروپا که از طرف چند باشگاه بزرگ مثل رئال مادرید دنبال می‌شود به شدت حمله کرد ولی در عین حال گفت صحبت‌هایش به معنای دفاع از یوفا نیست.

دی‌لورنتیس در این مصاحبه گفت: "سوپرلیگ همین حالا وجود دارد و اسمش لیگ برتر است." او در ادامه با زبانی تند به انتقاد از این ایده پرداخت و گفت: "سوپرلیگ یک حماقت بزرگ است."

1433559

رئیس باشگاه ناپولی با اشاره به اینکه ریاست یک باشگاه سالم را برعهده دارد که بدون بدهی مالی در حوزه ورزشی عملکردی بی‌نظیر به نمایش می‌گذارد گفت که با وجود کوبیدن سوپرلیگ، رقیب آن یعنی یوفا و چمپیونزلیگ را هم درست نمی‌داند.

او در این مصاحبه گفت: "اینکه تورنمنتی داشته باشید که فقط چند تیم برتر در آن حضور داشته باشند درست نیست. در این شکی نیست که فرمول یوفا یک فرمول قدیمی و از کار افتاده است که حتما باید تغییر کند. باید با یوفا پشت میز مذاکره بنشینیم و بپرسیم چطور می‌توانیم درآمد 10 میلیارد دلاری داشته باشیم؟ مشکل رقابت‌های فعلی اروپا این است که برای باشگاه‌ها هیچ درآمدی ندارد و فشار زیادی به آن‌ها وارد می‌کند. فوتبالیست‌ها در تملک باشگاه‌ها هستند و در رقابت‌های اروپایی ممکن است حوادث مهمی برایشان پیش بیاید و در این صورت هیچکس نیست که ضرر باشگاه‌ها را جبران کند."

دی‌لورنتیس در گذشته هم واکنش‌هایی مشابه داشت و برای مثال از برگزاری جام ملت‌های آفریقا به شدت انتقاد کرد و گفت در کوران رقابت‌های اروپا چند بازیکن مهم تیمش را از دست داده و ممکن است آن‌ها را مصدوم تحویل بگیرد.

دیدگاه‌ها