کد خبر : 1872401 | 06 اسفند 1401 ساعت 16:10 | 37K بازدید | 36 دیدگاه

خرید لوا جواب نداد

اروپا برای بارسلونا و لواندوفسکی بزرگ بود

بارسلونا روبرت لواندوفسکی را خرید تا در لیگ قهرمانان به موفقیت برسد، اما ستاره لهستانی برای فتح لیگ اروپا هم کمک مؤثری نبود.

اروپا برای بارسلونا و لواندوفسکی بزرگ بود

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از مارکا، خوان لاپورتا در تابستان روبرت لواندوفسکی را برای برای بارسلونا خرید تا تیمی قدرتمند و مدعی را روانه لیگ قهرمانان کند. بارسا بدون لوا هم تیمی مدعی در لالیگا بود ولی برای رقابت در لیگ قهرمانان بود که ستاره لهستانی جذب شد. او قرار بود به ژاوی کمک کند تا پس از هشت سال یک جام اروپایی به ویترین افتخارات بارسا اضافه کند، اما نتیجه چیزی دیگری شد. لواندوفسکی در لالیگا 15 گل زده و ال‌پیچیچی است ولی او در رقابت‌های اروپایی نتوانست سرنوشت‌ساز کار کند و باشگاه کاتالان نیز تاوانش را به سختی پس داد. بارسا نه تنها از لیگ قهرمانان کنار رفت که دیگر در لیگ اروپا هم شانسی ندارد.

1801880

انتقال 50 میلیون یورویی از بایرن

لواندوفسکی پس از اتمام فصل گذشته اصرار زیادی برای جدایی از بایرن داشت و حتی می‌خواست در تمرینات پیش فصل نیز شرکت نکند. او در نهایت به تمرینات بایرن رفت ولی می‌دانست که ماندنی نیست. سرانجام تلاش‌های بارسا جواب داد و او با رقم 45 + 5 میلیون یورو به باشگاه کاتالان پیوست. همان‌طور که در بالا گفته شد، هدف بارسا از خرید لوا، قهرمانی در چمپیونزلیگ بود. لوا در دور گروهی پنج گل زد که هیچکدام تعیین کننده نبودند. او برابر ویکتوریا پلژن هت‌تریک کرد و بارسا 5-1 برنده شد. برابر اینتر نیز او دبل کرد، اما بازی در نوکمپ 3-3 مساوی شد تا بارسا عملا شانس صعود را از دست بدهد. پس از سقوط بارسا به لیگ اروپا، هدف بارسا فتح این جام شد اما پنجشنبه شب در پلی آف مغلوب منچستریونایتد شدند. لوا در دو بازی رفت و برگشت برابر یونایتد تنها یک گل در بازی برگشت زد که تعیین کننده نبود چرا که بارسا 2-1 شکست خورد. لاپورتا و ژاوی امید زیادی به ستاره لهستانی بسته بودند، اما لوا برای موفقیت بارسا کافی نبود. هر اندازه لوا در لالیگا مؤثر کار کرده، در اروپا نقشی کمرنگ داشته است.

1805189

آمار عالی در لالیگا علی‌رغم افت مقطعی

لوا تا به اینجای فصل 25 گل برای بارسا زده که 15 تایش در لالیگا بوده است. او آقای گل رقابت‌هاست ولی در همین رقابت‌ها نیز اخیراً افت کرده بود. لوا همچنین در پنج بازی اخیر بارسا در همه رقابت‌ها تنها دو گل زده است. یکی به یونایتد و دیگری به کادیز. او تا قبل از کادیز، در شش بازی متوالی خانگی نتوانسته بود گلزنی کند.

1803299

رضایت ژاوی

با وجود اینکه لوا نتوانست در رقابت‌های اروپایی تعیین کننده کار کند، ژاوی از او راضی است. او در نشست خبری بازی با کادیز از لواندوفسکی تمجید کرده بود و گفت: «لوا برای ما بازیکنی مهم و کلیدی است. او مدتی طولانی در بهترین شرایط بود و گل‌های زیادی زد و الان کمی افت کرده، ولی شاید نیاز است که در زمین بیشتر با او بازی کنیم. باید بیشتر به او پاس برسد و انتظار دارم بازیکنان بیشتر از قبل با او در زمین همکاری کنند. او مهاجمی درجه یک و سرنوشت‌ساز است.»

1800411

سه‌گانه داخلی با لواندوفسکی

بارسا از لیگ اروپا حذف شد و از این پس همه تمرکز روی لالیگا و کوپا دل ری خواهد بود. لوا بی‌شک باید به درخشش خود در رقابت‌های داخلی ادمه دهد. بارسا دو بازی حساس برابر رئال در نیمه نهایی کوپا دل ری خواهد داشت و امید اول گلزنی نیز لواندوفسکی است. بارسا که با درخشش همین بازیکن سوپرجام اسپانیا را فتح کرد، خوش‌بین است حداقل سه‌گانه داخلی را فتح کند.

دیدگاه‌ها