کد خبر : 1873001 | 09 اسفند 1401 ساعت 11:33 | 42.1K بازدید | 39 دیدگاه

نماینده دولت در ورزش در دسترس نیست!

بدشانسی جدید استقلال برای پرداخت پول استراماچونی

مدیران باشگاه استقلال برای پرداخت پول استراماچونی با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند؛‌ آنها برای گرفتن پول از دولت هم دست‌شان به جایی بند نیست.

بدشانسی جدید استقلال برای پرداخت پول استراماچونی

به گزارش "ورزش سه"، ماجرای بدهی سنگین استقلال به آندره آ استراماچونی به بزرگ‌ترین مشکل استقلال طی هفته های اخیر تبدیل شده است. افزایش بی‌رویه نرخ ارز در کشور باعث شده تا طلب استراماچونی ده‌ها میلیارد تومان افزایش یابد و حالا استقلالی‌ها به پول ایران باید بیش از 100 میلیارد تومان تا روز 10 فروردین به مربی ایتالیایی پرداخت کنند.

در این شرایط فتح‌الله‌زاده که منابع تامین پول محدودی در باشگاه استقلال دارد، از تامین این مبلغ هنگفت عاجز مانده و دست یاری به سوی دولت دراز کرده است. مدیرعامل استقلال در مصاحبه‌های خود بارها اعلام کرده همانطور که چند سال قبل دولت بدهی کالدرون سرمربی پرسپولیس را پرداخت کند، در ماجرای استراماچونی نیز باید جلو بیایند و این مبلغ را بدهند.

حرف‌ فتح‌الله‌زاده چندان بی مورد هم نیست. بدهی به استراماچونی از مدیریت های گذشته استقلال باقی مانده و افزایش نرخ ارز باعث چند برابر شدن این پول شده است. از سوی دیگر فتح‌الله‌زاده از سوی دولت و وزارت ورزش به سمت مدیرعاملی استقلال منصوب شده و گیر افتادن در این بحران عجیب هم نیازمند یاری مقامات و نهادهای دولتی است.

بدشانسی عجیب دیگر فتح‌الله‌زاده در روزهای اخیر وضعیت آشفته وزارت ورزش است. مدیرعامل استقلال با حکم حمید سجادی وزیر ورزش به این باشگاه آمده و کارش را شروع کرده اما سانحه‌ای که برای وزیر پیش آمد و کار او را به تخت بیمارستان کشاند باعث شده تا مدیرعامل استقلال نتواند حتی از مدیر بالادستی خود که حکمش را از او گرفته هم کمک بخواهد. از سوی دیگر هنوز جایگزین وزارت ورزش و جوانان نیز مشخص نشده و معلوم نیست طی روزهای آینده چه اتفاقاتی درباره این وزارتخانه بیفتد.

در این باره معاون رییس جمهور که علی فتح‌الله‌زاده در صحبت‌هایش نام او را برد و خواهان کمک دولت در پرداخت پول استراماچونی کرد، به صورت سربسته از کمک به ورزش گفت اما موضوع اصلی این است که فتح‌الله زاده برای رعایت سلسله مراتب باید ابتدا درخواست خود را از وزیر ورزش مطرح کند که در حال حاضر اودردسترس نیست.

این در حالی است که مدیرعامل استقلال زمان زیادی برای پرداخت این بدهی ندارد. کمتر از یکماه دیگر استقلال باید بدهی سنگین به استراماچونی را بپردازد و مشخص نیست علی فتح‌الله زاده بتواند باشگاه خود را از این بحران خارج کند. او که اخیرا دست یاری به سمت هواداران دراز کرده و شماره حساب برای کمک به باشگاه داده، در گرداب سختی افتاده و تلاش می‌کند تا از این شرایط خارج شود. البته که مشخص است بدون کمک مقامات دولتی دستش کاملا بسته است و نمی‌تواند این بدهی سنگین را پاس کند.

دیدگاه‌ها