کد خبر : 1871944 | 03 اسفند 1401 ساعت 21:07 | 83.7K بازدید | 17 دیدگاه

این قضاوت لایق پاداش و احترام است

مدیر تراکتور پشت داوران پرسپولیس - سپاهان درآمد

رضا کرمانشاهی می‌گوید قضاوت داوران بازی سپاهان و پرسپولیس شایسته پاداش است.

مدیر تراکتور پشت داوران پرسپولیس - سپاهان درآمد

به گزارش "ورزش سه"، رضا کرمانشاهی کارشناس ثابت باکس داوری ورزش سه، این روزها در باشگاه تراکتور نقش مدیر اجرایی را دارد و از این رو دیگر در کارشناسی داوری شرکت نمی‌کند.

اما قضاوت جنجالی و پرماجرای بیژن حیدری و کمک‌های او باعث شد تا با رضا کرمانشاهی تماس بگیریم و علی‌رغم بی‌میلی او نسبت به اظهارنظر کارشناسانه، گفت‌وگویی را با این مدیر جدید فوتبال ایران انجام دهیم.

* از حضور در تراکتور و تبریز خوشحالم 
دوست دارم در ابتدا بگویم که بسیار خوشحالم از اینکه در باشگاه تراکتور حضور دارم؛ چون این تیم جزء بزرگترین باشگاه‌های آسیاست و پرشورترین هواداران را دارد. من زمانی که داور بودم هم علاقه زیادی داشتم تا مقابل هواداران تراکتور قضاوت کنم چون آنها در کنار تشویق تیمشان، همیشه فرهنگ خوبی را هم به نمایش می‌گذاشتند.

* نصیرزاده شبانه‌روزی برای حکم هادی کمک کرد
جا دارد از تلاش‌های آقای نصیرزاده تشکر کنم، چون ایشان شبانه‌روزی برای تیم زحمت می‌کشد. دیروز هم از صبح تا عصر در فدراسیون فوتبال پیگیر دفاعیات برای بخشش محرومیت هادی محمدی بود و خوشحالم که این موضوع به ثمر نشست.

* برای موفقیت تراکتور تلاش می‌کنیم
ما اینجا هستیم تا برای موفقیت تراکتور تلاش کنیم و تا سر حد توان تلاش خواهیم کرد که باشگاه از نظر پشتیبانی و امکانات سطح موردنظر آقای خمس و هواداران را داشته باشد و همچنین حمایت لازم را از ایشان انجام دهیم و در بخش اجرایی وظایفمان را به نحو احسن داشته باشیم.

* کمیته داوران درایت به خرج داد
دوست ندارم باتوجه به جایگاه حقوقی در مورد سایر بازی‌ها و تیم‌ها صحبت کنم، اما امروز که بازی جام حذفی را می‌دیدم واقعا از عملکرد داور لذت بردم و به عنوان یک داور بازنشسته می‌خواهم نکاتی را بگویم. جا دارد از تیم داوری پرسپولیس و سپاهان تشکر ویژه کنم چون این بازی به قدری اهمیت داشت که می‌توانست کمیته داوران و فدراسیون فوتبال را در چالش چندماهه قرار دهد، اما خوشبختانه با درایت کمیته داوران و چینش تیم داوری مناسب، این بازی بدون مشکل سپری شد.

* نگاه بی‌طرفانه داور عالی بود
بیژن حیدری با دوندگی عالی و جای‌گیری بسیار خوب، کنترل بازی را در اختیار داشت و با نوع سوت زدن، مانع از ایجاد تنش و درگیری در بازی شد. او نگاه بی‌طرفانه به دو تیم داشت و این بی‌طرفی را در برخورد با بازیکنان هم نشان داد و باعث شد حداقل اعتراضات از سوی کادرفنی را شاهد باشیم و مربیان آرامش خاطر داشته باشند.

1804740

* داور به بازی سرعت داد
برخلاف قضاوت‌های قبلی دکتر بیژن حیدری، او بازی را با سوت نابجا، از سرعت نینداخت و اجازه داد سرعت بازی بسیار خوب باشد. او حضور به موقع داشت و باعث می‌شد بازیکنان حتی فکر تمارض هم نداشته باشند. به نظر من قضاوت او و کمک‌هایش یکی از عواملی بود که باعث شد تا یک بازی تماشاگرپسند رقم بخورد.

* بازی پرحادثه بود اما اعتراض زیادی نشد
در چند وقت اخیر ما کمتر شاهد این بودیم که یک بازی پرحادثه، با اعتراض حداقلی همراه باشد. خطاهایی که دکتر حیدری گرفت درست بود و کمک داوران هم عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشتند.

* بازیکنان تیم داوری را قبول داشتند 
باز هم دوست دارم به این نکته اشاره کنم که بازیکنان و اعضای دو تیم، تیم داوری بازی را قبول داشتند و این باعث می‌شد به سوت‌های داور اطمینان داشته باشند. من به عنوان بیننده از قضاوت تیم داوری لذت بردم و امیدوارم برای همه بازی‌ها تیم داوری مناسب انتخاب شود.

* کمیته داوران به تیم داوری این بازی پاداش بدهد
کمیته داوران وظیفه دارد همان‌طور که باشگاه‌ها برای بازیکنان در زمان پیروزی پاداش در نظر می‌گیرد، برای داور و کمک داوران، پاداش بدهد.

دیدگاه‌ها