کد خبر : 1872529 | 07 اسفند 1401 ساعت 09:29 | 2.6K بازدید | 0 دیدگاه

جوایز دلاری برای نوروزگاه

جودو با دو سهمیه به المپیک پاریس می‌رود

رئیس فدراسیون جودو گفت: شرایط تعلیق را به فرصت تبدیل کرده و کارهای زیربنایی خوبی انجام شد و بر همین اساس دو نماینده در المپیک ۲۰۲۴ پاریس خواهیم داشت.

جودو با دو سهمیه به المپیک پاریس می‌رود

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، آرش میراسماعیلی عصر شنبه در حاشیه فینال مسابقات بین المللی جام خلیج فارس با بیان مطلب فوق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا زمان پایان دوران تعلیق که فرصت حضور در بازی‌های آسیایی را پیدا خواهیم کرد، شرایطی را فراهم می‌کنیم که تیم ملی کشورمان بتواند با بهترین ترکیب ممکن در این بازی‌های هانگژو که اهمیت زیادی برای ورزش کشور دارد حضور داشته باشد.

وی در خصوص کسب سهمیه المپیک هم گفت: شهریورماه سال ۱۴۰۲ تعلیق چهار ساله ایران به اتمام می‌رسد، تا آن زمان هم بسیاری از رقابت‌هایی که امتیاز آن برای کسب سهمیه المپیک محاسبه می‌شود، به اتمام رسیده و شانس جودوکاران ما به حداقل می‌رسد. بر همین اساس در جلسه‌ای که با رئیس فدراسیون جهانی و اتحادیه جودو آسیا داشتیم در این خصوص مذاکراتی داشتیم و رئیس فدراسیون جهانی اعلام کرد ۲ سهمیه «وایلد کارت» به ایران خواهد داد.

رئیس فدراسیون جودو در خصوص برگزاری مسابقات جودوی بین باشگاهی با حضور ۱۲ تیم خارجی و داخلی تصریح کرد: سعی بر این بود مسابقات امسال با حضور تیم‌های خارجی برگزار شود که این مساله نشان می‌دهد با وجود تعلیق، جودو در ایران زنده است. عملکرد جودوکاران ایران در مسابقات نشان داد، ورزشکاران ما پویا هستند. خیلی‌ها تلاش کردند جودوی ایران منزوی شود اما همه دیدند رقابت‌ها به خوبی برگزار شد. البته این رقابتها توانایی ما برای میزبانی رویداد بزرگ ثابت کرد.

1569770

میراسماعیلی افزود: مسابقات نوروزگاه را پیش رو داریم که ۲۰ اسفندماه در بخش بانوان و در مجموعه ورزشی آزادی برگزار خواهد شد. تاکنون تیم‌های بلاروس، پاکستان، عراق، افغانستان و سوریه حضورشان قطعی است و روسیه نیز شفاهاً اعلام آمادگی کرده اما اسامی نفرستاده‌اند. این مسابقات به صورت تیمی برگزار می‌شود که ۵، ۲۵۰۰ و هزار دلار به تیم‌های برتر اهدا می‌شود.

وی درباره مجمع انتخابات ۲۲ اسفندماه توضیح داد: باید از مجموعه وزارت تشکر کنم که همکاری کردند تا همه چیز طبق اساسنامه پیش برود. برگزاری به موقع موجب می‌شود که هیچ فدراسیونی در بلاتکلیفی نباشد .۲۰ شهریور سال آتی تعلیق تمام می‌شود هر فردی رئیس شد دستش برای بهبود شرایط باز می‌شود چرا که بازی‌های آسیایی و سپس مسابقات کسب سهمیه در پیش است.

رئیس فدراسیون در پایان به احتمال حضور تیم‌های روسیه و بلاروس در بازی‌های آسیایی اشاره کرد و گفت: روسیه و بلاروس جایگاه بسیار خوبی در جهان دارند و حضورشان در آسیا کارمان را سخت می‌کند. آسیا تیم‌های بسیار خوبی دارد و اکنون باید خیلی تلاش کنیم.

دیدگاه‌ها