کد خبر : 1872959 | 09 اسفند 1401 ساعت 09:44 | 23.9K بازدید | 2 دیدگاه

بهترین فوتبالیست زن دنیا: پوتیاس هنوز ملکه است!

الکسیا پوتباس، ستاره بارسلونا، جایزه بهترین فوتبالیست زن سال 2022 را از آن خودش کرد.

بهترین فوتبالیست زن دنیا: پوتیاس هنوز ملکه است!

به گزارش "ورزش سه"، پوتیاس بار دیگر به عنوان بهترین فوتبالیست زن در مراسم اهدای جوایز بهترین‌ها از سوی فیفا انتخاب شد. 
کاپیتان بارسلونا این عنوان را با 50 رای از آن خود کرد و بالاتر از بث مید انگلیسی با 37 رای و الکس مورگان آمریکایی با همین تعداد رای قرار گرفت تا نشان دهد حتی زمانی که در حال طی کردن روند درمانش است هم از نگاه بسیاری بهترین است. 
این هافبک اسپانیایی سه جام قهرمانی را در سال 2022 بالای سر برد که شامل قهرمانی در لیگ زنان اسپانیا، جام حذفی و سوپرجام بوده است. او همچنان در فینال لیگ قهرمانان هم حضور داشت، رقابتی که در آن با 11 گل به عنوان بهترین گلزن و همچنین بهترین بازیکن انتخاب شد. 
الکسیا با تشکر از خانواده، هم تیمی‌ها، کادر فنی، باشگاه، خوان لاپورتا و تمامی کارکنان بارسلونا گفت: «من می‌خواهم تمامی کسانی که هر روز برای کمک به من حاضر بودند را به خاطر داشته باشم. به لطف آنها بوده که من الان اینجا هستم. می‌خواهم به تمام کسانی که رویایی دارند بگویم که اگر چیزی را می‌خواهید و همیشه رویای رسیدن به آن را دارد، باید تلاش کنید، باید از این مسیر عبور کنید و می‌توانید به آن برسید. از همه مهم‌تر این است که از مسیری که در آن قرار دارید لذت ببرید.»

1806738

الکسیا آخرین بار در اول جولای 2022 در دیداری دوستانه برابر ایتالیا به میدان رفت و در همین دیدار بود که به اولین فوتبالیست زن اسپانیایی تبدیل شد که موفق شده 100 بار پیراهن تیم ملی کشورش را بر تن کند. 
او چهار روز بعد در جریان جلسات تمرینی در بیشام ابی دچار پارگی رباط صلیبی شد و نتوانست در جام ملت‌های اروپا که دو روز بعد شروع می‌شد شرکت کند. او دهم جولای به بارسلونا برگشت و دوازدهم همان ماه در بیمارستان بارسلونا تحت عمل جراحی قرار گرفت.
در حالی که پروتکل‌های این باشگاه تاکید دارد که مدت زمان دوری از میادین در چنین شرایطی بین 10 تا دوازده ماه است اما الکسیا در 7 نوامبر 2022 بار دیگر شروع به دویدن روی دستگاه تردمیل ضد جاذبه کرد و 30 دسامبر دویدن عادی را با مربی تیمش از سر گرفت. 
هنوز مشخص نیست که او چه زمانی بار دیگر به میادین بازخواهد گشت اما با توجه به قدرت و بلندپروازی این بازیکن، دوری او از میادین خیلی طولانی مدت نخواهد شد. 
بسیاری برای اشاره به پوتباس از کلمه «ملکه» استفاده می‌کنند، لقبی که در رختکن بارسلونا و البته در کمپین تبلیغاتی نایکی هم بارها مورد استفاده قرار گرفته است و به نظر می‌رسید که کاملا برازنده او است.

دیدگاه‌ها