کد خبر : 1872051 | 04 اسفند 1401 ساعت 14:22 | 65.6K بازدید | 18 دیدگاه

پس از دبل برابر لیورپول؛

تاریخ‌سازی در چمپیونزلیگ: بنزما به مسی رسید

کریم بنزما حالا مثل لیونل مسی در 18 فصل متوالی لیگ قهرمانان موفق به گلزنی شده است.

تاریخ‌سازی در چمپیونزلیگ: بنزما به مسی رسید

به گزارش "ورزش سه"، کریم بنزما سه شنبه شب در آنفیلد نمایش پر فروغ دیگری را به اجرا گذاشت و دو بار دروازه لیورپول را باز کرد.

پس از اینکه در همان چهارده دقیقه ابتدایی دیدار 2 بار دروازه تیبو کورتوا باز شد، بی شک خوش‌بین ترین هوادار رئال مادرید نیز فکرش را نمی‌کرد که تیمش نه تنها به بازی برگردد بلکه پنج بار نیز به لیورپول گل بزند و با یک پیروزی قاطع، دور رفت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را پشت سر بگذارد. اما این اتفاق رخ داد و لوس بلانکوس بی رحمانه، تیم کلوپ را در آنفیلد قلع و قمع کرد.

1804967

کریم بنزما توانست گل‌های چهارم و پنجم رئال را به ثمر برساند و به این ترتیب تاریخ‌سازی کرد. کریم که در چهار بازی دور گروهی خود نتوانسته بود گلی بزند، به طلسم خود پایان داد و با گلزنی به لیورپول به رکورد 18 فصل متوالی گلزنی در لیگ قهرمانان رسید. تنها لیونل مسی چنین رکوردی دارد.

1804555

کریم در سوم دسامبر 2005 برای اولین بار در لیگ قهرمانان به میدان رفت و با پیراهن لیون دروازه روزنبرگ نروژ را باز کرد. کریم در آن فصل همان یک بازی را در لیگ قهرمانان انجام داد و در تمام سال‌های بعد نیز توانسته در این رقابت‌ها گل بزند. مسی اولین بار در سال 2004 برای بارسا در لیگ قهرمانان به میدان رفت ولی گلی نزد. او یک سال بعد در دور گروهی برابر پاناتینایکوس توانست اولین گلش در لیگ قهرمانان را بزند.

1804706

کریم در لیگ قهرمانان 88 گل به ثمر رسانده و پس از رونالدو(140 گل)، لیونل مسی(129 گل) و روبرت لواندوفسکی(91 گل)، چهارمین گلزن برتر تاریخ چمپیونزلیگ است. کریم تنها سه بار از روی نقطه پنالتی گلزنی کرده در حالی که 16 گل از 91 گل لوا از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده است. لوا در فصل جاری دیگر در لیگ قهرمانان به میدان نمی‌رود ولی کریم این فرصت را دارد تا امسال به رکورد گلزنی ستاره لهستانی بارسا برسد. کریم در فصل گذشته با 15 گل بهترین گلزن لیگ قهرمانان شد. رکورد بیشترین گل زده در یک فصل لیگ قهرمانان همچنان در اختیار رونالدو است(17 گل).

دیدگاه‌ها