کد خبر : 1871967 | 04 اسفند 1401 ساعت 00:01 | 60K بازدید | 35 دیدگاه

گزارشی از یک باخت غیرمنتظره پرگل

نقش جهان کپ کرد!

نمایش سپاهان در عصر پرشور ورزشگاه نقش جهان چندان که باید و شاید هواداران این تیم را سر ذوق نیاورد.

نقش جهان کپ کرد!

به گزارش "ورزش سه" تیم فوتبال سپاهان اصفهان در حساس‌ترین بازی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی در خانه و مقابل چشمان بیش از سی‌هزار تماشاگر مغلوب پرسپولیس شد تا یکی از دو جام ممکن را از دست بدهد.

این مسابقه پرگل در شرایطی در نهایت با شکست طلایی‌پوشان همراه شد که نتایج قبلی سپاهان انتظارات از تیم مورایس را بالا برده بود و کمتر طرفداران حاضر در نقش جهان از کیفیت این تیم راضی بودند.

هرچند سپاهان در این مسابقه دست به کار بزرگی زد و دو بار برابر تیم قدرتمند پرسپولیس به بازی برگشت، اما شکل بازی ارائه شده از سوی بازیکنان این تیم آن چیزی نبود که هوادارانشان انتظار داشته باشند.

با نگاهی دوباره به جریان بازی، فقدان طراوت و شادابی‌ای که از سپاهان در بازی‌های لیگ دیده بودیم به وضوح مشهود بود. تیمی که شبحی بود از آن تیم کنشگرا و آفنسیوی که از سپاهان در بازی برابر گل‌گهر، استقلال و حتی زنیت دیده بودیم.

1804824

البته که خوردن گل در دقایق ابتدایی بازی آن هم به آن شکل می‌توانست شیرازه هر تیم دیگری جز سپاهان را هم به هم بریزد، اما در طول بازی و به خصوص در نیمه دوم شاهد احاطه پرسپولیس بر طلایی‌پوشان اصفهان بودیم. موضوعی که در بازی این دو تیم در لیگ برتر دیده نمی‌شد و در میانه میدان بیشتر شاهد میدان‌داری سپاهانی‌ها و قرارگیری هافبک‌های پرسپولیس در موقعیت واکنشی بودیم، اما بر خلاف آن مسابقه در نبرد امروز نقش جهان و پیش چشمان تماشاگران پرتعداد حاضر در ورزشگاه، روند بازی متفاوت بود و این شاگردان گل‌محمدی بودند که نسبت به حریف خود برتری داشتند.

در این بین بی‌تردید نمی‌توان از نقش بازی زنیت در این نوع از عملکرد بازیکنان سپاهان غافل شویم. به هرحال برگزاری آن بازی در حضور تماشاگران به خودی خود تهییج بازیکنان در ارائه عملکردی صددرصدی را به همراه داشته و هر چقدر هم که بخواهیم این موضوع را با توجیه بازی کردن چرخشی و کوتاه بازیکنان در آن مسابقه نادیده بگیریم، به بیراهه رفته‌ایم.

ترکیب امروز سپاهان با یک علامت سؤال بزرگ نیز همراه بود و آن غیبت محمد کریمی، کاپیتان مؤثر این تیم در طول فصل بوده که حضورش در میانه زمین برای سپاهان، مالکیت توپ و خلق موقعیت بیشتر را به دنبال داشت، اما امروز تنها در وقت اضافی دوم فرصت حضور در زمین را پیدا کرد.

به هرحال تقلیل دلایل شکست سپاهان در این مسابقه به غیبت یک بازیکن منطقی نیست، کمااینکه نادیده گرفتن روند فوق‌العاده هفت پیروزی پیاپی این تیم تا پیش از این مسابقه به دور از انصاف است، اما سپاهان با همین عملکرد چشمگیر، توقعی ایجاد کرده که دوبار برگشت از باخت مقابل یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های فوتبال ایران هم هوادرانش را متقاعد نمی‌کند.

دیدگاه‌ها