کد خبر : 1872631 | 07 اسفند 1401 ساعت 17:39 | 38.6K بازدید | 4 دیدگاه

لوگرائه رفتنی شد

موافقت دشمن شماره یک زیدان با استعفا

نوئل لوگرائه، رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه، در نهایت پذیرفت که از سمت خود استعفا دهد. اظهارات او علیه زیدان بسیار جنجال‌ساز شده بود.

موافقت دشمن شماره یک زیدان با استعفا

به گزارش "ورزش سه"، یک ماه و نیم پیش، نوئل لوگرائه، رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه، توسط کمیته اجرایی این فدراسیون از سمت خود تعلیق شد تا نایب‌رئیس او به عنوان رئیس موقت هدایت این نهاد را به عهده بگیرد.

1790587

نوئل لوگرائه که با صحبت‌های عجیب و توهین‌آمیزش درباره زین‌الدین زیدان فرانسه را به هم ریخته بود، خیلی زود از مواضع خود کوتاه آمد و به صورت رسمی در مصاحبه با رادیو مونت‌کارلو عذرخواهی کرد. او حتی نامه‌ای به زیدان نوشت و ضمن عذرخواهی، خواهان دیدار با این اسطوره فوتبال فرانسه شد، ولی دیگر برای جبران دیر شده بود. به لوگرائه اتهام آزار جنسی نیز زده شده و پرونده‌ای علیه او تشکیل شده است.

لوگرائه در مقابل پیشنهاد یکی از اعضای کمیته که خواهان استعفای او بود، گفت حاضر است بعد از انتشار گزارش حسابرسی وزارت ورزش از سمت خود استعفا بدهد و از کمیته می‌خواهد تا آن زمان به او فرصت بدهند.

1790212

طبق ادعای نشریه اکیپ، لوگرائه قصد دارد در جلسه هیئت مدیره فدراسیون فوتبال فرانسه، که قرار است روز سه‌شنبه در مقر این فدراسیون در شهر پاریس برگزار شود، از سمت خود استعفا دهد. طبق این گزارش، لوگرائه که از سال 2011 ریاست فدراسیون فوتبال فرانسه را برعهده دارد، به مقامات عالی این فدراسیون و نزدیکانش اعلام کرده که از سمت خود در این فدراسیون استعفا خواهد داد. نزدیکان او، به ویژه دخترانش، برای استعفای او اصرار داشته‌اند.

همچنین در جلسه پیش‌روی فدراسیون فوتبال فرانسه نیز ممکن است چندین عضو هیئت مدیره یا حتی کل اعضای هیئت مدیره از سمت خود استعفا دهند. از دوره ریاست فعلی لوگرائه تنها یک سال دیگر باقی مانده است.

دیدگاه‌ها