کد خبر : 1872731 | 08 اسفند 1401 ساعت 08:05 | 432 بازدید | 1 دیدگاه

کاهش تعداد ورزشکاران اعزامی پیوند اعضا به استرالیا

دبیر فدراسیون پیوند اعضا و بیماری‌های خاص گفت: با تغییرات ارزی تعداد ورزشکاران پیوند اعضا اعزامی به مسابقات جهانی استرالیا از ۶۰ نفر به ۲۲ کاهش پیدا کرده که این کاهش با افزایش بیشتر قیمت ارز ادامه خواهد داشت.

کاهش تعداد ورزشکاران اعزامی پیوند اعضا به استرالیا

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، محسن موسوی درباره وضعیت تعداد ورزشکاران پیوند اعضا اعزامی به مسابقات جهانی استرالیا، اظهار کرد: این مسابقات فروردین سال آینده برگزار می‌شود که در حال حاضر با افزایش نرخ ارز مجبور شدیم تعداد نفرات را از ۶۰ نفر به ۲۲ نفر کاهش دهیم، البته تا زمان اعزام کاروان به این مسابقات با افزایش نرخ ارز چون از نظر منابع مالی در مضیقه هستیم، شاید این تعداد دوباره کاهش پیدا کند.

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر احتمال دارد به دلیل تغییرات ارزی امکان اعزام ورزشکار به مسابقات جهانی استرالیا را نداشته باشید، گفت: در صورتی که نرخ ارز تا زمان اعزام کاروان به مسابقات جهانی افزایش چشمگیری باشد در صورتی که نتوانیم منابع مالی مورد نیاز را تامین کنیم، شاید از اعزام انصراف دهیم.

دبیر فدراسیون پیوند اعضا و بیماریهای خاص پیرامون این پرسش که در چه رشته‌هایی در مسابقات جهانی استرالیا شرکت خواهید کرد، تصریح کرد: دوومیدانی، پتانک، بولینگ چمنی، دوچرخه سواری، اسکواش، بدمینتون، تنیس روی میز، تنیس خاکی و دارت رشته‌های اعزامی به این مسابقات هستند که در حال حاضر پیش‌بینی ما اعزام ۱۷ ورزشکار به این رقابت‌ها است.

موسوی افزود: در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ انگلیس با حضور ۶۰ ورزشکار موفق به کسب جایگاه سوم شدیم، این دوره با کاهش تعداد ورزشکاران اعزامی تکرار جایگاه سومی کار سختی است و هنوز نمی‌دانیم شرایط چگونه رقم خواهد خورد.

وی در پایان در ارزیابی از وضعیت ورزشکاران اعزامی به استرالیا، گفت: تمام ورزشکاران اعزامی به مسابقات جهانی در اردوی اهواز بسر می‌برند که این اردو تا ۱۰ اسفند ادامه خواهد داشت، در حال حاضر ورزشکاران از نظر آمادگی بدنی و فنی در شرایط خوبی بسر می‌برند و وضعیت راضی کننده است.

دیدگاه‌ها