کد خبر : 1872962 | 09 اسفند 1401 ساعت 09:57 | 28.8K بازدید | 51 دیدگاه

ناکامی بنزما: تغییر تاریخی که مسی را برنده کرد!

به گزارش "ورزش سه"، انتخاب دوباره مسی به عنوان بهترین بازیکن سال دنیای فوتبال به عقیده بسیاری اتفاقی قابل پیش‎‌بینی و محتمل بود.

ناکامی بنزما: تغییر تاریخی که مسی را برنده کرد!

قهرمانی تیم ملی آرژانتین در جام جهانی 2022 قطر در دسامبر سال گذشته میلادی باعث شد که این بازیکن به تمامی افتخارات ممکن در دنیای فوتبال رسیده و حتی از نگاه بسیاری، لقب بهترین بازیکن تاریخ را هم به خودش اختصاص داده باشد. 
با این حال، فیفا تا به حال همیشه جایزه بهترین بازیکن را بر اساس شایستگی‌ها و دستاوردهای بازیکنان در یک فصل اهدا می‌کرد و مسئله یک سال از روی تقویم مطرح نبود. این نسخه قدیمی باعث می‌شد که جام جهانی 2022 در انتخاب بهترین بازیکن نقشی نداشته باشد. 

1806736

اما فیفا برای اهدای جایزه امسال تصمیم گرفت که صبر کند تا مسابقات جام جانی برگزار شود و در واقع یک سال کامل از روی تقویم را در نظر گرفت. کاری که فرانس فوتبال انجام نداد و مراسمش را پیش از جام جهانی برگزار کرد تا کریم بنزما به عنوان بهترین بازیکن این جایزه را از آن خودش کند. 
این تغییر تاریخ کلیدی بود که به مسی کمک کرد جایره بهترین بازیکن سال فیفا را از آن خود کند و این اتفاق در حالی رخ داد که عده زیادی از فوتبال‌دوستان معتقد هستند که اگر این مراسم پیش از جام جهانی 2022 برگزار شده بود، این بنزما بود که با توجه به درخشش در رقابت‌های لالیگا و لیگ قهرمانان فصل گذشته می‌توانست این جایزه را هم به دست بیاورد.

دیدگاه‌ها